Ovulaatiokivut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ovulaatio?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ovulaatio?

Vieras
Mistä ne johtuu? Ovisplussa tuli sunnuntaina aamulla kp 15/31 ja tänään kp 17 ja hirveät alavatsakivut. Eivät ole toispuoleisia, ainakaan en huomaa. Ei voi istua tai oikein kumartua. Luulisi ovulaation menneen jo eli onko tämä jotain keltarauhaskipuilua sitten?

Kun puhutaan ovulaatiokivusta niin tarkoitetaanko sitä että munis irtoaa juuri tai että on jo irronnut?

Jos sun ovistestissä lukee että ovis tapahtuu 24-48h päästä testin teosta, niin sittenhän tuo täsmää.

Oon itse aina myös pähkäillyt että mitähän niiden kipujen aikana oikeastaan tapahtuu. Mulla kun on ollut oletetun oviksen aikaan niin kauan kuin vaan jaksan muistaa sellainen koko alavatsan seudulla oleva jomotus monta tuntia - kuin ois kiva mahan pohjalla. Tää ajankohta on yleensä illalla. Ja silloin yhdyntäkin sattuu. Mutta juuri sillä hetkellä tärppäsi ainakin esikoisen kohdalla.

No eilen oli seksi niin kipeää että huusin kivusta. Aattelin vaan sitä että onhan sen oviksen pakko olla mennyt jo viimeistään aamulla joten miksi vielä kipuja?

Ei ole ollut endoa, mutta ultrassa olin torstaina eikä siellä havaittu mitään muuta kuin komea johtofollikkeli.

Vielä selvennyt noista kivuista eli seksi sattui kyllä paljon mutta muuten kipu on jomotusta, ei terävää. Ja ovat nyt laantuneet.

Mulla on ollut teini-iästä asti ovisjomotukset ja lievä endo todettiin vasta muutama vuosi sitten. Huom, yksi onnistunut raskaus silti. MIllaista se ovisjomotus sitten on, että sen voidaan sanoa olevan normaalia kipua?

Toi on tosi yksilöllistä, kivut siis.
Kasvava munasolu voi jomotella jo päiviä ennen ovista. Oviksen aikaan monella tuntuu nippailuja ja vihlaisu. Jotkut ei tunne mitään. Sitten itellä ainakin niitä kipuiluja on useempi päivä oviksen jälkeenkin.

Joo kivut ovat yksilöllisiä, eivätkä automaattisesti tarkoita endoa tms. Mulla ekan raskauden jälkeen muuttuivat ovikset niin kivuliaiksi, että kävin sairaalan päivystyksessäkin pari kertaa. Toisella kertaa oli suolitukos-epäily ja toisen kerran poistettiin ihan hyvä umpisuoli. Kai tämäkin on lääkärien mielestä normaalia, kun en mitään hoitoa ole kipuihini saanut. Onneksi ei satu niin kovasti joka kuukausi.

Kiitos vastauksista kaikille:)

Kävin ultrassa,johtofollikkeli oli kadonnut eli ovulaatio oli tapahtunut. Gynen mukaan viimeistään eilen. Joten tämä jomottelu on siis jotai tähän liittyvää, kuulemma.

Yhteistyössä