Päänsäryn (migreenin?) takia lääkärissä käyneet... Vastaisitteko...

Darwinin leski

Aktiivinen jäsen
28.12.2005
23 971
0
36
Onko teidät laitettu neurologille tutkimuksiin?
Miehen päätä on särkenyt nyt varmaan reilun kuukauden verran, niin että hän on välillä jopa oksentanutkin.
Ei vihlo, vaan koko kuuppaa jomottaa niin pirusti että on pakko mennä maate.

Nyt uutena vaivana selkäkivut. Ja näiden molempien vaivojen takia hän meni työpaikkalääkärille, ja soitteli äsken mulle sieltä että laittavat neurolle lähetteen. Onko tuo ihan yleinenkin käytäntö aina päänsärkytapauksissa?

Apua, jos nuo selkäkivut liittyykin tähän jotenkin, sitten ei kuulosta hyvältä. No ei saa maalailla piruja seinille.

Varmasti on ihan normaali toimenpide jos on noinkin pitkään jatkunut. pää on kuitenkin se pääkeskus joka ottaa viestit vastaan ja laittaa kaiken toimimaan ni se on aina pienissäkin tapauksissa hyvä tutkia eikä hutkia =)

Alkuperäinen kirjoittaja Milla:
Varmasti on ihan normaali toimenpide jos on noinkin pitkään jatkunut. pää on kuitenkin se pääkeskus joka ottaa viestit vastaan ja laittaa kaiken toimimaan ni se on aina pienissäkin tapauksissa hyvä tutkia eikä hutkia =)

Totta kyllä... Hyvähän se on että tutkitaan, ja neurologi on kyllä oikea ihminen näitä tutkimaan. Mutta... Niih.

Minulla on ajoittain päänsärkyä, kuulostaa nuo oireet samalta. Selkä nyt on ollut jo vuosia kipeä. Olen syyttänyt päänsärystä e-pillereitä, mutta viime aikoina olen epäillyt johtuuko kuitenkaan niistä, ei nimittäin alkanut kuin jotain muutaman kuukauden päästä pillereiden vaihdosta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamis:
Minulla on ajoittain päänsärkyä, kuulostaa nuo oireet samalta. Selkä nyt on ollut jo vuosia kipeä. Olen syyttänyt päänsärystä e-pillereitä, mutta viime aikoina olen epäillyt johtuuko kuitenkaan niistä, ei nimittäin alkanut kuin jotain muutaman kuukauden päästä pillereiden vaihdosta.

Mä oon tolta ukolta udellut että miten sitä särkee, ja kuulemma ihan koko pää sattuu ja jomottaa, ja toi ei edes pienistä valita koskaan, eli uskon että sattuu ihan prkleesti.
Ja kun se oksentaakin välillä.

Ja nyt tuo selkä... Nämä vaivat yhdessä voi olla jotain hirvittävää, tai olla ihan erinäisiä juttuja eikä mitenkään hirveitä.

mä jouduin jatkuvien ja tosi kovien päänsärkyjen takia aivokuviin.. ei onneksi löytynyt mitään.. hierojalla rupesin käymään ja sinne jäi kivut.. suosittelen hierojalle menoa.. voi olla niin jumissa paikat ja mulla on nikamatkin joskus pois paikaltaan joka tekee tosi kovt päänsäryt..

Alkuperäinen kirjoittaja Svider inte:
Kävin työterv.lääkärin lähetteellä neurolla magneettikuvassa. Onneks oli tyhjää täynnä... B)
Mutta varmaan ihan normi toimenpide on...
Nii ja akupunktiohoitoo sain kans..

Kai noi työterveyslääkärit on vielä tarkempia..? En tiedä sitten. Meinaan takaan ja vannon että jos olisin mennyt tk:n omalääkärille sanomaan että mun pää särkee ja teen kuolemaa, niin se olisi sanonut että katotaan vuoden päästä että vieläkö särkee... :kieh:

Olen neurolla töissä ja työterveyslääkäri on tehnyt viisaasti kun on laittanut lähetteen.Yleensä kyllä lähete laitetaan, jos päänsärky on kestänyt noin kauan!

