Pääkaupunkiseudulla asuvat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kyy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvaimo:
..ja houkuttelusta... ei tänne tartte ihmisii houkutella asumaan, ne muuttaa jotka haluaa ja joilla on varaa...

No ei mutta jos tässä joku siihen tyyliin kyselee, että missä on kiva asua ja painottaa nopeita yhteyksiä Helsingin keskustaan. Niin onhan tämä Kirkkonummi ihan kiva paikka asua, mutta on vaan realistista varautua siihen, että keskustaan et aja 20 minuutissa, vaan kyllä se tunti on varattava käytännössä aikaa. Niin paljon minäkin olen tuota väliä ajanut ja eri aikoihin. Muutenhan tämä ihan viehättävä paikka asua on. Keskusta on aika DDR-mäinen ja täyttä pultsareita.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No otetaan sitten esimerkkinä kaksi eri rotua olevaa rotukoiraa. Kun ne lisääntyvät keskenään on tuloksena seropi. Joko tajusit?:D

Minua et löydä monikulttuurisesta lähiöstä. Saatte ihan rauhassa elää vuokrakämpissänne sossun rahoilla jotka minä kustannan verorahoistani.

En elä sossun rahoilla, käyn töissä ja maksan veroja. Luuletko tosiaan, että parisuhde ihmisen kanssa, jonka ihonväri on erilainen, tekee ihmisestä syrjäytyneen? Säälin sinua, todellakin säälin. Ehkä joskus voin sinuakin ongelmissasi auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkaa jo Maunulassakin oikeat suomalaiset olla niitä erinäköisiä.
Ai asutko sinäkin täällä päin?
En asu. Mulla on varaa asua monikulttuurista vapaalla alueella.
Mitenköhän nää rasistit meinaa vanhempana oman hoitonsa järjestää? Massajoukkomurha ennemmin kuin tummaihoisen pestävänä vanhainkodissa? Miten tollasia rasisteja vielä nykyään on olemassa?
Sinähän kumma rasisti olet kun ajattelet mamujen kelpaavan vain vanhusten perseitä pesemään :O

Mä taas ajattelen et voi kun toi keskusta pysyis noi "ddr-mäisenä", mä oon ainakin tykänny täst kylämäisyydestä. ja mitä spurguihin tulee, ni niit on aina ollu ja tulee olemaan, paikasta riippumatta.

No eipä oo kokemusta tohon aikaa liikkumisesta, me ainakin kuljetaan töihin aikasin aamulla, viimeistään kasiks mennään. Mut mitä ruuhkiin tulee, ni eiköhän ne sumput oo joka tiellä. Sama pätee kehä kolmoseen, jos siellä ajaa puol kasin mais ni ei tartte jonottaa, jos taas vähän myöhemmin ni saa seistä...ja sama homma vihdin tiellä.
Kyse kaiketi oli siit et miten nopeesti keskustaan pääsee. Ei kaikki jonota siin ysin ruuhkas.

Ja onhan noi julkiset.

Tihihii, jos puoli kasin maissa on Vihdintiellä, niin kyllä saa jonottaa ja sikana. Ja kehäkolmosella sama juttu. Kasiksi kun menee suurin osa ihmisiä töihin.

Siksi (ja monesta muusta syystä) käytän julkisia. Ei pääse meiltä keskustaan omalla autolla ikinä samassa ajassa kuin junalla (11 min Leppävaarasta).

Alkuperäinen kirjoittaja Vai ei ruuhkia:
No eipä oo kokemusta tohon aikaa liikkumisesta, me ainakin kuljetaan töihin aikasin aamulla, viimeistään kasiks mennään. Mut mitä ruuhkiin tulee, ni eiköhän ne sumput oo joka tiellä. Sama pätee kehä kolmoseen, jos siellä ajaa puol kasin mais ni ei tartte jonottaa, jos taas vähän myöhemmin ni saa seistä...ja sama homma vihdin tiellä.
Kyse kaiketi oli siit et miten nopeesti keskustaan pääsee. Ei kaikki jonota siin ysin ruuhkas.

Ja onhan noi julkiset.

