Ovulaatio ja menkat synnytyksen jälkeen, kaipaisin kokemuksia!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "herukka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"herukka"

Vieras
Eli nyt kolmannen lapsen syntymän jälkeen mulla on sekä ovulaatio - että menkkaoireet on voimistuneet huomattavasti. :(
Tuntuu, et koko kuukausi on yhtä oireilua noiden takia. Sekä psyykkistä että fyysistä.
Kivut menkkojen aikaan on kovat ja PMS - oireet ennen menkkoja ihan kamalat.
Ärsyttää, ku tuntuu et tosi monilla nämä kivut sun muut helpottaa synnyksen jälkeen.
Onko siis muita joilla oireet ois voimistunu lapsen saannin jälkeen?

Kyllä mulla ainakin voimistui oireet ja tuntemukset ensimmäisen lapsen jälkeen, en tiedä miten tämän kakkosen jälkeen käy, vielä kun ei ole kierto käynnistynyt.

Täällä kans yksi, jolla kaikki tuntemukset ja kivut voimistuneet ensimmäisen synnytyksen jälkeen. Pitäis vissiin joku hormonaalinen ehkäisy ottaa käyttöön, jotta tasaisi tilannetta psyykkisesti ja kivutkin vähenisivät.

Mietin tässä samaa... esikoinen nyt vuoden. Menkat alkoi 6 kk synnytyksestä, ihan normit, kierto vaan piteni (ennen lasta aina 28 pvä, nyt 26-32 pvä).

Mutta nää viimiset menkat.... tai en sitten tiedä oliko menkat vai mitkä, luulin meinaan olevani raskaana. Viikko mahd. hedelmöityksestä oli kovia vihlovia kipuja, luulin kiinnittymiseksi mutta ehkä olikin oudon kivulias ovulaatio vasta silloin... Alavatsakipuja oli n. viikko ennen menkkoja, normaalisti mulla ei ole mitään kipuja kuukautisten aikana. Naama kukkii, ei ole ennen kukkinut. Päätä on särkenyt ja mielikin on mennyt vuoristorataa. Vuoto alkoi 30 pvä ja oli normaalia huomattavasti runsaampaa ja kivuliastakin. Sitä krämmälettä (anteeksi vain) tuli ekan päivän aikana varmaan desi.

Joo, en tiedä enkä osaa auttaa, mutta ihan outoja kuukautisia on täälläkin....

Mulla ekan jälkeen muuttui myös :( Ennen en tiennyt PMSstä mitään, raskauden jälkeen oon ihan kamala ennen menkkoja. Ja menkat niin runsaat että yölläkin käytävä kuppi tyhjentämässä kahden tunnin välein.

Toisen raskauden vaikutuksia en vielä tiedä...

[QUOTE="vieras";28705696]Mulla ekan jälkeen muuttui myös :( Ennen en tiennyt PMSstä mitään, raskauden jälkeen oon ihan kamala ennen menkkoja. Ja menkat niin runsaat että yölläkin käytävä kuppi tyhjentämässä kahden tunnin välein.

Toisen raskauden vaikutuksia en vielä tiedä...[/QUOTE]

Jatkan vielä: oviksen aikaan makaan välillä kippurassa kun tekee niin kipeetä. Liikunnan oon huomannut vähän auttavan.

Yhteistyössä