Ovulaatiotestit :( Mitä pitäisi ajatella?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut:(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut:(

Vieras
Kaksi viimeistä kiertoa on olleet epäsäännöllisiä, kiertopäivät välillä 35-39. Sitä aiemmin säännölliset välillä 28-30.

Tässä kierrossa olen tehnyt ovulaatiotestejä. Kiertopäivänä 11 näytti suhtkoht vahvaa viivaa, mutta ei kuitenkaan yhtä vahvaa viivaa kuin testiviiva. Seuraavina kiertopäivinä viiva rupesi haalenemaan ja kiertopäivänä 15 sitä tuskin erotti.

Menikö se ovulaatio siis vai eikö sitä ees tuukaan vai onko se tulossa?

Mulle lapsettomuushoidoissa lääkäri sanoi, että ovulaatio on yleensä 2 viikkoa ennen kuukautisia eli jos kuukautiset eivät ole säännölliset, myös ovulaatiopäivä vaihtelee kierron pituuden mukaan. Näin ollen ovulaation pitäisi vielä olla tulossa päivinä 21-25, jos kierto on 35-39 päivää.

[QUOTE="vierailija";29311519]Mulle lapsettomuushoidoissa lääkäri sanoi, että ovulaatio on yleensä 2 viikkoa ennen kuukautisia eli jos kuukautiset eivät ole säännölliset, myös ovulaatiopäivä vaihtelee kierron pituuden mukaan. Näin ollen ovulaation pitäisi vielä olla tulossa päivinä 21-25, jos kierto on 35-39 päivää.[/QUOTE]

Joo, olen kuullut myös että ovulaatiosta olisi lähes aina 14 päivää seuraaviin kuukautisiin. Toisaalta oon myös kuullut, että jos kierto olisi tosi pitkä, niin ovulaatiota ei välttämättä tapahtuisi. Mitenhän se on, aiemmin kuitenkin kierto ollut melko säännöllinen.

Mulla ilmeisesti lihominen vaikutti kierron pituuteen kun lihomisen myötä kierto vaan piteni 28 aina sinne 34 asti. Kuitenkin ovulaatiotesteissä näkyi selkeästi testiviiva todella vahvana.

Yhteistyössä