Ovulaation induktio elokuussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja malttamaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vilinäiti, voi rähmänkäkkä..Olin varma että plussaisit! Muistatko koska sun ovis oli?Apteekin testi ei ole herkimmästä päästä, jos se vaan ei vielä näy..?
Tai sitten on vaan niin, että kierto on pidempi tällä kertaa :( Vuoto alkaa muutaman päivän sisään.
Näinhän siinä tuntuu aina käyvän :'(

Tervetuloa uudet! :wave:

Joillakin muillakin oli testaus ajankohtainen!?

(.)
Harmittaa kun piti YHDEN tabletin takia ostaa koko clomipurkki. Nyt kun taloudellisesti ihan pa, niin tuo 60e on iso raha :/
Mutta onhan sit yhteen ja viimeiseen kiertoon clomeja valmiina. Sitten taitaa olla tauon paikka...Ei tässä taida valmista tulla meikäläisellä :'( :'(

Mä en tosiaan tiedä mitä näitten clomien jälkeen :o Piikitykset kai, mutta hoidetanko niitä naistentautien polilla? Onko tietoa??
Meidän polilla ei ainakaan ollut mitään uutta tarjottavaa, ei muuta kun clomeja ½vuotta ja sitten taukoa ja taas uusiksi clomeja |O |O
Hitto, että turhauttaa!

Mulla oli sellainen kutina et ovis ois ollu vasta kp 20 tienoilla, joten jos vaikka menkat ois pitäny just näinä päivinä alkaa. Täytyy tehdä myöhemmin uusi testi jos ei menkat tästä ala. Jotenkin kummaksuttaa et menkat jäis tulematta ja silti en olis raskaana, kun teroilla ja clomeil aina menkat pyöriny.

Vilinäiti: Onkos sulla ollut terot käytössä tässä kierrossa?
Toivotaan kuitenkin, että se plussa sieltä tulee...

Itselläni pientä nippailua mahassa ja tissit hieman arat. Näitä oireita en ole aikaisemmissa kierroissa havainnut. Syitä voi olla monia: tässä kierrossa ovis ensimmäistä kertaa, pregnyl-piikki, suuri luge määrä, mielikuvitus. Toivotaan kuitenkin, että asukki siellä olisi. Täytyy vielä jaksaa jännäillä...

Tiistai 7.8.
Bee..................1.puregon+pregnyl (nyt tauko)...kp 38/28.......yk13
Vilinäiti.............2.clomit.......................................k p 34/28.......yk15
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 34/35-50
Mimi79.............2.clomit.......................................kp 32/28-31
Pömpeli-pötsi...2.clomit.......................................kp 30/30
Maria-83..........1.clomit.......................................kp 30/34-36
Jense..............3.clomit+terolut...........................kp 28/32
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 26/24-30
Elisha..............3.clomit........................................kp 25/32-37..yk31?
Matilda2007....4.clomit+pregnyl+luget...............kp 22/28-32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 21/28-42..yk 18
jonski..............clomit...........................................kp 19/30-32
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 17/33........yk15?
Ines.................3.clomit tauko) + metut + terot..kp 15/?
JEP...................4.clomit + metut....................kp 13/31-36...2,5v
Darma...............puregon+pregnyl......................kp ?
macy...............(clomit)........................................kp 8/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 7/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 7/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 6/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 6/29-31
Heksamiina......3.clomit (nyt tauko?)..................kp ?/28
Mimmiu.............2.clomit......................................kp 3/29

Plussanneet tästä pinosta 6/2007>:

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Kimpsu 21.7.2007

Heipä hei!
Lisäsin itseni tuonne listalle uudelleen kun oli humpsahtanut tosiaan nuo päivät aika pitkälle. Mulla on välillä ongelmia tämän koneen kanssa kun se ei anna mun kirjoitella tänne ollenkaan :headwall: Todellinen tekniikan ihmelapsi =)

Neljäs clomikuuri on vedetty omaa napaa kohden. Tänään soitin lääkärille ja hän sanoi että yritetään vielä tämä kierto, seuraavassa kierrossa kokeillaan sitten inseminaatiota sen pistettävän hormonin kanssa. Aika jännä kun eikö täällä monet ole ihan luomuna laitelleet siitä pistosta huolimatta ja meillä tuli seuraavien mahdollisten kuukautisten alettua käsky hiv ja hepatiitti testeihin inseminaatiota varten.

