Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No tunnen moniakin ihmisiä, jotka eivät avaa. Että en nyt sitä niin omituisena pidä. Tästäkin ketjusta voi lukea, että todennäköisimmin soittaja ker(j)ää jotain, ja tiedänhän minä tuon itsekin. Ajattelin vain että kuka mahdollisesti voisi virka-ajan ulkopuolella käydä oven takana.
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:Alkuperäinen kirjoittaja mie:Miksi sitä ovea ei voi avata vaikkei tietäiskään kenenkään tulevan?
En mä ymmärrä. Luulis ottavan sitten vaan ovikellon pois.
Alkuperäinen kirjoittaja Jorma:Jospas se oli naapurin jorma jorma kovana ja olisi halunnut lainata sokeria
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:Alkuperäinen kirjoittaja ap:No tunnen moniakin ihmisiä, jotka eivät avaa. Että en nyt sitä niin omituisena pidä. Tästäkin ketjusta voi lukea, että todennäköisimmin soittaja ker(j)ää jotain, ja tiedänhän minä tuon itsekin. Ajattelin vain että kuka mahdollisesti voisi virka-ajan ulkopuolella käydä oven takana.
kyllä omaiset voi kuolla virka-ajan ulkopuolellakin... siis ajattelen että jos viranomaiset asiasta tulee ilmoittamaan.
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:No mulle ei kyllä tulis mieleen jättää lapuua, jos jonkun ovella käyn![]()
Ja tosiaan,m musta on outoa, jos ei avaa ovea -ja omakotilaossa jo lukossa oleva ovi on musta outoa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:No mulle ei kyllä tulis mieleen jättää lapuua, jos jonkun ovella käyn![]()
Ja tosiaan,m musta on outoa, jos ei avaa ovea -ja omakotilaossa jo lukossa oleva ovi on musta outoa.
Jaaha. No siinä ei kyllä ole mitään outoa. Oudompaa on pitää ovet auki.
terv. murtovarkaiden uhri
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:No mulle ei kyllä tulis mieleen jättää lapuua, jos jonkun ovella käyn![]()
Jaaha. No siinä ei kyllä ole mitään outoa. Oudompaa on pitää ovet auki.
terv. murtovarkaiden uhri
No oven lukko ei paljon murtovarasta hidasta, jos se on päättäny tulla, se tulee, täällä korvessa etenkin, kun ei ole mailla halmeilla ketään näkemässä, vaan saavat rauhassa puuhailla.
Alkuperäinen kirjoittaja voiei:Oli rempseä soitto, kuin tärkeääkin asiaa. Mulla on jotenkin aina kammona jotkut sosiaalityöntekijät, kun niistä nykyisin vouhkataan niin paljon ja ikäänkuin käyvät jokatoisen oven takana. Mutta oli kuka oli, niin ei jättänyt edes lappua/viestiä. Häiritsee, mutten tapaa avata ovea jos en odota ketään.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No en yleensä avaa, kun tiedän että kyseessä on joku ventovieras. Ja "rennossa kotiasussani" en varsinkaan avaa, kun ei tiedä kuka ja millä asialla oven takana on. Mutta kyllä se häiritsee silti.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No tunnen moniakin ihmisiä, jotka eivät avaa. Että en nyt sitä niin omituisena pidä. Tästäkin ketjusta voi lukea, että todennäköisimmin soittaja ker(j)ää jotain, ja tiedänhän minä tuon itsekin. Ajattelin vain että kuka mahdollisesti voisi virka-ajan ulkopuolella käydä oven takana.
Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Esim. poliisit saattaa tulla kertomaan jos lähiomainen on kuollut... itse en koskaan uskaltais olla avaamatta ovea.
näin mäkin aattelen, edellisessä asunnossa naapurin muori olisi kuollut sydänkohtaukseen jos en olisi avannut ovea kun ovikello soi. Sai soitettua kelloa ja lyyhistyi siihen oven eteen... oli ilta-aika eikä oltais muuten ovesta kuljettu kuin vasta seuraavana aamuna. Oli mullakin rento kotirytkyasu päällä, muttei haitannut ketään, edes ambulanssikuskit ei pahasti mun vaatteita katsonut kun saapuivat...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja piita-75:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Esim. poliisit saattaa tulla kertomaan jos lähiomainen on kuollut... itse en koskaan uskaltais olla avaamatta ovea.
