pääsitkö suihkuun heti synnytyksen jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esikoisen jälkeen pesivät makuullaan, kun olin niin heikkona, mut muiden jälkeen käväisin itse pesulle. Hutera olo, tosi pikainen pesu, mutta tottakai se raikasti oloa!

En, vasta seuraavana päivänä. Mulla oli ne veriset sukatkin vielä jalassa kun aamulla heräsin :x
Poika syntyi vuorokauden vaihteessa, mut kaavittiin synnytyksen jälkeen. Neljältä aamu yöllä pääsin osastolle. En varmaankaan ois pysyny siinä kunnossa edes pystyssä.
Aamulla hoitaja seuras vieressä että pääsen vessaan, vessan ovea ei saanu laittaa lukkoon.
Päivällä pääsin suihkuun asti ja sinne meni ihan itse.

Ensimmäisestä en muista, kakkosesta raju synnytys mutta menin -> hoitaja oli turvana suihkuverhon takana. Kolmosesta myös nopea synnytys ja olo tosi hutera. Käski suihkuun ja minä menin, ihan yksinäni ja kyllä pelotti. Sitten vielä siitä kävelin vauvakärryjä taluttaen osastolle, enkä kehdannut sanoa että heikottaa.. Mutta hyvin kaikki meni :D

Pääsin suihkuun heti, kun hommat oli hoidettu ja kahvi ja pulla olis syöty. Yksin kävin. Eka kerralla vähän huippasi, kun verta menetin jonkin verran, mutta tokalla ja kolmannella kerralla meni hyvin. Hyvässä kunnossa olin.

Alkuperäinen kirjoittaja ikuinen synnytyskammo:
En päässyt. Edes alapesulle. Jotain pyyhkivät siinä sängyllä. Asia ei kuitenkaan ollut suurin murheeni; mulle ei myöskään muistettu antaa verensiirtoa n. 2 litran veren menetyksen jälkeen. Eli ois voinut pahimmassa tapauksessa henki lähteä, jos ei mies olisi seuraavana päivänä vaatinmalla jatkuvasti vaatinut tekemään jotain erittäin huonolle kunnolleni. Hemppa oli 68 kun viimein mittasivat, verensiirron sain synnytystä seuraavana iltana, kun se läski kätilö viimein "ehti" hoitamaan minua. Miljoonannen vaatimuksen jälkeen.

Lapseni kuivui, kun lisämaitoa pihisteltiin, eikä kätilöt uskoneet ettei minulta tule maitoa (johtui siitä massiivisesta verenhukasta). Onneksi lääkäri antoi sille omakätilölleni aika huutia, kun tämä asia paljastui. Olin itkeä siinä vaiheessa helpostuksesta, kun se inhotus sai kuulla kunniansa.
Terveisiä vaan Kätilöopistolle, tosi hyvä sairaala!

Toinen synnytys hoituikin sitten loistavasti Naistenklinikalla pelkopoliklinikan asiakkaana. Suosittelen lämpimästi!

Mä olen käynyt kummankin synnytyksen jälkeen synnytyshuoneen vieressä olevaan suihkuun. Kummallakin kerralla menin vaan itse suihkuun sen kummemmin ilmoittelematta ja sitten hoitajat ihmetteli että joko mä kävinkin :)

En päässyt. Jalat pettivät alta, huone alkoi keinumaan ja äänet hävisivät jonnekin kaukaisuuteen kun yritin nousta sängyltä ensimmäisen kerran synnytyksen jälkeen. Vuodepesut siis sain. seuraavan päivän iltana taisin lopulta päästä suihkuun, vai olisko ollut vasta sitä seuraavana aamuna..

Ekasta en käyny ja kukaan ei ees ehottanu mutta tokasta kävin ja ainoa ongelma oli se että vuodin verta niin reilusti että kun olin alapään suihkuttanu niin en keronny kuivaamaan kun verivanat oli haaruksista nilkoissa taas :x kätikö huutelia mua jo pois suihkusta ja sanoin etten pääse kun verta tulee niin paljon etten kerkiä kuivaamaan ennenku se on taas nilkoissa niin anto pyyhkeen minkä laitoin eteen tukkeeksi että sain housut ja siteen paikoilleen :D

Mulle kätilö kanssa ehdotti vaan alapesua ja että sitten aamulla pääsisin osastolla suihkuun (klo oli silloin 23.30), en suostunut vaan sanoin haluavani suihkuun. Sain mennä sillä ehdolla että mies seisoo kokoajan vieressä. Ja ei mua pyörryttänyt eikä heikottanut, olin elämäni kunnossa :D Kätilö suihkun jälkeen ihmetteli kuin hyvässä kunnossa olenkaan, vaikka olin juuri synnyttänyt 2 päivää!!!!

sanoin työkaverille, että menen suihkuun, joten alapesua ei tartte tehdä ompelusten jälkeen. Ei vastustellut yhtään vaan kaivoi puhtaan mekon ja pyyhkeen kaapista ja lähti varpajaiskahvien keittoon. Mies jäi valvomaan etten pyörry.

Oltiinhan siina ommeltu pari tikkia, imetelty ja syotykin vahan ennen ku edes halusin suihkuun. Itse sinne menin, en olis halunnu kylla ketaan mukaan. En ma sinne asumaan jaany, kunhan huuhtasin itteni ja tietty alapesun hoidin aika tarkasti, niin hyvin ku olosuhteet huomioon ottaen pysty.

Pääsin, tosin pyörryin sinne. Kerkesin just huutaa miestä, ja hän sai onneksi kopin. Oli kuulemma pikkasen paniikissa, että mitä mulle tapahtu :heart: Kätilö totes vaan, että tais olla paineet vähän alhaalla. Eivät sitten päästäneetkään enää sängystä ylös vähään aikaan :D

Esikoisen kohdalla minut vietiin leikkuriin synnytyksen jälkeen ja suihkuun menin vasta useamman päivän päästä. Kuopuksen kohdalla kävelin itse suihkuun ilman mitään ongelmia.

Kyllä minä pääsin suihkuun synnytyksen jälkeen ja koko ajan oli mukana hoitaja. Hoitaja myös pesi hiukset yli vuorokauden kestäneen synnytyksen jälkeen. Osastolla ei tosin ollut kuin 1 synnyttäjä lisäkseni sinä joulukuisena yönä.

Yhteistyössä