Ovulaatio, raskaus ja pari kysymystä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaaksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaaksi

Vieras
Kuukautiset epäsäännölliset, mutta olin laskevani ovulaation ja raskaaksituloa yritettiin kovasti, nyt kaksi päivää tämän jälkeen tiputtelen toista päivää hiukan rusehtavaa vuotoa. Munasarjojen kohta on hiukan arka. Voisinkohan olla raskaana vai mitä tämä tiputteluvuoto oikein on? Kannattaako raskaustesti taas tehdä?

Ovulaatio voi aiheuttaa pientä vuotoa. Munasarjoja koskee yleensä silloin, kun munasolu on irronnut (oisko ovis vasta nyt?). Testi voi näyttää positiivista aikaisintaan n. 8 vrk hedelmöityksen jälkeen. Joten odottele testin kanssa pari viikkoa siitä, kun uskoisit tulleesi raskaaksi.

Joo, tiedän, että pari viikkoa pitää odotella testintekoa. Mutta tää pieni rusehtava tiputusvuoto ihmetyttää. Onko se normaalia ovulaation aikoihin? Toisaalta eikös ne siittiöt "säily" pari, kolme, jopa neljäkin päivää elinkelpoisina odottaen munasolun kypsymistä?

No ei kannata ennenkuin menkat myöhässä. Itse en ole tuntenut ensimmäistäkään raskausoiretta ennen plussatestiä, joten olen ehkä vähän jäävi arvoimaan noita oireita.

Yhteistyössä