Alkuperäinen kirjoittaja suikale:
mä jouduin jatkuvien ja tosi kovien päänsärkyjen takia aivokuviin.. ei onneksi löytynyt mitään.. hierojalla rupesin käymään ja sinne jäi kivut.. suosittelen hierojalle menoa.. voi olla niin jumissa paikat ja mulla on nikamatkin joskus pois paikaltaan joka tekee tosi kovt päänsäryt..

Tätä mä juuri tarkoitin, että se voi olla jotain vaaratontakin, kuten huono nukkuma-asento, vinkurainen työasento, huono patja -ja siitä johtuva jumiutuminen.

Tai sitten siellä päässä on jotain mikä painaa hermoja, ja tästä johtuen sattuu pää & selkä.
Mutta tosiaan, mulla on tapana aina maalailla näitä piruja seinille... Tuskin se vakavaa on... Ei kuitenkaan mitään yhtäjaksoista kipua...

Alkuperäinen kirjoittaja MendedHearts:
Kävin työterv.lääkärin lähetteellä neurolla magneettikuvassa. Onneks oli tyhjää täynnä... B)

Kai noi työterveyslääkärit on vielä tarkempia..? En tiedä sitten. Meinaan takaan ja vannon että jos olisin mennyt tk:n omalääkärille sanomaan että mun pää särkee ja teen kuolemaa, niin se olisi sanonut että katotaan vuoden päästä että vieläkö särkee... :kieh:

Joo, mulla ainaki otti ihan tosissaan sen säryn silloin, aikaa on kulunu n. 1,5 vuotta ja päänsäryt muuten loppu samalla ku työtki. :o
Oon kai työallergikko :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:
Olen neurolla töissä ja työterveyslääkäri on tehnyt viisaasti kun on laittanut lähetteen.Yleensä kyllä lähete laitetaan, jos päänsärky on kestänyt noin kauan!

Nimenomaan joo, hyvä se on että tutkitaan... Mutta en ole koskaan kuullut että laittavat neurolle asti päänsäryn takia (siis ellei se ole pitkään jatkunutta) tk:n kautta... No, tässäkin näemme eron kunnallisen ja yksityisen puolen välillä... :whistle:

Joo, mulla ainaki otti ihan tosissaan sen säryn silloin, aikaa on kulunu n. 1,5 vuotta ja päänsäryt muuten loppu samalla ku työtki. :o
Oon kai työallergikko :laugh:

:D Miehellä varmaan samaa vaivaa mitä sulla... :xmas:

Onneksi laittoi heti neurolle! Mä kärsin vuosia särystä ennenku tuli kunnon lääkäri joka laittoi lähetteen. Sain estolääkkeet ja elämä helpottui. Mulla migreeni ja jännitys päänsärky yhdessä. Eli hierojalla kannattaa myös käydä jos selkäkin on kipeä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Onneksi laittoi heti neurolle! Mä kärsin vuosia särystä ennenku tuli kunnon lääkäri joka laittoi lähetteen. Sain estolääkkeet ja elämä helpottui. Mulla migreeni ja jännitys päänsärky yhdessä. Eli hierojalla kannattaa myös käydä jos selkäkin on kipeä.

On tää kanssa... Me on saatu aina niin hidasta ja tökkivää palvelua, että ollaan ihan ihmeissämme kun jotain tapahtuu joskus kuten pitääkin :D :D

Miehen päätä on särkenyt nyt varmaan reilun kuukauden verran, niin että hän on välillä jopa oksentanutkin.

Nyt uutena vaivana selkäkivut. Ja näiden molempien vaivojen takia hän meni työpaikkalääkärille, ja soitteli äsken mulle sieltä että laittavat neurolle lähetteen. Onko tuo ihan yleinenkin käytäntö aina päänsärkytapauksissa?

