Ovistestit ja niiden ohjeet !?!?! *pihalla*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Develly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Develly

Jäsen
15.05.2009
734
0
16
Netistä tilaamieni testien ohjeessa sanottiin, että paras aika tehdä testi on 10-20. Ei missään nimessä aamupissasta.
Tänään ostin Prismasta toisia ja ne taas just pitää tehdä aamupissasta :o

Siis TÄÄÄÄÄH?!?!? :o

Mihin tässä nyt pitää uskoa? Nuo ensimmäiset testit näytti viikon negaa joka päivä, joten...

Jooh :headwall:

No niissä testeissä jossa lukee aamupissasta ni ne tehään aamupissasta. Ja joissa lukee ettei missään nimessä aamupissasta ni niitä ei kannata tehä aamupissasta.

Testejä on erilaisia, erilaiset tulee eri valmistajalta. Aina kannattaa toimia kyseisen testin ohjeiden mukaan.
Itte oon kokeillu vaan sellasia testejä joilla testataan aamupissasta ja sen 2 kiertoa mitä oon elämäni aikana ehtiny testaamaan ni on kummallakin kerralla plussa tullu. Toisesta kierrosta tuli alkuraskauden keskenmeno ja toisesta plussa joka meni kesken vko sitten rv:llä 19+0. Että mulla toimi ainakin ne testit.

Joo en minäkään enää osta noita ei aamupissasta -tehtäviä testejä. En vaan tiennyt tätä ostaessani noita netistä... :ashamed:

Ensi kierrolla sitten uutta yritystä noilla aamupissa -testeillä ( ;) ) niin jospa se plussa sieltä tulis :D

Mä oon kanssa ihmetellyt noita Prismasta saatavia FindOutin testejä, kun monessa paikkaa sanotaan että se LH-hormoni alkaa kunnolla erittymään virtsaan vasta muutama tunti heräämisen jälkeen. Voihan olla et noi on sit tosi herkkiä, jotta pystyvät aamupissasta toimimaan. Mä yhdessä kierrossa käytin noita, ja näytti oikein plussaa aamu- ja myös päiväpissasta. Mut tosiaan yleisesti suositellaan testausta klo 10-20 välillä. Mut niiku jo sanottiin, pitää toimia juts ko.- testin ohjeilla, että tulisi luotettava tulos.

Lisäys vielä omaani että tokassa kierrossa en eka saanu plussaa ja olin jo varma että en ovuloi ja lopetin testaamisen mutta sit parin pvän päästä alko tuleen ovistuntemuksia ja huvikseni testasin testillä (sellasella joka on tarkotettu että sillä testataan aamupissasta) illalla klo 18 aikaan ja olin vaan n. tunti-puoli tuntia pidättäny pissaa ni heti tuli vahva plussa ja tuosta kierrosta sit raskauduin. =) (Mut se meni kesken sit rv 19+0.)

Minä kans änkeen tänne kyselemään tyhmiä, kun niissä ohjeissa sanotaan muistaakseni, että ovulaatio tapahtuu 24-36h sisällä positiivisen tuloksen saamisesta, niin meinaako se, että ovikseen on kuitenkin vähintään se 24h, vai voiko se tapahtua vaikka tunnin päästä?

Eli jos mä olen eilen saanut kaksi tasavahvaa viivaa klo 18 aikoihin, niin jos mä saan miehen kellistettyä vasta tänään klo 18 aikoihin tai myöhemmin, niin voinko mä olla jo myöhässä, vai just oikeassa ajassa? Että pitääkö mun nyt äkkiä kipittää kesken töiden kotiin kutemaan, vai voinko relata? :D

Mutta onko kuitenkin niin, että kun on ne viivat, niin ovulaatio ei ole vielä tapahtunut? Eikö ne romahda just ennen ovista? Huhhui, kyllä tässä kiire saattaa tulla, miksen ottanut tikkuja töihin mukaan, niin pääsisin piinasta! :p TÄMÄ ON KAMALAA!

Voi se ovis olla menossakin sillon. Mulla niin että kun saan ekan tasavahvan, seuraavana päivänä tuleekin testiviivasta tummempi ja joskus sinä päivänä tulee oviskipujakin.
Eihän toi testi voi antaa 100% tietoa, koska tapahtuu kun vaikuttaa testin tekoaikakin. Joillain LH huippu taas näkyy vain kerran ja joskus sitä ei saa tikutettuakaan. Kannattaakin seurata omia tuntemuksia samalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Myrtle:
Mutta onko kuitenkin niin, että kun on ne viivat, niin ovulaatio ei ole vielä tapahtunut? Eikö ne romahda just ennen ovista? Huhhui, kyllä tässä kiire saattaa tulla, miksen ottanut tikkuja töihin mukaan, niin pääsisin piinasta! :p TÄMÄ ON KAMALAA!

No näin mä ymmärrän et ovis ei sillon vielä oo tapahtunu ku ne viivat saa mutta voi tapahtua sen jälkeen millon vaan. Itte ainakin pyrin päästä sinä pvänä toimiin kun ovisplussan saan ja vielä varmistus seuraavana pvänä. =)

Itse sitten taas suosittelen niitä Fertestejä mielummin kuin esim. Mammakseja. Fertestit ovat paljon herkempiä ja mulla ne ovat aina toimineet kaikista parhaiten. Mammakseja varten pitää pantata pissaa monta tuntia ja olla juomatta. Tosi hankalaa. Mutta Fertestit näyttää luotettavan tuloksen jo aamupissasta kuten esim. Clearblue ja muut apteekin testit.
Lh on aina korkeimmillaan klo. 12 jälkeen päivällä siksi nuo halpis testit pitää tehdä silloin.
Ja se pitää paikaansa että testin ollessa positiivinen, ovis tapahtuu aikaisintaan vuorokauden kulutua ei ainakaan aikaisemmin. Ja ovistestit on aina tärkeätä tehdä samaan aikaan päivästä.
Itse heitin Mammaksit heti roskiin kun kuulin Fertesteistä ja hyvän päätöksen tein, ne eivät jätä mitään arvailuiden varaan ja ovat erittäin luotettavia. Toisin kuin Mammaksin testit..

Tsemppiä testailuun :)

Yhteistyössä