menkkamaisia oireita imetysaikana

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minähänse"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minähänse"

Vieras
Kuukauden verran ollut sellainen fiilis, että menkat alkaa. Menkkoja ei näy ja testi näyttää negaa. Imetän, eikä ekoja menkkoja synnytyksen jälkeen vielä ole tullut.
Menkkaoireet ovat samanlaisia alavatsatuntemuksia kuin minulla on aina ollut. Ovat tosi voimakkaita, joten eivät voi olla kuviteltuja. Aiemmin minulla on vastaavia tuntemuksia ollut aikaisintaan pari päivää ennen menkkoja ja menkkojen alussa.

Ensin ajattelin, että ehkä se olikin ovulaatio kun menkkoja ei kuulunut. Meni viikko oireet palasivat ja kestivät monta päivää, ei menkkoja. Nyt on kulunuyt jo kuukausi ja oireita on joka viikko useampana päivänä, mutta ei menkkoja. Olen tehnyt kolme raskaustestiäkin, mutta negaa näyttää.

On noita raskausoireita muitakin, kuten kuvotusta, huimausta, päänsärkyä, ummetusta, pissahätää ja itkuherkkyyttä. Mutta kaiken voi selittää migreenillä, nestehukalla ja liiallisella kahvinjuonnilla, sekä tietysti imetyshormoneilla. :P

Onko muilla ollut vastaavasta kokemusta? Tuntemukset ovat voimakkaita, mutta lääkäri varmaan pistäisi kaiken imetyksen piikkiin. En jaksaisi jatkuvasti pitää sidettä ja pissata tikkuun. Kai siellä jotain tapahtuu kun tuntuu siltä???
 
Minkä ikäinen vauva on nyt?

Mulla koko imetysajan, huimat 4kk molemmilla kerroilla, aina imetyksen aikana kohtu supisteli.
Ettei sulla olisi kyse tuollaisesta myös?
 
Vuoden ikäinen vauveli minulla, joten tuskin ainakaan jälkisupistuksista on kyse. Pari päivää sitten kun jouduin vähän enemmän nostelemaan esikoista koko vatsan alueelle tuli samanlainen särky kuin raskausaikana rankan työpäivän jälkeen. Jos olisi kohdunulkoinen raskaus niin kai sekin testissä näkyisi?
 
Ja lihaskunto minulla alkaa olla jo aika hyvä, joten mistään semmoisesta ei ole kyse. Olen liikunnallinen ja kehonhuoltokin on hallussa. Menkkasäryn tyyppistä kipuaihan selkeästi. Suihkussa viime viikolla tuli flashback synnytykseen, kun yhtäkkiä koko lantio ja alaselkä oli tulessa. :) Menkkakivut ja lihassäryn kyllä erottaa.
 
Voivoi, sen takia täällä kyselen, jos joku olisi kokenut saman ja tietäisi mistä se johtuu. Kun noita raskausoireitakin on niin alkaa pelottaa, vaikka kohdunulkoinen raskaus tms. Ajattelin, että jos se on jotain normaalia ja tavallista, niin joku muukin olisi kokenut sen. En yleensä ole mikään ruumiintoimintojen kyttääjä, ei aika käy niin pitkäksi.

Eikö ketään?
 
Minullakin alkoi menkkamaiset oireet vauvan ollessa 6 kk. Imetin häntä vuosikkaaksi asti ja imetysaikana ei menkkoja kuitenkaan ollut. Kävin lääkärissäkin, mutta eipä tuo lääkäri osannut oikeen mitään sanoa :)
 

Yhteistyössä