Fiilikset ovat olleet nyt melkoista matalalentoa, kun viime kierrossa olin melkein tuhat varma että olen raskaana. Pari päivää ennen kuukautisia ollut tiputtelu jäi kokonaan pois ja ihan säännölliset kuukautiset olivat siis kuusi päivää myöhässä. Kahvi ei maistunut ja väsytti yms. Taitaa elimistö olla niin stressaantunut kun ei lasta näy eikä kuulu, että kuvittelen kaikenlaista. :'( Tein sitten viisi raskaustestiä parin päivän välein kun ajattelin että jos se ei vaan vielä näy. JA niin täti sitten tupsahti kyläilemään.

Veikkaan ettei mulla vaan ollut ovista viime kierrossa kun venähti niin pitkäksi.

Ovisoireista sen verran että eka clomikierrolla itsekin olin niin kipeä ettei juuri vällyt houkutelleet. Seuraavassa kierrossa ei ollut mitään oireita mutta silloin oli kuitenkin muniksia tulollaan.

mm-72 Kuulin jostain että isommat apteekit voist jakaa niitä purkkeja ettei koko pakettia tarvis ostaa kerrallaan. Ajattelin itsekin kysäistä puolikasta purkkia seuraavia kiertoja varten ( tosi positiivinen meininki kun automaattisesti olettaa että ne kierrot ovat vielä edessä )

Vilinäidille toivotan oikein läpimiä plussatuulia!!!!

JEP, olitko sinä julkisella hoidossa? Ei sulle ole ehdotettu tuota Pregnyliä? Vai oliko miehen simpoissa vikaa?
Yliopiston apteekeista saanee ostaa kappaleittain tabuja, se on niin suuri laitos, että menekki on suurta. Pikkuapteekit ei tähän pysty.

Vilinäidin piina jatkuu :( :hug: Tee testejä joka päivä(ellei täti tule)
Toi clomi+tero-yhdistelmä on varsin yleinen ja juuri mainitseminasi päivinä.
Mulla on luget, joka on samaa kamaa, aloitan ne yleensä joku 16. tai 17. päivä, että ovis olisi jo ohi/juuri tapahtunut.
Mutta tosiaan, ei nuo keltarauhashormonitkaan aina toimi kuin kello..Voi mennä viikkokin ennenkuin vuoto alkaa.

Mulla särkee vasenta lonkkaluuta(tai sieltä jostain) takaa :/

Jos kokeilis ens kierrosta clomi+tero yhdistelmää, jos vaan nää menkat alkais jos en kerta raskaanakaan ole.

Millä kiertopäivänä ootte saanu plussaa clomeilla?
Esikoisesta plussasin vahvasti kp 33. Eka oire oli armoton väsymys.

Pelkillä teroilla kierrot toimi päivälleen ja kellolleen säännöllisesti.

mm-72
ei oo ehdoteltu pregnyliä. Onko se sitä mitä pistetään mahaan? Lääkäri sanoi että nyt katsotaan tämä kierto ja sitten seuraavassa kierrossa otetaan piikkiä ja tehdään inseminaatio. Normaalit oli simonit. Oon yliopistollisessa sairaalassa hoidossa ja kuulun tutkimusryhmään jossa kartoitetaan pcon hoitoa.

JEP, sulla on hyvin pullat uunissa, hoitopaikassa on ainakin osaamista ja tietoa takana B) (toisin kuin minulla.. :kieh: )
Tuu raportoimaan kaikki käyntisi ja neuvot ja ohjeet!!Seuraan tarkasti
=)

Toi pregnyl on se irrotuspiikki, jonka avulla varmistetaan munasolun irtoaminen. Sitä en tiedä onko se kuitenkaan pomminvarma keino..

