Ovulaatio ilman limoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pulassa olen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pulassa olen

Vieras
Hei!

Ovulaatio testi näytti kahteen kertaan LH-tason nousun ja käytettiin se tieto hyväksi. Vatsaa nipisteli, mutta mitään limaa ei tullut. Nyt siitä noin 4 päivää tulee limaa. Voiko olla ettei silloin tapahtunutkaan ovulaatiota, vaan vasta nyt? Vai voiko 2 eri testitulokseen luottaa?

Ovistikkuja käytettäessähän se ensimmäinen tikku jossa LH-huippu näkyy, ilmoittaa milloin ovulaatio todennäköisesti tapahtuu. Ovulaation jälkeen hormonitaso pysyy jonkin aikaa koholla ja alkaa laskea sitten vasta lähempänä kierron loppua ja sen takia oviksen jälkeenkin tulee positiivisia LH-huippuja. Siksipä testaaminen kannattaa lopettaa kun löytää ensimmäisen LH-huipun, koska ovulaatio tapahtuu silloin todennäköisesti vuorokauden sisään huipusta ja ylimääräinen testaaminen on vain tikkujen tuhlausta.
Itse en koskaan löytänyt ovulaatiota tutkimalla limoja, koska ne harvemmin menivät yksiin tikkujen kanssa. Tikkujakin käytin vain muutaman kierron ajan, että sain selville että elimistöni pelaa niin kuin pitääkin. Sen jälkeen lopetin tikkujen käytön ja muutenkin limojen, lämpöjen yms vastaavien tarkkailun ja annettiin mennä ihan vaan halujen mukaan, niin sitten tärppäsi melkeinpä heti.
Jos muutamaan kiertoon ei heti tärppää niin ei kannata stressata. Elimistö ei ole mikään kone, joka toimii joka kierto samalla tavalla. Rauhoittumalla ja rentoutumalla tulee parasta jälkeä. Stressaaminen vain vaikuttaa päinvastaisella tavalla.

Suuret kiitokset vastauksesta! Luotan siis siihen, että ovis oli ja tikut toimivat oikein. Mulla oli km vähän aikaa sitten, sillä mietin noiden tikkujen toimivuutta, kun ovís tuli normaaliin aikaan, huolimatta km:sta. Hyvää kesän jatkoa!

Yhteistyössä