Päänsärky aivotärähdyksen jälkeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Päänsärkypotilas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Päänsärkypotilas

Vieras
Sain aivotärähdyksen 4.2, kun kaaduin bussissa. Pääsin ylös ja menin paikalleni istumaan. Seuraavana päivänä matkalla töihin alkoivat päänsäryt, minua alkoi huimata, keskittyminen hankalaa, valonarkuutta silmissä yms. Ei pahoinvointia. En tiennyt lyöneeni päätäni ennen kuin aloin oireilla ja huomasin "vekin" otsalla hiusrajassa. Olin siis ollut tajuttomana. Kahdessa viikossa (+hiihtoloma) toivuin työkykyiseksi ja maaliskuun puolen välin nurkilla muutaman viikon tiiviimpi päänsärkyjakso. Ehkä sitten huhtikuusta alkaen toistuvampia, lyhytaikaisia päänsärkykohtauksia. Työni pystyn hoitamaan, särkylääkettä en tarvitse. Moni muu varmasti ottaisi samoilla oireilla, minä en juuri käytä muutoinkaan. Olen ylipainoinen, tth tuomitsi tutkimatta kohonneen verenpaineen aiheuttamaksi. Käskivät myös vain lepäämään, ilman sairaslomatodistusta? Koskaan aikaisemmin minulla ei ole ollut päänsärkyä tai minkäänlaisia ongelmia verenpaineen kanssa. Työterveyshuoltoon en siis halua, omalle terveysasemalle en pääse työaikana. Mitäköhän tämä voisi olla, aivotärähdyksestä vai jostakin muusta johtuvaa? Pitäisiköhän minun kuitenkin hakeutua tutkimuksiin? Meneekö tämä vain ajan kanssa ohi (tth:n mielipide)? Kuinka kauan teillä on kestänyt päänsärky, jotka olette saaneet aivotärähdyksen? Stressiä on hiukan.

Kävin jo siis lääkärissä, kun sain sairaslomaakin kahdeksi viikoksi, mutta käskivät vain levätä ja säryt siis palasivat reilu kuukausi aivotärähdyksestä..

Itsellä oli on-off migreenin tyyppinen kipu päässä puolitoistavuotta aivotärähdyksen jälkeen. Neurologi ei löytänyt mitään vikaa. Viimein kävin manipuloitavana ja niskan alue sai hoitoa. Whiplash-tyyppinen vamma eli jokin lihas oli jumissa iskun seurauksena.

Yhteistyössä