pääseekö synnytykseen isä mukaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ellei ole käynyt valmennuksessa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ellei ole käynyt valmennuksessa

Vieras
Niin haluaisin tietää pääseekö lapsen isä synnytykseen mukaan vaikkei ollakaan käyty valmennuksessa,odotan meille esikoista ja olen kuullut ettei isä muka pääsisi synnytykseen ellei ole osallistunut valmennukseen. Kertokaa te viisaammat vai voiko olla eri paikkakunnilla eri käytäntö?

Kyllä meillä Lahdessa ainakin pääsee, vaikkakin oma mies oli kyllä mukana valmennuksessa mutta kaverin kokemuksesta tiedän.

Uskoisin ettei muuallakaan voida kieltää vain siksi, ettei ole ollut valmennuksessa!!

aino 40+0

Kysy synnytyssairaalasta. Mutta epäilen ettei missään ole tuollaista käytäntöä. Valmennukset ei ole pakollisia edes äideille!! Ja äiditkin ""pääsevät"" synnyttämään, vaikka eivät olisi valmennuksessa olletkaan, näin ainakin luulen ;)

Ja olen käsittänyt että synnytykseen saa otta tukihenkilön mukaan, isän, äidin, ystävän jne. Eikä tasan varmasti voi olla tuollaista käytäntöä. Mutta kysy nyt varmuudeksi. Ja höh, onko pakko keroa ettei isä ole valmennuksessa ollut!

Kyllä se isä osaa isua tukenasi ja pitää kädestäsi kiinni, halata tai antaa juotavaa, varmasti ilman ""valmennustakin""!!!

Kyllä ainakin Helsingissä pääsee isä mukaan. Me emme kumpikaan olleet valmennuksessa ja kaikki meni ihan hyvin. Kerrot vain isälle mitä haluat hänen tekevän niin varmasti onnistuu=)

Ole huoletta,kyllä pääsee!!!
Itse olen sitä mieltä että lähes kaikki mikä valmennuksessa opetetaan,unohtuu äidiltä synnytyksessä.. Eikä se isä voi muutenkaan mitään tehdä kuin olla henkisenä tukena... Tai hieroa tietty jos äityli sen kestää..
= )

Joo kyllä mielestäni pääsee. Sinähän siellä synnytät ja päätät, että kuka siellä mukana on.. Ei mekään käyty synnytysvalmennusta ja mies oli alusta loppuun mukana..