Oysissä synnyttäneet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vuosi sitten huhtikuusa synnytin. ei valittamista. Silloin siellä vielä oli todella ruuhka, ja sängyt loppui kesken vauvoilta... mekin oltiin synnyttämättömien osastolla, jossa oli vain 3 vielä odottavaa :D Mutta silti saatiin tarpeeksi huomiota ja avustusta, kiire ei tuntunut. Tietysti olime molemmat, huonekaveri ja minä, jo toista kertaa pappia kyydissä (tai huonekaveri neljättä!) joten esim. imetykseen ei tarvittu opastusta.

Siellä on kaksi muksua synnytetty ja monille hyvä paikka mutta itsellä varsinkin esikoisen aika sairaalassa oli yhtä tuskaa ja jos synnytys oli helppo ja oli ihana kätilö niin se osastolla olo oli kauheeta.Mistään ei saanut mitään apua tai tukea,vaikka sitä pyysi ja pyysi tai kävi hakemassa niin aina oli että hyvin se menee ja odota vähän.Tokasta en enään mitään kaivannutkaan ja äkkiä onneksi pääsin sieltä sitten poiskin kakkosen jälkeen.Ekasta kun piti olla sen 3 päivää halusi tai ei.Mutta olen kuullut niitä hyviäkin kokemuksia sieltä.Hoitajat oli synnytys salissa ihania,mutta mulle ainakin sattui molemmilla kerroilla ynseät hoitajat siellä osastolla.Ja synnyttänyt olen 11/03 ja 1/07 siellä.

olen synnyttänyt Oys:ssa 01 ja 06. erittäin ihanat kätilöt, kaikki sujui hyvin. ei valittamista. osastolla ihanat hoitajat, heistäkään ei mitään valittamista. sai apua kun vain avasi suunsa :)

Mä oon synnyttänyt siellä kaks muksua (-05 ja -07). Ihan asiallistaa toimintaa. Suurin osa hoitsuista/kätilöistä mukavia. Jos oot ekaa menossa synnyttään, vaadi apua ja opastusta, jos tuntuu ettet sitä tarpeeksi saa.

Viime vuoden huhtikuussa siellä minäkin synnytin B) Ruuhkaa oli, mutta mitenkään en siitä kärsinyt. Ainoat miinukset osaston 11 hoitajille jotka jätti täysin oman onnen nojaan - päästiin onneksi seuraavana päivänä perhehuoneeseen osastolle 13 ja siellä oli yhtä painajaismaista yökköä lukuunottamatta ihanat kätilöt. Apua sai, varsinkin yksi jäi mieleen; nuori kätilö joka oli täysin oikeassa ammatissa, aivan ihana ihminen :flower:

Ei sinänsä pahaa sanottavaa siis, pahempaakin voisi olla.

Synnytin OYSissa 96, 98 ja 00. Muuten ihan jees kokemukset, mutta esikoisen kanssa imetyksen alku takkusi tosi pahasti enkä saanut tarpeeksi opastusta. Itkun kanssa tuhersin ja hoitajat vaan pyöritteli päätä että on se nyt kumma kun ei onnistu. Kotona sitten opeteltiin ihan rauhassa.

3 tehty siellä, kohtelu neutraalin haaleaa, viimeks oli tosi tylsä hoitaja, ei löytynyt yhtään yhteistä säveltä ja se oli sitten tietenkin mulla eniten työvuoroissa... vastapainoksi oli sitten aivan ihana hoitaja (kätilö), sellainen tuhtimpi nuori nainen. kai se on aina tuurista kiinni. keskimmäiseni vietiin lastenosastolle ilman syytä, eikä meinattu päästää mua imettämään, koska "SE ON YHTÄ TYHJÄN KANS, KUN SILLÄ MENEE ENEMMÄN ENERGIAA IMEMISEEN, KUIN MITÄ SAA SUN MAIDOSTA" lapsi oli siis 4 kiloinen vahva jässikkä, jolla ei ollut oikeesti mitään syytä olla osastolla, mulle vaan v*ttuiltiin siitä, kun en tullut sitä katsomaan vierasaikoina, vaan siis milloin halusin, sairaalan byrokratia ei sitä kai oikein kestänyt ja lapsi oli YKSITYISHUONEESSA, en siis häirinnyt ketään. paska paikka koko sairaala, tieto ei kulje potilaalle missään asiassa, vieläkin tympii koko talo.

Synnytin 04. Synnytystä ennen olin 8 viikkoa vuodelevossa os. 11:sta raskausmyrkytyksen takia. Se oli pitkä aika se. Kätilöt oli kivoja (pääosin), mutta yhden lääkärin kanssa ei kyllä synkannut ollenkaan. Oli jotenkin niin ärrrrsyttävä. Niin, sen tuosta pitkästä sairaalajaksosta opin, että siellä pitää viitsiä ja ymmärtää VAATIA ja KYSYÄ ja kysyä uudelleen jos ei ymmärtänyt tai ei saanut suoraa vastausta. Liian moni vierustoveri mietti kätilön sanomisia ja itkua tuhersi, koska ei uskaltanut kysyä uudelleen omia asioitaan tai ei ymmärtänyt kätilön juttuja.
No, siis pääosin ihan ok paikka.

Tammikuussa synnytin. Kätilöt oli ihania, kenestäkään ei mitään pahaa sanottavaa. Muksu on esikoinen ja kaiken opastuksen sain ja apua aina pyydettäessä. Mulle tosiaan sattui aivan ihanat kätilöt.
Huonona puolena voin sanoa, että olin kolmen hengen huoneen keskimmäisellä paikalla, joten en koko 3vrkn aikana mitkä sairaalassa vietin nukkunut varmaan 4 tuntia enempää. Olin siis todella väsynyt, kun pääsin kotiin.. onneksi kotona sain nukuttua univelat pois, kun oma muksu oli vastasyntyneenä kova nukkuja =)

kahden ja kolmen hengen huoneita on ainakin, ja muutama perhehuone. Tahtoo olla ruuhkanen paikka varsinkin kesällä kun sinne tullaan tosi kaukaakin synyttämään. itse -00 ja -06 Ollut siellä. ekalla meitä oli neljä kolmen hengen huoneessa... yks äityli ootteli toisten jalkopäässä huonetta ainakin vuorokauden. Tokalta kävi tuuri ja sai olla 2 hengen huoneessa, aika rauhassa

Yhteistyössä