pääsitkö suihkuun heti synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti

Vieras
Tulipa vaan mieleen, että itse en päässyt kuin alapesuille synnytyksen jälkeen. Sanottiin, että käy vähän pesulla, ja samalla vähän sivussa puhuttiin, kuinka sali tarvittaisi jo toiselle. Eipä minua kukaan auttamaankaan tullut, kun kätilö hoiti vauvaa ja toinen lähti kotiin. Oli siis tosi vaikeaa pysyä edes jaloillaan yksin, niin paljon pyörrytti! Suihkuun meno olisi tuntunut yksin ihan mahdottomalta ajatukselta.

Auttoiko joku sinut suihkuun?

Mä olin niin onnekas, että synnytyksessä mulla oli opiskelija siinä lähes tulkoon koko ajan ja hän sitten auttoi minut suihkuun sen jälkeen kun oli vauvan pessyt ja pukenut. Varmaan olisin ollut oman onneni nojassa ilman tätä opiskelijaa..

Pääsin. Esikoisen synnytettyäni kätilö ja mies taluttivat minut suihkuun kun omat jalat eivät kantaneet, kuopuksen jälkeen kävelin sinne ihan itse (olin elämäni kunnossa).

Omin avuin pääsin suihkuun eikä ollut muutenkaan kiirettä salista pois, tosin toisen synnytyksen jälkeen olikin vähän hutera olo ja meinasin pyörtyä sinne suihkuhuoneeseen, piti istua. Onneks en laittanut ovea lukkoon.

Ekasta menin vaan pikapesulle niin, että kätilö seiso oven takana. Tokasta menin yksin suihkuun heti kun oli tikattu. Kolmannesta en pystyny edes samana päivänä suihkuun kun pyörrytti niin kamalasti.

Pääsin heti suihkuun. Sit alkoi heikottamaan ja silmissä ihan musteni hetken suihkuttelun jälkeen. Siinä nojailin pyttyyn jotain 15-20 min. Oli joku tilapäinen häpeäkompleksi, etten voinut muka soittaa kelloa.. Siinä sitten tovin lepäilyn jälkeen hoipertelin sänkyyn.

En päässyt vaikka halusin. Verenhukka oli suuri. Olin seuraavan vuorokauden verisenä, siis verinen vauva tahri hiukset, kakkasikin mun kädelle jossa oli kanyyli vuorokauden. Antoivat olla vaikka pyysin puhdasta ja suihkuun.

kaikista kolmesta pääsin suihkuun n.30 minuuttia synnytyksestä. ja ihan yksin kävin.
voin oikein hyvin heti synnytyksenjälkeen.
salissa kaikenkaikkiaan kumminkin jouduin oleen n. 2 tuntia. oisin kyl aiemminkin halunnu osastolle.

nyt pääsin itse suihkuun,viimeksi en,ku kphdunkaulanpuudutteen vuoksi vasen jalka puutu,niin ettei se kantanu moneen tuntiin.

nyt olin hyvissä voimissa.synnytys meni erittäin hienosti

esikoisesta mies ja kätilö auttovat suihkuun, kätilö kävi välillä huhuilemassa vointia. heikotti aivan hirvästi, mies talutti pois suihkusta. kuopuksesta ei ollu mitään ongelmaa suihkussa käynin kans, ei heikotusta, olo oli aivna loistava :)

En päässyt. Jouduin leikkaussaliin, josta pääsin osastolle 6 h myöhemmin. Koko tämän ajan olin ilman vaatteita, jotka oli leikkaussalissa leikattu pois päältä ja olin - no aika verinen. Mitenkään ei putsattu ja aamulla hoitaja tarjoutui tuomaan vaatteet kun en päässyt sängystä ylös. Pesua ei kukaan maininnut, joten kun mies tuli, kävin suihkussa sen avustuksella. Itse en älynnyt kysyä suihkusta kun ei tullut mieleen, olin sen verran tokkurassa.

Yhteistyössä