Pääministeri Petteri Orpo työmarkkinoista: "Me emme peräänny"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta heillä on rahaa ja pärjäävät. Köyhien tyhjästä on paha nyhjästä ja se on fakta että kurjuus vähentää maan turvallisuutta. Mikään määrä poliiseja ei auta. Sekä on otettava huomioon miten vaikea rikollisuutta on kitkeä kun se on päästetty valloilleen!

Olisin varovainen tällaisten kommenttien kanssa. Köyhä ei ole yhtäkuin rikollinen. Köyhyys ei myöskään oikeuta rikokseen.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Olisin varovainen tällaisten kommenttien kanssa. Köyhä ei ole yhtäkuin rikollinen. Köyhyys ei myöskään oikeuta rikokseen.

Ihmiset ymmärtävät kyllä mitä tarkoitan.
Kasvavat tuloerot ja näköalattomuus lisäävät pahoinvointia, joka ilmenee levottomuutena.

Se ei silti tee kenestäkään rikollista.
Eikä kyse ole varsinaisesti siitä, mitä ihmiset ymmärtävät vaan miten he alitajuisesti sisäistävät ajatuksen.
Eipä näitä tosiasioita käy kieltäminen.🤷‍♀️
Köyhyyden ja rikollisen toiminnan välillä on vahva korrelaatio. Jos ei ole varaa välttämättömiin tarpeisiin ja tämä yhdistettynä mahdollisuuksien puutteeseen sosiaaliseen ja taloudelliseen edistymiseen, luovat valitettavasti kasvualustan rikolliselle toiminnalle.

Aika harvoin näkee ketään varastamassa ruokaa tarpeeseen?
Samaa mieltä. En usko, että Suomessa - ainakaan tähän asti.

Enimmäkseen kai päihteidenkäyttäjät varastavat, jotta saavat vaidettua varastamansa rahaksi, että saavat aineita.🤷‍♀️

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Eipä näitä tosiasioita käy kieltäminen.
Köyhyyden ja rikollisen toiminnan välillä on vahva korrelaatio. Jos ei ole varaa välttämättömiin tarpeisiin ja tämä yhdistettynä mahdollisuuksien puutteeseen sosiaaliseen ja taloudelliseen edistymiseen, luovat valitettavasti kasvualustan rikolliselle toiminnalle.

Jos nyt vaikka mietitään Suomalaista yhteiskuntaa sodan jälkeen, jossa kaikesta oli pulaa ja suuri osa kansasta oli köyhää, ei rikollisuus rehoittanut. Toki tässä oli ehkä erona se, että kammottavat tapahtumat yhdistävät joitakin kansoja. Toisia se ei yhdistä. Mutta oleellista on se, millainen toiminta on yhteiskunnassa hyväksyttävää. Ehkä tässä maassa kukaan ei ole koskaan pärjännyt yksin, jolloin yhteisön normit on merkittävässä asemassa.

Itse väitän, että rikollisuus puutteen keskellä on ensisijaisesti kultuurinen ongelma kuin suoraan varallisuuteen liittyvä ongelma. Tähän liittyy myös paljon se, miten paljon maassa on korruptiota ja miten esim. huumekauppa käy. Ja kyse ei niinkään ole huumeiden käytöstä, vaan kaupasta.

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Jos nyt vaikka mietitään Suomalaista yhteiskuntaa sodan jälkeen, jossa kaikesta oli pulaa ja suuri osa kansasta oli köyhää, ei rikollisuus rehoittanut. Toki tässä oli ehkä erona se, että kammottavat tapahtumat yhdistävät joitakin kansoja. Toisia se ei yhdistä. Mutta oleellista on se, millainen toiminta on yhteiskunnassa hyväksyttävää. Ehkä tässä maassa kukaan ei ole koskaan pärjännyt yksin, jolloin yhteisön normit on merkittävässä asemassa.

Itse väitän, että rikollisuus puutteen keskellä on ensisijaisesti kultuurinen ongelma kuin suoraan varallisuuteen liittyvä ongelma. Tähän liittyy myös paljon se, miten paljon maassa on korruptiota ja miten esim. huumekauppa käy. Ja kyse ei niinkään ole huumeiden käytöstä, vaan kaupasta.
Siihen aikaan elettiin myös enemmän omasta maasta. Kaupungeissa on luonnollisesti enemmän rikollisuutta.
Sota-aikaa on ehkä vähän huono verrata nykytilaan monestakin syystä.

