Pääseekö teillä 5-vuotias aina syliin kun haluaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä ei, kun tuo melkein 5-vuotias ei muuta tekisikään kuin nyhjäisi sylissä, kun kotona ollaan. Välillä mua ahdistaa, kun tuntuu, että toinen on koko ajan iholla. Toki saa olla sylissä paljonkin, mutta joudun rajoittamaan sitä olemista, mä haluan istua edes joskus rauhassa. Tuo 2-vuotias on paljon itsenäisempi.
Viime aikoina olen sentäs saanut lapsen nukkumaan omassa sängyssään, edes alkuyön, kun tähän asti on ollut vieressä, tosin ei tuokaan ihan helppoa ole, mun pitää olla siinä sängyn vieressä niin kauan että lapsi nukahtaa.

Ja tällaista meillä on ollut ihan vauvasta asti ja sylin puutteesta ei ole kärsinyt.

En anna edes meidän 9 kk vanhan. Se ei kertakaikkiaan aina ole mahdollista. Usein sanon lapselle että nyt äitin täytyy tehdä tämä xxxxxx juttu loppuun, ja sit sen jälkeen pääset syliin. Jo meidän 9 kk vanha usein "uskoo", siis alkaa sit touhumaan jotain muuta kun huomaa että kiukuttelu syliin just nyt ei auta.

Toki jos on hätä tms niin aina otan syliin ja muutenkin paljon sylitellään.

Juu, pyrin ottamaan..ei tule mieleen ettnkö olisi..mutta jos jokin kesken niin otan syliin, halin hetken ja sanon että nyt äiti jatkaa tätä..eli toisaalta taas ei kuitenkaan kerran lasken pois ennenku itse haluaa

pääsee. Toisina päivinä käy monta kertaa, joinain päivinä ei tule enää ollenkaan:(. Tulee kyllä joks yö jossain vaiheessa viereen ja saa tulla niin kauan kuin on tullakseen.

Yhteistyössä