Tihihii, jos puoli kasin maissa on Vihdintiellä, niin kyllä saa jonottaa ja sikana. Ja kehäkolmosella sama juttu. Kasiksi kun menee suurin osa ihmisiä töihin.

Siksi (ja monesta muusta syystä) käytän julkisia. Ei pääse meiltä keskustaan omalla autolla ikinä samassa ajassa kuin junalla (11 min Leppävaarasta).

Juuri näin, joka paikassa saa jonottaa. Myös Kirkkonummelta tullessa. Siinä vaan menee aikaa, se on otettava huomioon ja hyväksyttävä, jos muuttaa esim. Kirkkonummelle.

Westendiin on rakennettu viime vuosina todella paljon uusia hulppeita taloja (vanhoja ok-taloja on purettu ja niiden tilalle rakennettu uutta). Ja ihme kyllä, rakennetaan edelleen... :) Eli se siitä "kulahtaneesta" maineesta. Tervetuloa tutustumaan! :laugh: Voin toimia oppaana!

Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:
Westendiin on rakennettu viime vuosina todella paljon uusia hulppeita taloja (vanhoja ok-taloja on purettu ja niiden tilalle rakennettu uutta). Ja ihme kyllä, rakennetaan edelleen... :) Eli se siitä "kulahtaneesta" maineesta. Tervetuloa tutustumaan! :laugh: Voin toimia oppaana!

No näin se tietty on. Mutta harva sitä tuollaisella alueella asuva yleensä hirveästi viitsii käydä kinaamaan Jakomäkeläisten ja Järvenpäässä asuvien kanssa, että kummankohan asuinalueessa on enemmän positiivisia puolia. Ei niitä oikein voi verrata, sen tiedät kun siellä asut. Nautihan omasta olotilasta, ei sillä ehkä niin kannata käydä kerskumaan, millaista siellä Westendissä on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

No näin se tietty on. Mutta harva sitä tuollaisella alueella asuva yleensä hirveästi viitsii käydä kinaamaan Jakomäkeläisten ja Järvenpäässä asuvien kanssa, että kummankohan asuinalueessa on enemmän positiivisia puolia. Ei niitä oikein voi verrata, sen tiedät kun siellä asut. Nautihan omasta olotilasta, ei sillä ehkä niin kannata käydä kerskumaan, millaista siellä Westendissä on.

En minä mitään kinaa enkä kersku hyvänen aika! Tässä ketjussa pyydettiin asuinalueiden plussia ja miinuksia ja kun joku aiheettomasti alkoi mollata omia kotinurkkiani niin pitihän minun niitä puolustaa!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja ei se wessu nyt oikeesti niin kummonen ole (rikkaiden penskat vetelee nurkan takana ties mitä) Onhan se kaunis paikka ja näin, mutta on niitä muitaki. Ja mitä kukakin arvostaa....

se kaiketi riippuu siitä mitä haluaa, espoosta saa omakotitalon ja 500m2 tontin samal hinnal ku kirkkikselt 2000m2 tontin ja talon. Kyllä mä ainakin nautin mieluummin omast rauhast ku naapurien naamoista/ seinistä. Ja kerro mulle mist löydät edullisen, tilavan tontin täält :)
Meen heti ostaan

Alkuperäinen kirjoittaja Pamppelsson:
..ja houkuttelusta... ei tänne tartte ihmisii houkutella asumaan, ne muuttaa jotka haluaa ja joilla on varaa...

Siis.. Varaa asua kirkkonummella? Me esim ollaan sieltä tontteja ja okt´ta katseltu siksi että siellä on halpaa!

No niin, senpä takia sinne useimmat päätyvät. Tosin on varmasti niitäkin, jotka arvostavat että on enemmän elintilaa ympärillä.

Mitenköhän nää rasistit meinaa vanhempana oman hoitonsa järjestää? Massajoukkomurha ennemmin kuin tummaihoisen pestävänä vanhainkodissa? Miten tollasia rasisteja vielä nykyään on olemassa?

