Pää pyörällä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipoppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Piipoppi

Vieras
Johonkin oli pakko päästä purkautumaan, kun itsekseen vaan miettii näitä asioita.
Eli tilanne se, jotta sekstailtiin ilman ehkäisyä miesystäväni kanssa ja sen jälkeen sitten, kun kurkkasin kalenteria nin hokasin, että pahimmat päivät olivat juuri silloin. En sitten sen enempää asiaa jäänyt miettimään kunnes muutaman päivän kuluttua siitä rintani olivat turvoksissa samaan tapaan kuin pari päivää ennen menkkoja. nyt tosin menkkojen aika ei vielä ollut reiluun kahteen viikkoon! Se oli seikka, miksi aloin huolestua ja etsiä tietoa netistä, että voisiko olla mahdollista, että jo noin aikaisin rinnat reagoisivat, jos olisi tapahtunut hedelmöittyminen. Edelleen rinnat ovat turvonneet ja kiinnitin huomiota, että myös niitä "näppyjä" on nännien vieressä, mutta en ole aiemmin kiinnittänyt huomiota, että onko niitä minulla normaalistikin jossain vaiheessa kiertoa, joten en ole varma, onko se poikkeavaa.
Röyhtäilyä mulla on ollut pian parisen viikkoa eikä se kyllä ole mulle normaalia. Jos jsokus on ollut niin kestänyt päivän tai kaksi, mutta tää on jatkunut nyt jo yli viikon. Ilmavaivat ja niistä johtuva kiertäminen mahassa on kans, mutta mulla on joskus stressistäkin sellaisia oireita, joten en tiedä, liittyykö tuokaan mitenkään tähän asiaan. Ja palelustakaan en voi tietää, koska onhan nyt ilmat kylmenneet ja kämpässäkin vetoisampaa eikä sekään ole jatkuvaa, vaan ajoittaista.
Oikeastaan siis ainoa varma outo asia on noi turvonneet rinnat, muut saatan kuvitella, kun olen lueskellut näitä juttuja ja stressi voi aiheuttaa ties mitä oireita. Mutta voiko rinnat turvota ihan siksi, että pelkään olevani raskaana, että olisi valeraskautta tms.?
Jos olisin raskaana, olisi lapsi hyvin toivottu, vaikkei kylläkään suunniteltu... Miehellä tosin varmasti veisi hetken aikaa sopeutua ajatukseen, koska suhteemme ei ole vielä vanha, vaikkakin tosimielellä ollaankin molemmat.

"pahimmat päivät"... ehkä on hieman väärä palsta tulla pelkäämään raskautta, toiset täällä sitä on odottanut jo kauvankin.
No, et edes sanonut missä vaiheessa kiertosi on?

"muutaman päivän kuluttua siitä rintani olivat turvoksissa" -rinnat eivät turpoa raskauden takia muutamassa päivässä mahdollisen hedelmöittymisen jälkeen.

"Röyhtäilyä mulla on ollut pian parisen viikkoa "- kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota syömistapoihin ja/tai hankkia maitohappobakteereita. Ilma on ilmaa.

Tee raskaustesti.

Testaile toki. Itselläni röyhtäily oli juuri Se Merkki raskaudesta. En ennen ollut sitä tehnyt enkä todellakaan tiennyt, mitä närästys on... Röyhtäilystä tuli sellainen olo, että jotain outoa on meneillään. Mutta ei kirjoittelusi tänne auta, joko olet raskaana tai et, ja sen tiedät vasta tarpeeksi myöhään (kuukautisten oletettu alkamispäivä) testattuasi.

"kannattaisi kiinnittää enemmän huomiota syömistapoihin ja/tai hankkia maitohappobakteereita."....toi kommentointi nyt oli mitä oli. Alkuperäinenhän halusi vaan selventää ajatuksiaan ja kysellä onko mahdolliset tuntemukset mahdollisia merkkejä raskaudesta. Olen kuullut et röyhtäily+ilmavaivat olisi kyllä jollain merkinneet myös alkanutta raskautta kuten edellinen kirjoittaja ainakin myös totesi.
Varmimman vastauksen saat toki testaamalla, mutta jos kiertosi on vasta puolessa välissä kanntaa odottaa ainakin viikon verran, että sat varmemman tuloksen.

Tein testin 23. kiertopäiväni ja se oli negatiivinen. Samana iltana alkoi vuoto. Ja seuraavana päivänä aloitin minipillerit. Onkohan tuo negatiivinen testitulos nyt kuinka varma? Se vaan mietityttää, että nyt kun aloitin uudenlaiset pillerit niin en tiedä yhtään, millaisia oireita ne sitten aiheuttavat eli jos testitulos ei olisikaan aivan varma, en pystyisi itsestäni huomaamaan alkuraskaudenoireita, koska nuo uudet pillerit voivat tehdä aivan samanlaisia oireita kuin raskaus. Siksi pähkäilen, koska vuotoni on ollut hyvin niukkaa, mikä ei ole minulle normaalia, mutta en tiedä, eikö nuo kuukautiset alkaneet kunnolla ollenkaan, kun aloitin nuo pillerit, että onko vain siitä johtuva oire... Ehkä oman mielenrauhani takia on parempi tehdä uusi testi vielä viikon päästä, ettei tarvitse miettiä asiaa ja pelätä, että on raskaana tietämättään ja sitten käyttää lääkkeitä, joita ei raskaana ollessa saisi syödä yms. Koska rinnat edelleen turvoksissa, ei oikeastaan muuta oiretta nyt sen lisäksi. Niin ja se testi oli Vilja sensitive, jonka tein, jos se nyt jotain merkkaa...

No, noin varhaisina kiertopäivinä se negatiivinen voi kyllä vielä muuttua positiiviseksi. Yleensä, oikeaan aikaan tehtynä (kun kuukautiset jo ovat myöhässä), negatiivinen on suhteellisen varmasti oikein. Teepä uusi testi viikon päästä ja katsele rauhassa tulos. Tai jos haluat oikein rauhallisen mielen, niin mene tekemään veritesti tk:hon. Varma tulos. :)

Yhteistyössä