Pohdiskelit, että mikä voisi olla seuraava hoito clomien jälkeen (tehokkaampi). Niin mulle ainakin ehdotettiin Puregon-pistoksia seuraavaksi. Hormoni on lääkärin mukaan puhtaampaa kuin clomeissa ja siksi tehokkaampaa eli kannattaisi kysäistä olisiko tämä mahdollista?!
Inssistä ei ole kuulemma mitään hyötyä, jos simpat on normaalisti liikkuvat ja niitä on tarpeeksi.

Mehän nyt päädyttiin, että seuraavaksi koitetaan IVF, tietääkö kukaan mitkä ovat hedelmöittymisprosentit IVF:ssä?

Matilda 2007: Toivotaan, että nuo sinun oireet viittavat masuasukkiin! Tosi tyhmää, kun on kaikki lääkkeet niin ei oikein uskalla luottaa omiin tuntemuksiin. Jos katsot lugejen sivuoire luettelon, niin sieltä löytyy kaikki mahdollliset asiat mitä voisi kuvitella raskausoireiksi rintojen arkuutta myöten. Mutta pidetään peukkuja, että sinulla nuo olisivat todellisia!!!

Vilinäiti.............2.clomit.......................................kp 35/28.......yk15
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 35/35-50
Mimi79.............2.clomit.......................................kp 33/28-31
Maria-83..........1.clomit.......................................kp 31/34-36
Jense..............3.clomit+terolut...........................kp 29/32
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 27/24-30
Elisha..............3.clomit........................................kp 26/32-37..yk31?
Matilda2007....4.clomit+pregnyl+luget...............kp 23/28-32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 22/28-42..yk 18
jonski..............clomit...........................................kp 20/30-32
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 18/33
Ines.................3.clomit tauko) + metut + terot..kp 16/?
JEP...................4.clomit + metut.........................kp 14/31-36...y 2,5v
Darma...............puregon+pregnyl......................kp 11/28
macy...............(clomit)........................................kp 9/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 8/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 8/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 7/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 7/29-31
Mimmiu.............2.clomit......................................kp 4/29
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 1/30
Bee..................1.puregon+pregnyl (nyt tauko)..kp ?/28

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007
Kimpsu 21.7.2007

Eilen kävin ultrassa ja kp10/28 oli silloin menossa. Ultrassa näkyi yksi 17mm munarakkula, limakalvotkin näyttivät hyviltä. Tänään laitan irrotuspiikin ja perjantaina sitten jännätään seuraavankerran.

Onnea Darma upeasta follista! Tilannehan on suorastaa herkullisen hyvä =)

Malttamaton, missä sinä olitkaan hoidossa? Jos kysyn puregonista polilla, varmaan ne eka ihmettelevät, että mikäs lääke se onkaan... :p
Meidän ukon simppoja ei oo tutkittu. Oletan, että ovat priimaa, ovathan jo kerran minut saaneet raskaaksi(ja ihan maailman helpoin homma se ei näytä olevan |O )

Aloin mitata lämpöjä sekä emättimestä että kainalosta..Voi kun olisi joka asiassa yhtä aktiivinen B)

:attn: :attn:
Millä annoksella te saatte pregnyliä? Onko jollain, jostain syystä 10000ky? Luin jostain, että jos on pco, olisi parempi käyttää tuota isompaa annosta..!Pitäneekö paikkaansa...

Ollaan hoidossa Felicitaksessa, lääkärinä Merja Tuomi-Nikula, kenen pitäisi olla ihan Suomen huippuasiantuntija lapsettomuushoidoissa.
Pregnyliä sain 5000 ja siis mulla on lievä pco eli jonkin verran munasarjoissa helminauhamaisuutta, mutta silti ovulaatio tapahtuu joka kuukausi ilmankin clomeja. Mulla on metformiini hoitamassa tuota pco:ta, koska sehän nostaa keskenmeno riskiä aika lailla ja kun minulla on ollut jo yksi keskenmeno niin sillä yritetään parantaa mahdollisuutta, että kun raskaus joskus alkaa niin myös jatkuisi.

Darma Onneksi olkoon upeasti follista =)

Moronnääs!
Oon viettänyt taas hetken hiljaiseloa, kun ei ole juuri ollut kerrottavaakaan. Iloisin mielin vaan porskutellaan, vauvaprojektit melko lailla unohduksissa mutta tottakai sisimmässä salaa kytee pieni toivo, josko sittenkin... tänään kp27 joten pian se taas nähdään miten tässä kierrossa kävi. Mulla on siis tilanne sikäli mystinen, että oviksen tapahtumista ei oikein ole mitenkään todennettu, mutta kierto muuttui niiden kera normaaliksi ja säännölliseksi, ja lääkärin mukaan "melko todennäköisesti" sitten ovuloin. Mene ja tiedä. Jatkoa mietitään syyskuussa polilla, ellei sitä ennen tärppää.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista niille kenellä semmoisia oli!! Niin kauan kuin muniksissa jotain tapahtuu, on toivoa B)

mm-72, olen myös täysin samaa mieltä kuin Malttamaton kertoessaan Puregonista. Lääkärini mukaan se on tosiaan clomeja tehokkaampaa ja sen käyttämisessä ei ole niin paljon haittavaikutuksia kuin clomeissa. Mulla tosiaan takana vasta yksi Puregon-kierto, ja hyvin näytti toimivan ovulaation aikaan saamiseen. Pregnyliä pistin sen 5000 iu (ei ole pco:ta). Näin mennään eteenpäin muutama kierto ja sitten tod.näk. IVF, jos ei sitä ennen tärppää. Inseminaatiota ei meillekään suositeltu, koska siitä tuskin on sen kummempaa hyötyä, koska simpat todella hyviä.

Darma, tervetuloa ja onnittelut upeasta follista!

Pömpelipötsi, :hug:

Malttamaton, löysin tällaisia tilastoja Felicitaksen sivuilta: en tosin tiedä, mitähän noi kaikki asiat oikein tarkoittaa...

RASKAUSTULOKSET

Hoitomuoto raskaus/siirto raskaus/yhden alkion siirto=SET ja selektiivinen alkionsiirto= eSET

IVF/ICSI-hoidot 2002-2004 (<40v) 36% 30% vs. 34%
IVF/ICSI-hoidot 2005 (<40v) 33% 30% vs 35%.
IVF/ICSI-hoidot 2006 (<40v) 35% 32% vs. 41%
Pakastetun alkion siirto 2005 (<40v) 28%
Pakastetun alkion siirto 2006 (<40v) 35%
Hoidot luovutetuilla munasoluilla 2005 50%
Hoidot luovutetuilla munasoluilla 2006 36%
IVF ja ICSI yli 39-vuotiailla 2002-2005 15%
IVF ja ICSI yli 39-vuotiailla 2006 16%

Moikka!

Täällä porskutetaan edelleen samaa välikiertoa.. Kp 39 nyt menossa. En tajua minne menkat on taas hävinnyt, Tero-kuurinkin kuitenkin vetelin. Raskaana en ole, sen varmisti aamuinen soitto TK:seen. Ketuttaa etten sanois!

Pregnyliä pistin minäkin vain sen 5000 yksikköä ja PCO löytyy, ovulointia ei tapahdu luomusti ollenkaan. (tai ei ole ainakaan kuluneen 14 kk:n aikana tapahtunut...) Täytyykin kysäistä lääkäriltä miksi toiset pistävät tuplat.. Jos nyt joskus taas polille asti pääsen, kiitos kadonneiden kuukautisten! :kieh:

Että sellaista tänne..

Lämpimiä elopäiviä kaikille tasapuolisesti ja tsemppiä hoitoihin! =)

Tervetuloa darma ja onnittelut heti kivoista ultra kuulumisista! :hug:

Vilinäiti,olin kanssa varma että olisit saanut plussan,pahoittelut negasta! :hug: Eikös sulla kuitenkin ovis ollut aika loppukierrosta,että toivotaan yhä! :heart: Itellä kanssa terot tai luget samassa kierrossa clomien kanssa,ei aina auta nekään pitämään kiertoa normaalina!

mm-72,joudut vielä clomeja napsimaan noin kauan,eikö ne edes ehdottanut mitään muuta hoitoa,aika kummalta kuulostaa! :o Voima :hug: sulle!