Apua, jos nuo selkäkivut liittyykin tähän jotenkin, sitten ei kuulosta hyvältä. No ei saa maalailla piruja seinille.

mulla on selkäkipuja reuman takia..mut neurolle kuvauksiin on lähete..
ja 6kk oon käyny 1-3krt kuussa lekurilla ennen ku tuli lähete(kaikki lääkitykset koettu ja ei apua)..nyt pitäis 3kk:n sisään olla se...
tosi voi olla et se ei ookkaan migreeniä :/

kaiken kaikkiaan on ollu migreeniä 20vuotta

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

ja 6kk oon käyny 1-3krt kuussa lekurilla ennen ku tuli lähete(kaikki lääkitykset koettu ja ei apua)..nyt pitäis 3kk:n sisään olla se...

Kylläpä sä olet saanut odotella.. :( Tosin toi odottelu on kaiketi ennemminkin sääntö kuin poikkeus:( Saas nähä pistävätkö ukonkin magneettiin...

Alkuperäinen kirjoittaja A shadieeyah:

Kylläpä sä olet saanut odotella.. :( Tosin toi odottelu on kaiketi ennemminkin sääntö kuin poikkeus:( Saas nähä pistävätkö ukonkin magneettiin...

sen takia odotella kun siin välissä oli yks märkäkorva untuvikko lääkäri joka oli eri mieltä kun meiän vakilääkäri...mut sit ku se tuli takasin niin sit rupes lyyti kirjoittamaan..

Sama diagnoosi tuli mullekkin. Ja se vielä että toinen pahentaa toista, jos niskat jumis, iskee migreeni helposti ja sit ku o migreeni, nii mulla ainaki menee joka paikka jumiin |O

Alkuperäinen kirjoittaja lady of the lake:

Nimenomaan joo, hyvä se on että tutkitaan... Mutta en ole koskaan kuullut että laittavat neurolle asti päänsäryn takia (siis ellei se ole pitkään jatkunutta) tk:n kautta... No, tässäkin näemme eron kunnallisen ja yksityisen puolen välillä... :whistle:

Käytäntö on se, että tutkitaan pää ensin ct-kuvalla ja mahdollisesti myös magneettikuvalla, jotta nähdään löytyykö aivoista syytä pitkään jatkuneeseen päänsärkyyn.Aiheuttajana voi olla verenkiertohäiriö, vuoto, muutos aivojen verisuonituksessa, kasvain, kystat, sinustromboosi (aivolaskimotukos).Tai sitten kuvauksista ei löydy mitään vikaa vaan voi olla migreenioire, joka vaatii aina selvittelyt ja tutkimisen ennenkuin diagnoosi tehdään.Syynä voi olla myös niska-hartiaseudun lihasten kipu- ja jännitystilat, jotka aiheuttavat päänsäryn.Syitä on niin monia, että on hyvä mennä neurologille tutkimuksiin jotta syy selviää ja voidaan antaa oireenmukainen hoito.

Mun mielestä ei kuulosta migreeniltä. Sehän on yleensä toispuoleista särkyä. Hyvä on, että lähetti eteenpäin tutkimuksiin, eikä vain lääkitse tutkimatta kipua pois!

Sama diagnoosi tuli mullekkin. Ja se vielä että toinen pahentaa toista, jos niskat jumis, iskee migreeni helposti ja sit ku o migreeni, nii mulla ainaki menee joka paikka jumiin |O

Niimpä!
Vuosia tukkivat vaan fysiolähetteitä kouraan ja pattuuttivat silmälääkäriin.
Vaan alkoi olemaa 3-4krt viikossa migreeni niin enää en kestänyt! Sanoin et antakaa vaan lähete fysioon vaan mä en käy enää kertaakaan, et tää täytyy nyt hoitaa. 12- vuotiaana jo alkoi ensimmäiset oireet, estot sain 24v. Et on tullut oltua vähän turhankin kärsivällinen! Muttei auta köyhän ruikuttaa, kun ei ole vara yksityiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74:
Mun mielestä ei kuulosta migreeniltä. Sehän on yleensä toispuoleista särkyä. Hyvä on, että lähetti eteenpäin tutkimuksiin, eikä vain lääkitse tutkimatta kipua pois!

Voi olla tai sitten ei. Mun migreeni on joko toispuoleista tai koko pärstään sattuu kun tulee sellainen kohtaus et yrjo lentää!

Yhteistyössä