Olen samaa mieltä, että suomalaisilla on korkeampi moraali, mutta se on mielestäni rapistumassa hyvää vauhtia.
Huumekauppaa Suomessa johtavat nykypäivänä ulkomaalaiset. He ovat valitettavasti tuoneet kulttuurinsa meille. Mielestäni on todennäköistä, että jos tuloerot kasvavat niin saatamme nähdä Suomessakin ihan erilaista rikollisuutta mitä ei olla ennen nähty. Tai, noh, onhan meillä jo tästä maistiaisia saatu jonkin verran.
Kun katsomme tilannetta muualla maailmassa missä tuloerot ovat kovat:
ei niitä rikkaiden alueita syyttä yleensä aidata/rajata.🤷‍♀️

Siihen aikaan elettiin myös enemmän omasta maasta. Kaupungeissa on luonnollisesti enemmän rikollisuutta.

Olen samaa mieltä, että suomalaisilla on korkeampi moraali, mutta se on mielestäni rapistumassa hyvää vauhtia.
Huumekauppaa Suomessa johtavat nykypäivänä ulkomaalaiset. He ovat valitettavasti tuoneet kulttuurinsa meille. Mielestäni on todennäköistä, että jos tuloerot kasvavat niin saatamme nähdä Suomessakin ihan erilaista rikollisuutta mitä ei olla ennen nähty. Tai, noh, onhan meillä jo tästä maistiaisia saatu jonkin verran.
ei niitä rikkaiden alueita syyttä yleensä aidata/rajata.
Suomessa nähdään jo nyt rikollisuutta jota aiemmin mäimme vain televisiosta ja tilanne tulee tästä pahenemaan isosti.

Suomessa nähdään jo nyt rikollisuutta jota aiemmin mäimme vain televisiosta ja tilanne tulee tästä pahenemaan isosti.
Jos minä saisin päättää niin Suomessa vedettäisi jarru päälle ja alettaisi rakentaa omavaraisuutta. Riippuvuussuhteista hankkiuduttaisi eroon, eikä välitettäisi vaikka ei kehityttäisi muiden mukana/ensimmäisenä.

Se toki tarkoittaisi, että kansallisvaltio palautettaisi takaisin kansallisvaltioksi, jossa on täysi itsemääräämisoikeus. Monikansallisista organisaatioista joko erottaisi, tai, niissä oltaisi, mutta sääntöjä sovellaisi Suomi ja suomalaiset edellä.

Moni kehitysaskel on turha tai jopa haitallinen, miksi kaikkien siis täytyisi toimia samalla tavalla.🤷‍♀️
Hyvä että on maita jotka toimivat eri tavoin jotta voimme vertailla.

”Haittamaahanmuutto” =Afrikka, Lähi-itä jne. lopetettaisi niin kauaksi aikaa kuin tarve vaatii.
Kun kansallinen identiteetti kukoistaa niin vahvana, että me emme mukaudu muiden kulttuureihin muuttamalla radikaalisti omaamme tai rappeuttamalla moraaliamme, vaan tulokkaat kunnioittavat meidän kulttuuria/lakeja, ja toimivat meidän kulttuuria/lakeja kunnioittaen - voidaan koittaa ottaa ihmisiä maasta kuin maasta.

Tällä hetkellä Suomea ja suomalaisia riistetään monesta eri suunnasta. Tämä on ihan kestämätöntä ja käsittämätöntä.

• Tykkää
Reactions: AivanSama

ei niitä rikkaiden alueita syyttä yleensä aidata/rajata.

Olen kanssasi samaa mieltä rikollisuuden kehityksestä ja sen aiheuttajista.

Sensijaan olen edelleen sitä mieltä, että köyhyys ei itsessään edistä rikollisuutta suomalaisten keskuudessa.

Olen kanssasi samaa mieltä rikollisuuden kehityksestä ja sen aiheuttajista.

Sensijaan olen edelleen sitä mieltä, että köyhyys ei itsessään edistä rikollisuutta suomalaisten keskuudessa.
Ei meillä ole ollut ns. jenkkimeininkiä kun olemme olleet hyvinvointivaltio, jossa tuloerot ovat olleet suht. kohtuulliset.🤷‍♀️

Yhteistyössä