T
toipunut
Vieras
Olin nuori, enkä ymmärtänyt, että olin todella haitallisessa parisuhteessa. Siitä toipuminen kesti vuosia. Kaikki eivät ymmärrä, millainen toipumisprosessi tämä on ollut. Monet kai kuvittelivat, että kärsin erosta ja hylätyksi tulemisesta. Tosiasiassa kärsin kaikesta siitä, mitä hän minulle teki. Kaikesta, mitä en tapahtumahetkellä pystynyt käsittelemään, kun itkin silmät päästäni ja hän tuli heti vaatimaan anteeksiantoa. Erosta on nyt monta vuotta ja osaan ajatella näitä asioita eri näkökulmasta. Ymmärrän nyt, että vaikka hän sanoi rakastavansa, hän teki kaiken puhtaasti ajaakseen omia etujaan. Ymmärrän, että hän oli sosiaalisesti taitava, mutta tunnevammainen. Hän loukkasi kaikkia läheisiään, mutta onnistui silti halutessaan säilyttämään heidät. Eron jälkeen vihasin häntä sydämeni pohjasta monta vuotta. Olen tehnyt kovasti töitä, että luovuin vihastani ja siten olen toipunut. Lopultakin pääsin hänestä eroon.
Ja nyt kaikki on paremmin. Minulla on kaikkea mitä halusin. Hyvä mies, lapsi, talousasiat kunnossa, paljon ystäviä ja hyvät välit sukulaisiin. Elän tässä hetkessä, ensimmäistä kertaa elämässäni. Tieto siitä, että odotin lasta, muutti koko elämäni lopullisesti. Sen jälkeen olen osannut suhtautua moneen asiaan kevyemmin. Tiedän, nyt mikä on oikeasti tärkeää ja säilyttämisen arvoista
Halusin kertoa tiivistetysti oman tarinani muille narsistien uhreille.
Ja nyt kaikki on paremmin. Minulla on kaikkea mitä halusin. Hyvä mies, lapsi, talousasiat kunnossa, paljon ystäviä ja hyvät välit sukulaisiin. Elän tässä hetkessä, ensimmäistä kertaa elämässäni. Tieto siitä, että odotin lasta, muutti koko elämäni lopullisesti. Sen jälkeen olen osannut suhtautua moneen asiaan kevyemmin. Tiedän, nyt mikä on oikeasti tärkeää ja säilyttämisen arvoista