ovulaatio-oireista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sintti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sintti

Vieras
Kertokaas nyt ovulaation oireita!
Kierto on mulla nyt 25 pv suunnilleen. Veikkaan imetyksen lyhentäneen sitä (ennen oli 28-29 pv). Imetän siis edelleen 1,5-vuotiasta tyttöä. Nyt pukkaa vauvakuumetta ja kakkosen yritys aluillaan :)
En vaan ota selkoa noista ovulaatio-oireista. Mielestäni limat ym vaihtelevat tosi paljon kierrosta toiseen. Nyt limat lisääntyivät kp 14 tienoilla ja silloin myös alavatsalla arkuutta. Kuitenkin tänään kp 17 limaisuus on vielä runsaampaa, ihan kuin ovulaatiota edeltävä limatulppa. Lima on myös sellaista joustavaa jne. Kaiken järjen mukaan ovulaatio olisi ollut jo ajat sitten, jos kierto edelleen tuo 25 pv. Voihan se toki pidentyä taas -mistäs sen tietää! Rinnat on myös tosi arat ja imetys epämukavaa. Voikohan se ovulaatio olla näin myöhään kierrosta? Ei kai menkkaoireetkaan sentään näin aikaisin vaivaa?

On hyvin mahdollista, että sulla on ovis nyt ja silti kierto on vaan sen 25 päivää. Eli luteaalivaihe on liian lyhyt raskautumiselle. Olen kuullut, että monilla imettävillä on samanlaisia ongelmia. Omaa kokemusta ei ole. Tämä johtuu liian suuresta prolaktiinista. Kun prolaktiini on suurentunut, se voi aiheuttaa vain progesteronin erityshäiriötä ja tätä kautta kuukautiskierrossa lyhyen luteaalivaiheen. Kannattaa seurata tilannetta tai jos jollain viisaammalla on tarkempaa tietoa...

Vielä lisäilen...
Muistelen et edellisessä kierrossa oli tällaisia samanlaisia oireita just 8 pv ennen kuukautisten alkua. Täsmäisi siis nytkin siihen 25 pv:n mittaiseen kiertoon.
Luin jostain et lyhyessä kuukautiskierrossa ovulaatio voi olla kuukautisten aikanakin ja jutussa varoiteltiin juuri raskauden mahdollisuudesta silloin.
Toivottavasti tärppäisi lähiaikoina! Kuukautiset on olleet kuitenkin jo siitä asti kun tyttö täytti 10 kk. Tosin nyt vasta aloitettiin kakkosen yritys :)

eli olen ihan ihmeissäni noiden ovulaatiojuttujen suhteen ja huomasin tälläisen palstan joten kyselisin vähän jos joku vaikka osaisi auttaa.
viimeisimmät kuukautiseni olivat 25.11-30.11.2007 ja tunsin 7.12 erikoisia oireita.eli nipistyksen alavatsassa ja aika suuren limanerityksen,siis valkovuotoa kai.
olikohan mulla silloin ovulaatio vaikka kaikki netissä olevat laskurit kertoo aivan muuta?onko kellään tietoa?
ja sitten sellaisesta olisin kysellyt että onko kenelläkään ollut monirakkulaisuutta munasarjassa(minulla vaan toisella puolella) ja miten on vaikuttanut raskaaksi tuloon?
olisin todella enemmän kuin kiitollinen jos joku osaisi kommentoida.
ihanaa joulua kaikille! <3

Minä en tunnista ovulaatiota ollenkaan, joten käytän ovistestejä, että löytyis. Eivät ole kalliita, netistä saa esimerkiksi tilattua edullisesti verrattuna apteekkien hintoin. Eka tikutuskierto menossa ja babyplus.fi.stä tilatuilla testeillä löysin oviksen kp 12.
En ole ihan varma, mutta olikohan se niin, että jos on monirakkulaiset munasarjat, niin ovistestit eivät ehkä ole ihan tarkkoja kuin muuten... joku voisi täsmentää, jos tietää.
Tsemppiä teillekin oviksen metsästykseen.

Sain positiivisen tuloksen ovistesteistä kp 14-15 ja samoina päivinä oli paksumpaa limaa. Lämpö laski kp 15 illalla 36,43 (pitäisi mitata aamulla, mutta mittasin myös illalla, samana aamuna oli muuten 36,9... lämpö on yleensä lähes koko ajan korkealla, en tiedä miksi). Sitten seuraavien aamujen lämmöt olivat kp 16; 36,88 / kp 17; 36,75 / kp 18; 37,10 / kp 19; 36,99 / tänään kp 20; 37,17. Mihin kohtaan ovulaatio olisi voinut osua, juuri ennen lämmön nousuako? Sängyssä on oltu vasta kp 19 eli eilen illalla, onko mahdollisuuksia enää tulla raskaaksi? Kierron pituus vaihtelee 28-32 pv.

siis pitäiskö niit ovu testeiä ottaa myös menkkoien aikana?jos kerran voi olla silloki..vai onkos se tosi pieni mahollisuus..sekoon koht kaikist asioist :D

ei mittä tammikuus on sitte ovutesteiä..ja lämpömittauksii jne :) toivottavasti tärppää..

Yhteistyössä