Jännä homma, että sä arvostat maahanmuuttajia paljon, mutta kuitenkin näet heidät tekemässä niin sanottuja paskahommia? Pesemässä vanhuksia takamuksia, ajamassa bussia... :whistle:

Ja vastauksena kysymykseen, mullapa onkin siihen mennessä niin paljon säästöjä että on varaa valita missä mun perse pestään. Etkö usko? No ole uskomati, tai mene pankkiin kyselemään säästämisestä ettei tarvi sunkaan vanhana kärsiä.

se kaiketi riippuu siitä mitä haluaa, espoosta saa omakotitalon ja 500m2 tontin samal hinnal ku kirkkikselt 2000m2 tontin ja talon. Kyllä mä ainakin nautin mieluummin omast rauhast ku naapurien naamoista/ seinistä. Ja kerro mulle mist löydät edullisen, tilavan tontin täält :)
Meen heti ostaan

Katso Oikotieltä, siellä niitä on myytävänä. Ihan turha näistä on kinata. Kirkkonummelta saa todellakin vähän isomman tontin ja talon samalla rahalla kuin Espoosta. Ja samalla rahalla pidemmän työmatkan. Makuasioita.

Munkkivuori

+Meri, metsä
+Keskustaan n.5km
+Erinomainen koulu
+Rauhallinen

-Erittäin kalliit asunnot, pienet kolmiotkin parisataa tuhatta. Toisaalta voi sen hyvänäkin asiana nähdä kun asukaskanta on sitten mitä on. Mun puolesta saisi olla lisää väriä.
Ja eipä "hyvällä alueella" asuntojen hinnat tipu joten sijoituksena otan tämän lainahelvetin :D

Meen heti ostaan

Just meidän pärtän edestä myytiin tontti kirkkonummelta, jonka hinta oli 69.000? ja neliöitä oli 2500.
Täältä meidän naapurissa oli samaan aikaan myynnissä 415neliön tontti hintaan 115.000?.
Eli aika helppo päätellä kumpi halvempi??

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:

Jännä homma, että sä arvostat maahanmuuttajia paljon, mutta kuitenkin näet heidät tekemässä niin sanottuja paskahommia? Pesemässä vanhuksia takamuksia, ajamassa bussia... :whistle:

Ja vastauksena kysymykseen, mullapa onkin siihen mennessä niin paljon säästöjä että on varaa valita missä mun perse pestään. Etkö usko? No ole uskomati, tai mene pankkiin kyselemään säästämisestä ettei tarvi sunkaan vanhana kärsiä.

Peesaan vahvasti. Näin ne "suvaitsevaiset" ihmiset paljastavat todellisen karvansa. Tajuavatkohan sitä itsekään?

Samaa monikulttuurista slummialuetta toi Aurinkolahti. Oot maksanut Ladasta Mersun hinnan.

On joo, viereisessä kerrostalossa asuu kaksi japanilaista diplomaatti-perhettä.

Muutoin harmittavan vähissä monikulttuurillisuus AURINKOLAHDESSA (Vuosaaressa kyllä sitä on, ja Meri-rastilassa ei muuta ookaan).

Mies on siis asunut koko elämänsä siellä, ja onhan tuo Meri-Rastila ja Aurinkolahti kun yö ja päivä, tervetuloa toteamaan itse.
Ja rakentamisen laatu on ihan eri. Mieluusti maksan laadukkaista materiaaleista, joilla koti on kauniisti viimeistelty. Parhaat koneet, saunat, suuret terassit. Ja sijainti juuri tuon kanavan rannalla. :heart:

-B

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva B:
Samaa monikulttuurista slummialuetta toi Aurinkolahti. Oot maksanut Ladasta Mersun hinnan.
On joo, viereisessä kerrostalossa asuu kaksi japanilaista diplomaatti-perhettä.
Muutoin harmittavan vähissä monikulttuurillisuus AURINKOLAHDESSA (Vuosaaressa kyllä sitä on, ja Meri-rastilassa ei muuta ookaan).
Mies on siis asunut koko elämänsä siellä, ja onhan tuo Meri-Rastila ja Aurinkolahti kun yö ja päivä, tervetuloa toteamaan itse.
Ja rakentamisen laatu on ihan eri. Mieluusti maksan laadukkaista materiaaleista, joilla koti on kauniisti viimeistelty. Parhaat koneet, saunat, suuret terassit. Ja sijainti juuri tuon kanavan rannalla. :heart:
-B

Seliseli. Uskoo ken tahtoo:D

Yhteistyössä