näin mäkin aattelen, edellisessä asunnossa naapurin muori olisi kuollut sydänkohtaukseen jos en olisi avannut ovea kun ovikello soi. Sai soitettua kelloa ja lyyhistyi siihen oven eteen... oli ilta-aika eikä oltais muuten ovesta kuljettu kuin vasta seuraavana aamuna. Oli mullakin rento kotirytkyasu päällä, muttei haitannut ketään, edes ambulanssikuskit ei pahasti mun vaatteita katsonut kun saapuivat...
Onneksi avasit oven!!
Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:Mun mielestä on myös todella outoa ettei ovea avata jos ovikello soi... Ehkä sen jossain "epämääräisessä" kerrostalossa voi vielä jotenkin ymmärtää mutta muuten.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ohikulkija:Mun mielestä on myös todella outoa ettei ovea avata jos ovikello soi... Ehkä sen jossain "epämääräisessä" kerrostalossa voi vielä jotenkin ymmärtää mutta muuten.
No näinpä. Meillä on joka tapauksessa kerrostalon alaovi aina lukossa, joten ihmiset soittavat alasummeria kadulla, jonka yhteydessä on myös kamera. Joten tulijan naamankin aina näkee.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On kyllä ihmeellista piilottelua ettei ovea avata. Varmaankin jotain sosiaalista pelkoakin, josta kyllä pitäisi eroon päästä. Eikö todellakaan ihmisillä ole tuttuja, jotka tuosta noin vain rimpauttavat ovikelloa esim. naapurilla asiaa tai joku tulee pikaisesti käymään? Miten pystytte piileksimään kotona. Kyllä meillä aina lapset säntää ovea avaamaan, kun kello soi.
Jännä tuokin, että pelätään sosiaalitoimiston väkeä. Jos on aihetta tulla niin ei ne luovuta, vaan jos ei ovea avata eivätkä saa kirjeisiin vastausta niin tulevat kyllä ihan poliisin ja talonmiehen kanssa. Kyllä tuo on jo aika mielipuolista että piileksitään kotona ja pelätään ihmisiä.
Alkuperäinen kirjoittaja Tarina:Meillä kävi niin, että naapuri unohti valot päälle autoonsa. Kävin pimpottamassa eikä avattu. Otin numerotiedustelusta numeron ja soitin, ei vastattu. No eipä siinä ollut oikein muuta tehtävissä kun antaa valojen olla ja akun tyhjetä.
Seuraavana aamuna naapuri tuli pimpottamaan ja kysymään voidaanko tulla antamaan virtaa kun akku on tyhjä. Sanoin että juu, teillä oli valot jääny päälle eilen. Kovasti oli naapuri kireänä kun ei tultu kertomaan asiasta. Ja kun kerroin että tulin kyllä ja soitinkin, oltiin silti nyreänä että miksen koputtanut vaikka ikkunaan, kyllä hän pimpotuksen kuuli muttei koskaan avaa jos joku pimpottaa, tutut tietää koputtaa. Ja tuntemattomiin numeroihinkaan hän ei vastaa...
Niinpä.
Alkuperäinen kirjoittaja Tarina:Meillä kävi niin, että naapuri unohti valot päälle autoonsa. Kävin pimpottamassa eikä avattu. Otin numerotiedustelusta numeron ja soitin, ei vastattu. No eipä siinä ollut oikein muuta tehtävissä kun antaa valojen olla ja akun tyhjetä.
Seuraavana aamuna naapuri tuli pimpottamaan ja kysymään voidaanko tulla antamaan virtaa kun akku on tyhjä. Sanoin että juu, teillä oli valot jääny päälle eilen. Kovasti oli naapuri kireänä kun ei tultu kertomaan asiasta. Ja kun kerroin että tulin kyllä ja soitinkin, oltiin silti nyreänä että miksen koputtanut vaikka ikkunaan, kyllä hän pimpotuksen kuuli muttei koskaan avaa jos joku pimpottaa, tutut tietää koputtaa. Ja tuntemattomiin numeroihinkaan hän ei vastaa...
Niinpä.