P*rkeleen kakarat! pelottelevat koiria!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja narsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

narsku

Vieras
Kävinpä tossa kaupassa ja jouduin jättämään koirat lyhtypylvääseen.
Ajattelin, että käyn nopeasti, sillä siinä ulkona oli lauma 12-vuotiaita jätkiä.

Oikein aavistin, mitä tuleman pitää.

Ostin nopeasti maidot ja mehut (viivyin sisällä max 3min) ja tulin vauhdilla pihalle.
Siinä sitten yks poika käveli koiria kohti huitoen sählymailalla ja päästelemällä suustaan pelottelu-ääniä ("pöö, ärr" )

olin ehkä "hieman" tahditon, kun huusin pojalle kovaan ääneen, että
"pelottele vaan, niin päästän sen piskin irti! Oletko ihan v*tun idiootti? Pelottelemalla saat koirat vihaamaan ittees ja joku kaunis päivä joku koira oikeesti iskee hampaansa suhun! Ja anna olla viimenen kerta kun pelottelet koiria, tai mä tulen huitomaan sua tollasella mailalla" (rupes vaan ärsyttämään, kun puolustuskyvytöntä, kytkettyä koiraa kiusataan)

Poika valahti ihan valkoseks eikä saanu sanaa suustaan.. Kun kaverinsa sitten kyselivät, että mitä nyt, niin poika änkytti, että "mä vaan seisoin ja katoin noita koiria"

Mua niin ottaa päähän tollaset kakarat!
Yksi pelottelee koiraa, niin koira pelkää loppuelämänsä samankokoisia ja näköisiä poikia!
Siinäpä on sitten mukava yrittää kouluttaa pelokasta ongelmakoiraa luottamaan ihmisiin.

Ens kerralla koirat jäävät kotiin, kun täytyy kaupassa poiketa!

Ehkäpä toikin kakara oppi, ettei niitä koiria kannata kiusata, sillä jostain voi hyökätä vihainen omistaja!

Mä joksus uhkasin kans laskee koirani irti kun näin n.15vee kollien kivittävän koiraa.. varmuuden vuoks laskin koiraa pitkällä liekalla kohti, eivät siis kivittäny mun koiraa vaan semmosta pientä kissankokosta otusta, pisti vihaks.
Toisella kerralla jotai maahanmuuttaja pentuja oli kivittämässä mun koiraa, ihme ettei sillon tapahtunu ihmeitä.. no meijän koira ei sietäny sen jälkeen ei hoppareita, ei ulkomaalaisia..

joo mäkin tässä viime keväänä kattelin ikkunasta, kun tollaset samanmoiset 12-vuotiaat jätkät kivittivät ihan innoissaan sellasta valkosta pientä karvapalloa (bichon frisée?)
Jos ei olis ollut lapsi nukkumassa päikkäreillä, niin olisin lähtenyt ja lujaa antamaan pojille kyytiä!
Onneks omistaja tulikin kaupasta ja jätkät läksi pakoon.

Mietin vaan, että olikohan nää samoja jätkiä, kuin viime kevään tapauksessa.
jos olivat, niin onneks sain kiinni verekseltään..

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
joo mäkin tässä viime keväänä kattelin ikkunasta, kun tollaset samanmoiset 12-vuotiaat jätkät kivittivät ihan innoissaan sellasta valkosta pientä karvapalloa (bichon frisée?)
Jos ei olis ollut lapsi nukkumassa päikkäreillä, niin olisin lähtenyt ja lujaa antamaan pojille kyytiä!
Onneks omistaja tulikin kaupasta ja jätkät läksi pakoon.

Mietin vaan, että olikohan nää samoja jätkiä, kuin viime kevään tapauksessa.
jos olivat, niin onneks sain kiinni verekseltään..

Tollasille pitäis joskus järjestää oikein ylläri, mennä muka kauppaan ja sitten pöllähtää paikalle oikein isolla porukalla ja piirittää pojat ja uhkailla ja soittaa poliisille yms.
Kertashokki voisi palauttaa koltiaiset takaisin ruotuun.

