Pääsekö teidän lapset kaikille synttäreille joihin on kutsuttu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitylix2
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitylix2

Vieras
Meillä on paljon perhekavereita, puistokavereita ja nyt vielä päiväkotikavereita, joten synttärikutsuja satelee. Juuri yhdelle tarhakaverin äidille ilmoitin ettemme tule synttäreille, ei meillä ole mitään, mutta ei ole pahemmin lapsen kaveri edes ja juuri viime viikolla oltiin synttäreillä ja taas parin viikon päästä on kaverin lapsen synttärit. Eihän mulla ole kaikkiin edes varaa hankkia lahjoja. Enkä haluaisi että synttäreistä tulee ns. arkea... Silti on nyt vähän morkkis, ett oisko kuitenkin pitäny lapsi sinne päästää...

Yleensä pääsee, ellei ole jotain tärkeää sovittuna tai sairaana. Joskus niitä on monetkin samalla viikolla, mutta ei se haittaa. Lahjan ei tarvitse olla niin kovin kallis. Lapset niin rakastavat synttäreitä!

jos meidän lapsilla olis noin paljon synttärikutsuja, niin en mäkään päästääis kaikkiin ettei siitä kakun syönnistä tule arkea. Tuntuu että oman lähipiirin (vanhemmat, isovanhemmat, isoisovanhemmat, serkut) synttärijuhlistakin tulee jo joka kuukausi kakunsyöntiä. Sitten jos vielä olis 20tarhakaverin synttärit, niin ei kiitos... Ollaan onneks kotihoidossa vielä.

No meillä ei ole sitä ongelmaa, eipä ole kutsuttu kuin yhden ainoan kerran kerhokaverin synttäreille. Enpä tiedä jos niitä olisi viikottain, ehkä ne kaikki ei ole niin välttämättömiä.. :/ En mä tiedä. Onhan synttärit kivoja, mutta jossain se raja saattaisi tulla vastaan.

Tosiaan nyt lokakuussa on ollut kolmet synttärit jo ja itse asiassa viikonloppuna ois neljännet. Nuo mitkä peruin ois ollut viidennet. Marraskuussa on ainakin kolmet ja joulukuussakin kahdet. Enkä edes tiedä jos tarhakavereilta vielä tulee kutsuja. Minkä hintaisia lahjoja yleensä ostatte? Mulla on ollut tapana ostaa 5-15e, vähän riippuen kenestä kyse ja mitä löytää, mut tuntuu ett silti menee paljon rahaa synttärilahjoihin.

Meillä pääsee kaikkiin. Välillä saattaa olla parissa viikossa useammat ja välillä pitkä tauko. Ei oo vissiin lasten kaverit syntyny tasaisesti ympäri vuotta vaan pompseina tiettyinä aikoina. :)

Pojan kavereita syntyny 4 kpl kahden viikon sisällä maaliskuussa.

Täällä on yleensä kaverisynttäreitä vasta eskari- ja kouluiässä, sitä nuorempien kohdalla kutsutaan tuttavaperheitä ja sukulaisia. Mutta siis joo, kyllä saavat yleensä mennä, sitten en päästäisi jos tietäisin että on joku kiusaaja joka kutsuu vaan lahjojen toivossa.

Hmmm, meidän esikoinen vasta 3v niin tuntuu ett tulee liikaa noita synttäreitä putkeen, ett menee jo maku... no täytyypi päästää seuraaviin...

Musta aina tuntuu ettei mitään kivaa löydy alle 10e, joskus jotain alekirjoja, krääsää en tahtois viedä.

Yhteistyössä