Päänsärkyä ja voimattomuutta vähähiilarisesta ruokavaliosta, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mikähän tässä on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mikähän tässä on

Vieras
En siis karppaa, mutta olen nyt vähentänyt näitä kuuluisia "turhia" hiilareita ravinnosta tavoitteena laihtua kymmenisen kiloa. En ole läski, vaan ihan normaalipainossa. Syön melko monipuolisesti, ateriat koostuvat mm. kasviksista, kalasta/kanasta, juureksista, rahkasta, raejuustosta, marjoista, rasvana oliiviöljyä ja rypsiöljyä. Aamulla puuroa.

Suurin muutos on leivän määrän väheneminen ja vaihto tummaan, jota kohtuudella ja ei päivittäin. Olin aika kova syömään myös makeaa tätä ennen. Kaksi viikkoa menty ja olo on vetämätön, päätä särkee välillä, outo olo. Syön riittävästi mielestäni, 1200-1500 kaloria päivässä. Juon vettä riittävästi. Onko tämä ihan normaalia?

Niin, ja painoa on tippuntu vasta 500g! Kaksi viikkoa takana.

[QUOTE="vieras";25182344]Syöt liian vähän, elimistö pitää kiinni saamastaan energiasta. Siksi et laihdu. Päänsärkyyn en osaa sanoa; alhainen hg?[/QUOTE]

En mä voi paljon enemmän syödä, jos haluan laihtua. Tuo 1500 kcal on ihan suositeltu energiansaanti laihduttajalle ja siitä ei pitäisi tulla huono olo.

[QUOTE="keke";25182451]Kuinkapaljon syöt hiilihydraatteja?

Jos keho on menossa ketoosiin voi oireena olla päänsärkyä, voimattomuutta yms.[/QUOTE]

En ole hiilareita sen kummemmin laskeskellut, mutta päivittäin aamupuuron kaurahiutaleista, joskus tummaa leipää pari viipaletta (ei päivittäin), päivittäin joku hedelmä ja päivän toisella aterialla kohtuullinen annos pastaa. Ei kai tuosta vielä ketoosiin pitäisi mennä...

En ole hiilareita sen kummemmin laskeskellut, mutta päivittäin aamupuuron kaurahiutaleista, joskus tummaa leipää pari viipaletta (ei päivittäin), päivittäin joku hedelmä ja päivän toisella aterialla kohtuullinen annos pastaa. Ei kai tuosta vielä ketoosiin pitäisi mennä...

Juu ei pitäisi. En kyllä osaa sitten sanoa, tuo tuli ekana vain mieleen.

Ehkä kannattaisi laskeskelle tarvittavat kalorit uudelleen? Jos onkin liian alhaista ja siksi tuollainen olo.

Mulla tulis mieleen jonkinlaiset vieroitusoireet mm. makeasta. Jos ennen oot kerta syöny makeaa paljon ja nyt lopettanut sen. Sokeriinkin voi jäädä koukkuun ja elimistö alkaa kaipaamaan sitä, samallalailla kuin tupakkaan ja viinaan jää koukkuun..

Minä kun aloin kesällä hyväkarppaamaan, niin huomasin päinvastoin, ettei väsyttänyt päivällisen jälkeen, kuten aika usein tavallisesti. Ja nyt huomaan ihan selkeästi, kun on juhlia ja syö jotain kakkua tms, että sen jälkeen väsyttää ja on ihan saamaton olo! Eli ihan päinvastaiset kokemukset täällä!

Yhteistyössä