Itellä ei mitään uutta,odottelen niitä verikokeiden tuloksia,ennen kun teen raskaustestin! Tosin lääkäri on lomalla,et kyselen sit teiltä mielipiteitä,kun saan tuon verikokeen tulokset,jos joku osaisi sanoa,että oliko hyvät! ;)

Voima :hug: kaikille tasa puolisesti! Ootte kaikki kyllä ihania! :heart:

Tervehdys!

Täti sitten tulikin hyvissä ajoin, ilman mitään oireita.. Suurta ihmetystä aiheuttaa, ku mitään varotusta täti ei antanut, kuitenkin tähän asti kivut ovat jo varoitelleet. Pelkäsin kipuja jo ennakkoon, kun joku mainitsi että clomeilla saa kovemmat menkkakivut..

Ovulaation jälkeen kaikki oireet mitä keho sai aikaan oli minulle ihan outoja, esim. rinnat ei koskaan aikaisemmin ole olleet kipeät.. ja jopa phv parin päivän aikana oli kauheeta..

No nyt taas kp 1 (jos joku viitsisi korjata listaan) ja pitänee aloittaa clomit kp3 niinkuin lääkäri käski(sovelsin vähän viime kierrossa), pyysi ottamaan 2 tabl. Osaako kukaan neuvoa, että kannattaako??? Koska 1 tabl. tuli ovis. Onneksi nyt gyne on palannut lomalta ja pääsee ultraan.

Että tällästä tänne, mieli vähän maassa.. Mutta kaunis ilma piristää =)

soittelinpas kuitenkin sinne tyksiin ja seuraavaksi (kunhan menkat alkaa)clomit+metut kehiin.

kovat menkkaoireet oli maanantaina ja olin ihan sata varma että sieltä ne menkat alkaa mutta ei näkynyt ja menkkaoireetkin katos eikä oo sen jälkeen kuulunut. ja eikös sitä heti elätellyt toiveita raskautumisesta :laugh: ja kaikkea kanssa.. r-testin tein kuitenkin varoiksi ja negahan sieltä tuli niin kuin olettaa saattoi. tänään aloitin terolutit kun en jaksa kauempaa menkkoja luomusti odotella..joten vuotoa odotellessa.

Bee..................1.puregon+pregnyl.....................kp 39/28
Vilinäiti.............2.clomit.......................................kp 36/28.......yk15
kurpitsa...........2.clomit+metut + pregnyl............kp 36/35-50
Mimi79.............2.clomit.......................................kp 34/28-31
Jense..............3.clomit+terolut...........................kp 30/32
Omppu76........5.clomit. ......................................kp 28/24-30
Elisha..............3.clomit........................................kp 27/32-37..yk31?
Matilda2007....4.clomit+pregnyl+luget...............kp 24/28-32
kati231...........2.puregon + pregnyl + luget........kp 23/28-42..yk 18
jonski..............clomit...........................................kp 21/30-32
malttamaton....2.clomit+metut+pregnyl+luget...kp 19/33
Ines.................3.clomit tauko) + metut + terot..kp 17/?
JEP...................4.clomit + metut........................kp 15/31-36...y 2,5v
Darma...............puregon+pregnyl......................kp 12/28
macy...............(clomit)........................................kp 10/32
Rötväles..........3.clomit....................................... kp 9/28.........yk14
mm -72............4.clomit+metut+luget+pregnyl...kp 9/28-32
Maikki-Likka.....3.clomit.......................................kp 8/29-31
Sini 78.............1. puregon+pregnyl....................kp 8/29-31
Mimmiu.............2.clomit......................................kp 5/29
Pömpeli-pötsi...3.clomit.......................................kp 2/30
Maria-83..........2.clomit.......................................kp 2/34-36

Marie82 14.6.2007
Lampukka 25.6.2007
Härkäneito 10.7.2007
Riinu 13.7.2007