Asiasta kukkaruukkuun, mua on aikoinaan purrut koira jota oli pojat kiusanneet... heitelleet kivillä ja tökkineet kepeillä kun koira on ollut ketjussa.
Kerran tämä koira oli sitten päässyt karkuun ja kun pyöräilin ohitse niin omistaja huutaa että voinko ottaa koiran kiinni, toki voin ja samantien koira hyökkäsi kimppuun, repi villatakin, puri reiteen ja käteen. Kädestä oli pieni pala pois kämmenselästä ja sen lääkäri teippasi läjään ja antoi jäykkäkouristuspiikin.
Minulta ei löydy ymmärrystä koirankivittäjiä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Asiasta kukkaruukkuun, mua on aikoinaan purrut koira jota oli pojat kiusanneet... heitelleet kivillä ja tökkineet kepeillä kun koira on ollut ketjussa.
Kerran tämä koira oli sitten päässyt karkuun ja kun pyöräilin ohitse niin omistaja huutaa että voinko ottaa koiran kiinni, toki voin ja samantien koira hyökkäsi kimppuun, repi villatakin, puri reiteen ja käteen. Kädestä oli pieni pala pois kämmenselästä ja sen lääkäri teippasi läjään ja antoi jäykkäkouristuspiikin.
Minulta ei löydy ymmärrystä koirankivittäjiä kohtaan.

No tämä on yksi syy (sen ohella, että viatonta eläintä kiusataan) miksi tuollaiset kivittäjät saa mut raivon partaalle!
Tuttavapiirissä on yksi ongelmakoira, jota lapset ovat joskus kiusanneet.
Kyseinen koira ei siedä yhtään tietyn kokoisia ja näköisiä poikia.

Tuttavapiirissä on yksi ongelmakoira, jota lapset ovat joskus kiusanneet.
Kyseinen koira ei siedä yhtään tietyn kokoisia ja näköisiä poikia.

Meilläkin on koira, jota lapset aikoinaan kiusanneet. Ei voi sietää vieraita lapsia, tutuista lapsista tykkää kovasti (kunhan ensin saa rauhassa ja pitkään tutustua).
Kuinkahan monelle penskalle olen tässä vuosien varrella sanonut, ettei koiria (eikä muitakaan eläimiä ) kiusata!!! (Muoks. olen ns. yllättänyt lapset härnäämästä joko omaa tai vierasta koiraa)
En voi käsittää, että ventovieraan ihmisen pitää puuttua asiaan, jonka pitäisi olla kaikille itsestäänselvyys!!
d015.gif

Voi kiitos jo etukäteen et jätät koiran kotiin kun menet kauppaan.
Se on tosi inhottavaa jos vaikka pyörätelineeseen on sidottu joku eläin ja yrität siitä omaa pyörääs ottaa...ja sit ku ne räkyttää ohikulkijoille.
Käyttäkää vaan eläimet muualla lenkillä niin eivät pissi toisten pyöränrenkaisiin yms.

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
Monien kauppojan edessä on ihan koiraparkit, ei niitä tartte siihen pyöratelineeseen sitoo..

ikävä ja shitti juttu toi ap:n tapaus.Ois suaanu selkäsaunan tommosille antaa. :hug:

Mutta entäpäs ku ne koirakoukut/hihnakoukut on niin että koira ylettyy lyhyemmälläkin hihnalla automaatilla asioivan kintuille(useamman kerran saanut pelätä ku siinä se ihana pupsi tai fifi räksyttää ja hyökkii)

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Voi kiitos jo etukäteen et jätät koiran kotiin kun menet kauppaan.
Se on tosi inhottavaa jos vaikka pyörätelineeseen on sidottu joku eläin ja yrität siitä omaa pyörääs ottaa...ja sit ku ne räkyttää ohikulkijoille.
Käyttäkää vaan eläimet muualla lenkillä niin eivät pissi toisten pyöränrenkaisiin yms.

juu pyörätelineeseenhän koirani jätinkin =)

ei tulis pieneen mieleenikään laittaa koiria pyörille varatuille paikoille.
Harmi vaan, että löytyy idiootteja, jotka jättävät pyöränsä koiraparkin eteen.
Eipä siinä auta muu, kuin jättää koira sen pyörän viereen. Siinä sitten pyörän omistaja joko odottelee, että koiran omistaja tulee kaupasta, tai ottaa sen pyöränsä rohkeesti, välittämättä siitä, että koira saattaa haukkua epämääräistä käytöstä :)

Ja tosiaan! En olekaan tainnut käydä velä tähän päiväänkään mennessä kaupassa, jossa EI olisi koiraparkkia.

Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Alkuperäinen kirjoittaja viiviliina:
Perkeleen koirat pelottelevat kakaroita!!!! Näin meillä :whistle:

no kuis nyt silleen? :D

Tääl on muutamia älypäitä jotka juoksuttavat isoja piskejään irrallaan...Koira Tulevat nuuhkimaan ja murisemaan kinttuun kiinni. Lapset ei uskalla kulkea..

joo no ei toikaan kyllä hyväksyttävää ole missään muotoa :/

idiootteja löytyy joka puolelta..

Minäkään en voi ymmärtää tuommoisia mukuloita, kun kiusaavat viattomia luontokappaleita. Joku kaunis päivä tosiaan koira puree, kun sitä aikansa kiusaa, mutta sehän on koirassa vika ei koskaan siinä kiusaajassa!!
x0282.gif

Mun miehen kotikylässä on yksiä poikia, jotka ovat kiusanneet miehen vanhempien koiraa niin paljon, että aina kun he menevät tietä pitkin siitä häkin ohi, tää koira alkaa haukkumaan.. ei se muille hauku niinkään..

sit tässä yks ilta kesällä, kun olimme saunomassa rantasaunalla ja koiramme juoksi sitten irti siinä alapihalla, nämä pojat keksivät sitten idiootin leikin.. vahdimme pepiä kyllä kokoajan, mutta tiettyhän se lähti välillä vähän seikkailemaan kauemmas ja huusimme sitä sit siellä saunalla tulemaan takaisin ja takaisinhan se sitten tuli.. no, nämä pojat sit kuulivat meidän huutelut sinne tielle ja alkoivat itse huutaa Pepiä.. Pepi ei heti välittänyt niiden huudoista, mutta sitten sitä alkoi kiinnostamaan ketkä häntä huutelevat ja lähtui juoksemaan niitä poikia päin.. ekalla kertaa sain koiran tulemaan takaisin ennenkuin se kerkesi tielle.. pojat olivat siinä vaiheessa, ku koira oli tullut kohti, lähteneet juoksemaan karkuun, mutta tulivat sitten takaisin huutelemaan.. toisella kertaa pepi sitten todellakin lähti sinne tielle juoksemaan ja kun pojat menivät karkuun, koira meni perässä.. me lähdimme sitten sieltä rantasaunalta vauhdilla ylös ettei mitään kerkeäisi sattua.. onneksi Pepi tuli sit meidän luokse ja sain laitettua sen hihnaan.. ne pojat tulivat sitten vielä takaisin ja mieheni äiti, kun tunsi nämä kiusaajat, se piti heille puhuttelun ja varoitti miten tollaisessa leikissä voi käydä.. koira kun voi napata kiinni, jos ensin kutsuu sitä ja sitten juoksee karkuun.. yhden pojan isovelikin tuli siihen paikalle ja käski poikiä pyytämään anteeksi meiltä.. toivottavasti ne pojat oppivat, että vierasta koiraa ei saa mennä huutelemaan, sillä sitä ei koskaan tiedä minkälainen koira sieltä sitten tulee..

Meillä kissa, jota entinen omistaja kohdellut kaltoin. Kissa pelkää miehiä.
Todella ihana ja suloinen kissa ja luottaa mun mieheen ja hyväksyy hänet. Nyt vasta pari vuotiaana on alkanut tulemaan pois sängyn alta jos meillä on vieraita. Ei tule silitettäväksi mut saattaa kurkistella nurkan takaa. Ihme että kissasta on tullu niinkin hyvä luontoinen. Vasta pari vuotiaana on alkanut ääntelemään mikä on kiva juttu, pieniä vinkaisuja ja naukuja tulee kun kissalle juttelee :heart:

Pistää todella vihaksi nämä koirien, kissojen ja muidenkin eläinten kiusaajat :kieh: