pääseekö näillä eväollä opiskelemaan lähihoitajaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
mukava.rauhallinen.lempea.empaattinen.ystävällinen ihmisläheinen yms

olen ollut 5kk koululaisten iltapäiväkerhossa ja 5kk kehitysvammaisten toimintakeskuksessa työssä
tällä hetkellä käyn sosiaali ja terveysalalle valmentavaa koulutusta (40ov)

tarkoitus hakea nyt keväällä opiskelemaan aikuispuolelle

Lähihoitajaksi pääsee ihan oikeesti kaikki jotka vaan hakee. Tuttu haki ja tällä oli ainut koulutus ikinä kesken jääny kansakoulu ja hyvin pääsi sekä suoritti lähäri opinnot.

mä oon käyny kaks vuotta alan koulua ja lopetin ku halusin lähtee opiskeleen eri alaa.itse kyllä sovellun sillekin alalle mut oli paljon porukkaa et joskus tuli mietittyä et miten tuoki on tänne valittu...eli...jos vaan lasta osaat sylissä pitää ja susta vähän empatiaa löytyy ni pääset kouluun :D
tuntuu et lähes kaikki sinne pääsee!!!

Tosiaankaan ei täällä päin pääse kuka vaan, eiei. Moni kaveri, ihan normaali ihana ihminen, ei ole päässyt. Oon tutoroinut monia soveltuvuuskokeita ja porukkaa karsiutui aika lailla sieltä, vaikka vaikuttivat hyviltä tyypeiltä suuri osa! =)
Pistemarginaali on pieni, jolla pääsee sisälle.

Sun tapauksessa ei liene hätää, jos vaan testit menee putkeen. :)

No aivan kakkapuhetta et lähihoitajaksi olis joku iso karsinta ja pieni määrä vaan pääsis :laugh: sinne pääsee sisään lähes kaikki jotka sinne keksii hakee. Kertoo myös koulutuksen tasosta.

kyllä jotkut on tietämättömiä!!! Keväällä just hain eräälle paikkakunnalle lähihoitajaksi, ensinnäkin hakijoita oli 200 josta pääsin 70:n joukkoon pääsykokeisiin ja niistä valittiin 30. Ja paikkakunnalla alkoi useampia lähihoitaja koulutuksia, työvoimapoliittisia ja tavallisia ammattiopiston järjestämiä.(hakijoita runsain määrin ja vain osa valittiin.
AP, kannattaa pyrkiä kyllä sulla on hyvät mahdollisuudet päästä, mutta kaikki eivät tod. pääse!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
täällä alkaa lähihoitajakoulutus ja sanottiin että hakemuksia on kolminumeroinen määrä, eli ei pääse kaikki

Niinhän ne sanoo juu :whistle: Vaikka oikeesti sinne pääsee kaikki jotka osaa lukee ja kirjottaa.

No aivan kakkapuhetta et lähihoitajaksi olis joku iso karsinta ja pieni määrä vaan pääsis :laugh: sinne pääsee sisään lähes kaikki jotka sinne keksii hakee. Kertoo myös koulutuksen tasosta.

ootkohan nyt ihan oikealla ajanjaksolla menossa? Ehkä joskus lähihoitajaksi on päässyt melkein kuka vaan ja koulutus on ollutkin helpompi. Mutta oletko tietoinen minkälainen tilanne nyt on hakijoitten ja koulutustason suhteen? Et taida olla..

Työllisyyskoulutuksiin hakijoiden määrä on viime aikoina kasvanut reippaasti, ja määrään suhteutettuna aiempaa harvempi pääsee niihin. Pirkanmaalla hakijoista keskimäärin 20-25 prosenttia hyväksytään, ja esimerkiksi lähihoitajakoulutukseen hakijoista vain joka kymmenes.
http://m.taloussanomat.fi/?page=showSingleNews&newsID=200913110

Tässä nyt yks esimerkki mutta miks ihmeessä luulette, että kaikki jotka haluavat pääsevät opiskelemaan?

Nykyään on pakollinen soveltuvuustesti ja psykologin haastattelu lähihoitajan opintoihin. Aloitin itse v.2008 oppiaipimuksella. Soveltuvuustestissä oli kyllä sellaisia naamoja mukana, joita ei sitten enää näkynyt koulutuksessa.

Lähihoitajaksi pääsee ihan oikeesti kaikki jotka vaan hakee. Tuttu haki ja tällä oli ainut koulutus ikinä kesken jääny kansakoulu ja hyvin pääsi sekä suoritti lähäri opinnot.

Eli tuttus on päässyt, niin sillä perusteella sitten kaikki pääsee?

Alkuperäinen kirjoittaja anlin:
Nykyään on pakollinen soveltuvuustesti ja psykologin haastattelu lähihoitajan opintoihin. Aloitin itse v.2008 oppiaipimuksella. Soveltuvuustestissä oli kyllä sellaisia naamoja mukana, joita ei sitten enää näkynyt koulutuksessa.

Näin myös meillä viime keväänä. Hakijoita testattiin monena päivänä, muistaakseni yli 200, ja n. 40 aloitti kahdessa ryhmässä. Soveltuvuustesteissä testataan kielellinen ja matemaattinen osaaminen, keskittymiskyky, sosiaaliset tilannetehtävät, mekaanis-tekniset päättelytehtävät, nopeus ja tarkkuustehtävät ja analysoidaan toiminta ryhmätyötilanteessa. Lisäksi on psykologin haastattelu.

Millähän perusteella täällä jotkut väittävät, että kaikki pääsevät opiskelemaan? Kertokaahan :)

Yhteistyössä