Päänsärky jatkunut 4kk joka päivä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ainasärkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ainasärkee

Vieras
Alan olla hermoraunio,mikään ei auta! Ei jumppa,ei särkylääkkeet.. Silmät on vain tutkimatta,voisikohan toispuoleinen pääkipu johtua silmistä? Yhteen tiettyyn kohtaan vain särkee,aina vasemmalla puolella takaraivon seudulla.Kipu ei tunnu koko ajan vaan tuikkaisee päivän mittaan sekunnin kestävissä jaksoissa.Välillä tuntuu kuin päänahka kiristäisi ja menisi "väreitä" päässä.Tuttua??
Pää on kuvattu myös.

Jonkinlaista jumitusta?Paljonko olet syönyt särkylääkkeitä?Jos liikaa, niin kierre on valmis.
Mulla kiristää toisinaan päänahka ja ikään kuin väreilee ja multa lääkäri löysi sieltä kipeitä möykkyjä.Kevyttä hierontaa, kylmää kaurapussia ....pitkäaikainen projekti, mutta kyllä se helpotusta toi.

No en tiedä,hierojat,hermoratahierojat,venyttelyt,sauvakävelyt testattu pitkäjänteisesti ja ei inahdakaan särky.Musta vaan alkaa tuntua että kärsin tästä loppuelämäni.Tää päänahan väreily on aika outoa myös,mutta hyvä kun en ole ainoa.Kipu (ei kova,mutta lähinnä ärsyttävä) on tarkkarajaisena samassa kohtaa.Jännitysniskaksi väittävät,mutta en mene takuuseen,tuntuu että kaikki laitetaan jännitysniskan piikkiin ellei muuta syytä löydy.Tai itse asiassa mun päästä kyllä kuvauksessa löytyi vikaa,mutta se ei kuulemma sovi pääkivun kanssa yhteen.

Mulla myös sanottu olevan jännitysniska ja kyllä kohdallani paikkansa pitää.Venyttelen ja laitan kylmägeeliä ja tarvittaessa särkylääkettä, mutta niiden käyttöä olen pyrkinyt vähentämään.Välillä oikein huomaan, kun venyttelen, että miten ajatus kirkastuu, kun veri kiertää paremmin.Se tunne on jännä, kun sen huomaa=)

Ootko käynyt hieronnassa tai akupunktiossa? Mä kävin akupunktiossa viime huhtikuussa ja sen jälkeen on päätä särkenyt tasan kaksi kertaa, vaikka ennen söin migreenilääkkeitä. Ja nuo säryt oli sellaisia, jotka meni helposti ohi kun otti yhden Buranan.

[QUOTE="vieras";24379614]Ootko käynyt hieronnassa tai akupunktiossa? Mä kävin akupunktiossa viime huhtikuussa ja sen jälkeen on päätä särkenyt tasan kaksi kertaa, vaikka ennen söin migreenilääkkeitä. Ja nuo säryt oli sellaisia, jotka meni helposti ohi kun otti yhden Buranan.[/QUOTE]

Hieronnasta ei siis apua.Montako kertaa kävit akupunktiossa??

Mites fysioterapeutti tai osteopaatti, ootko käynyt? Voihan niskassakin olla jotain lukkoa, joka tekee sen.

Entäs purentalihakset? Mulla ne tekee kaikenlaista oiretta. Jos esim. unissasi puret hampaita yhteen - ei siis liity läheskään aina narskutukseen eikä hammaslääkäri huomaa silloin mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ainasärkee;24379605:
Millaista sun päänsärky on? Päivitäin?Jatkuvaa?Kiristävää,puristavaa?

Mulla on lähes päivittäin särkenyt päätä 13 vuotiaasta lähtien.Välillä on ollut muutaman viikon jaksoja ettei särkyä ole ollut.Kiristää, puristaa, vihloo tai sitten äitynyt migreeniksi asti.Meillä tää päänsärkyalttius on kulkenut suvussa,Tosin myönnän, että paljon voi vaikuttaa myös omilla toimilla eli kiinnittää myös siihen huomiota.Mulla helpotti myös aika paljon se, kun sain migreenisestolääkkeen eli osa säryistä oli myös sitä.Osa mun säryistä johtuu myös väärästä purennasta.

Viimeksi muokattu:
Mulla on lähes päivittäin särkenyt päätä 13 vuotiaasta lähtien.Välillä on ollut muutaman viikon jaksoja ettei särkyä ole ollut.Kiristää, puristaa, vihloo tai sitten äitynyt migreeniksi asti.Meillä tää päänsärkyalttius on kulkenut suvussa,Tosin myönnän, että paljon voi vaikuttaa myös omilla toimilla eli kiinnittää myös siihen huomiota.Mulla helpotti myös aika paljon se, kun sain migreenisestolääkkeen eli osa säryistä oli myös sitä.Osa mun säryistä johtuu myös väärästä purennasta.

Onko sun pää kuvattu,on varmaan.Mullakin kuulema migreenikomponenttiä mukana,mutta eihän migreeni voi olla jokapäiväistä? Mulla tää on aina vain toispuoleista.Söitkö migreenilääkkeitä päivittäin?

Yhteistyössä