Pääseekö helsingin satamaan junalla ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "moikka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"moikka"

Vieras
Elikkä olisi tarkoitus mennä Tallinnaan laivalla,ilman autoa.
Joten onko juna asema lähellä satamaa?
Tai onko juna asemalta matkaa satamaan?
Autoa ei varmaan arvaa jättää yöksi satamaan?
Miten olette itse tässä tilanteessa toiminneen?

Kiitos

ei

Eteläsatamaan pääsee ratikalla eli sporalla stadilaisittain. Autoa ei Jeesuskaan parkkeeraa ilmaiseksi Helsingissä mihinkään järkevästi ja pidemmäksi aikaa joten varaudu maksamaan.

[QUOTE="ville";28679735]Satamia on useampia ja mihinkään matkustajasatamaan ei pääse junalla.[/QUOTE]

Näin on. Mutta rautatieasemalta päässee raitiovaunulla jokaiseen matkustajasatamaan. Jos sellaisen kyytiin uskaltaudutte?

Ja auton jättö satamaan ei minusta ole uskaltamiskysymys, kyllä itse uskaltaisin, mutta ovat kovin kalliita, ja paikkoja saattaa olla hyvinkin rajoitetusti, riippuen satamasta.

Millä laivalla olet menoa? Juna-asemalta on matkaa ehkä 1-2 km riippuen millä laivalla menet. Raitiovaunulla pääset satamaan. Auton voi jättää suht lähelle mut parkki on aika kallis.

Autolla on kätevä mennä ja parkkiin olen aina saanut helposti. Miksi parkkipaikan edes pitäisi olla ilmaista/erityisen halpaa kun sitä tuntuu joka toinen kommentoivan. Pääasia että parkkipaikkoja löytyy ja muutaman päivän pysäköiminen on hyvinkin kohtuuhintaista aivan missä vaan.

[QUOTE="vieras";28679809]Autolla on kätevä mennä ja parkkiin olen aina saanut helposti. Miksi parkkipaikan edes pitäisi olla ilmaista/erityisen halpaa kun sitä tuntuu joka toinen kommentoivan. Pääasia että parkkipaikkoja löytyy ja muutaman päivän pysäköiminen on hyvinkin kohtuuhintaista aivan missä vaan.[/QUOTE]musta parkkihallin taksat on sikamaisia. 33 euroo vuorokausi

[QUOTE="mie";28679769]Millä laivalla olet menoa? Juna-asemalta on matkaa ehkä 1-2 km riippuen millä laivalla menet. Raitiovaunulla pääset satamaan. Auton voi jättää suht lähelle mut parkki on aika kallis.[/QUOTE]

Viking-Line

Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;28679828:
musta parkkihallin taksat on sikamaisia. 33 euroo vuorokausi

Jaa no mun mielestä toi on ihan kohtuuhintaista. Tietysti riippuu siitä miten pitkäksi aikaa sen auton sinne jättää mutta pari-kolme päivää ihan ok. Tietysti jos ei sitä mukavuutta arvosta niin ainahan on muita halvempia vaihtoehtoja, itselleni se on kuitenkin hyvinkin sen väärti.

[QUOTE="vieras";28679819]Viimeks mennessäni yhteys länsisatamaan oli metrolla Ruoholahteen ja siitä bussi. Sori jos on muuttunut![/QUOTE]

Nykyisin Länsiterminaaliin on suora yhteys ratikka ysillä.

Sen sijaan Vuosaaren satamaan (mistä Finnlinesin laivat lähtevät) pitää mennä yhdistelmällä metro+bussi.

Terminaalissa on kyllä parkkitilaa. Siljan terminaalissa oli ainakin ennen autohotelli, joka on tarkoitettu muillekin kuin Siljan asiakkaille. Kesällä on ihan mukavakin kävellä rautatieasemalta satamaan, jos on hyvä sää eikä hirveästi kantamuksia.

[QUOTE="vieras";28679907]Juna+taksi jos matkatavaraa, juna+kävellen jos aikaa eikä matkatavaroita tai juna+auto jos haluaa helpoimmalla päästä.[/QUOTE]

Helsingin rautatieasemalla onkin tosi kätevä lähteä hommailemaan (vuokra-)autoa, sen jälkeen ajaa sillä se kilometri-kaksi, etsiä autolle parkkipaikka ja lopulta kävellä parkkipaikalta terminaalille.

Siinä missä ratikka vie yleensä suoraan rautatieasemalta terminaalin edustalle (esim. Länsiterminaalissa ratikkapysäkki on lähempänä pääovea kuin taksien jättöpaikat)...

Yhteistyössä