Ovulaatio km:n jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Hyvät kanssasisaret. Nyt on kysymys. Tein tuossa huvikseni ovulaatiotestin ja tuli niin järettömän vahva viiva siihen että sen takia täällä oonki utelemassa.

Onko kellää tietoa, kuinka kauan km:n ja kaavinnan jälkeen yleensä ovis tapahtuu? Eihän se oikeesti voi olla jo viikon päästä km:sta? Vai voiko? Jotain limahässäkkää bongasin samalla. Jälkivuotoa ei siis enää tuu ku vähä pyyhkiessä (anteeks kivat ja yksityiskohtaset selostukset) mut mää oon nyt ihan pihalla? Mulla siis km viime tiistaina ja kaavinta oli keskiviikkona.

Onkohan siis vielä niitä raskaushormooneja elimistös nii paljo et toi ovistesti siks näytti lussaa?

Voi nuo raskaushormonit vielä vaikuttaa siihen testiin.

Mutta kyllä ovulaatiokin voi tulla aika nopeasti keskenmenon/kaavinnan jälkeen.
Itselläni oli kerran 2 viikon päästä keskenmenosta/kaavinnasta jälkitarkastus lääkärillä, ja ultrassa nähtiin jo ovulaation olevan just tulossa.

Kaavinnan jälkeenhän kuitenkin suositellaan odottamaan kuukautisten alkamista ennen uutta raskauden yritystä. Lääkäri käski silloin pysytellä kaukana miehestä, kun huomasi mulla olevan jo ovulaation tulossa:whistle:

Ovulaatiotestit näyttää raskaushormonit, testissä viivat ovat todella vahvoja tai todella tummia verrattuna kontrolliviivaan. Väittäisin, että raskaushormoneja vielä ovistesti näyttää.

Yhteistyössä