Päästäisitkö tässä tilanteessa tokaluokkalaisen kavereineen puistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Asumme reilun puolen kilometrin päässä lähimmästä leikkipuistosta. Tokaluokkalaisemme ei ole vielä puistossa läynyt ilman aikuista ja pikkusisaruksia. Nyt pari poikaa luokalta käy iltapäivisin/iltaisin puistossa leikkimässä ja mäenlaskussa. Ja olivat pyytäneet
meidän poikaa mukaan.
Mutta tuossa puistossa ja sen lähistöllä pyörii myös muutaman n.9-10vuotiaan pojan porukka jotka uhkailevat ja haistattelevat toisia lapsia, myös ihan pieniä vaikka olisi vanhemmatkin mukana- ja samaa haistattelua saavat kuulla myös vanhemmatkin.. Ja siis ovat noin nuoria.

Eli tästä syystä en halua omaa poikaa ilman aikuista tuonne puistoon päästää, on vielä kovin pieni ja hintelä joten varmasti jää alakynteen jos tuo porukka päättää päälle käydä. Ja ovat oikeasti sellaista porukkaa että en epäile etteivätkö voisi kyödä ym., omassa pihassa tiedän muiden lasten yhtä noista pojista jo pienempänä pelänneen kun käytös oli jo silloin sellaista.
Päästäisittekö te muut lapsen tässä tilanteessa puistoon ilman aikuista valvontaa? Mainittakoon että puisto vielä sen verran syrjässä että lähitaloista ei sinne kunnolla näe, ja me itse siis asumme niin paljon kauempana että ei näe ollenkaan.

Hankala tilanne kyllä. Iän puolesta päästäisin. Meillä on tosin puisto keskellä asutusta ja meiltä on lyhyt matka siihen, ei näköyhteyttä meidän kotoa kuitenkaan. Meillä eskari on pari kertaa halunnut itekseen puistossa käydä. Mutta tuommoset uhkailijat kyllä hidastais.. Käsittämätöntä, että kehdataan uhitella vaikka vanhemmat mukana! Eivät kunnioita kyllä aikuisia ollenkaan..

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Hankala tilanne kyllä. Iän puolesta päästäisin. Meillä on tosin puisto keskellä asutusta ja meiltä on lyhyt matka siihen, ei näköyhteyttä meidän kotoa kuitenkaan. Meillä eskari on pari kertaa halunnut itekseen puistossa käydä. Mutta tuommoset uhkailijat kyllä hidastais.. Käsittämätöntä, että kehdataan uhitella vaikka vanhemmat mukana! Eivät kunnioita kyllä aikuisia ollenkaan..

Se juuri, iän puolesta minäkin kyllä jo voisin päästää. Mutta tämä uhkailijaporukka kyllä pistää miettimään sen verran paljon että taidan olla sittenkin ikävä äiti ja olla päästämättä.

Itse olen tehnyt niin että olen mennyt pienempien kanssa puistoon ja isompi on saanut leikkiä kavereidensa kanssa.. olen siinä samalla sitten voinut seurata sekä pienempien että isompien touhuja(kaverit mukaan lukien).

toisaalta tuon ikäisen pitäisi jo ulkona olla ilman aikuistas, mutta nuo vanhemmat pojat kyllä itseenikin pelottais. jos pistää puhelimen mukaan? tai käydä itse iltakävelyllä siitä ohi. pystytkö selvittämään kenen muksuja ovat? ja käydä kotona puhumassa.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
toisaalta tuon ikäisen pitäisi jo ulkona olla ilman aikuistas, mutta nuo vanhemmat pojat kyllä itseenikin pelottais. jos pistää puhelimen mukaan? tai käydä itse iltakävelyllä siitä ohi. pystytkö selvittämään kenen muksuja ovat? ja käydä kotona puhumassa.

Tiedän tuon yhden pojan koska eräät tuttavat asuivat samassa talossa jonkin aikaa. Mutta kotiin yhteyden ottaminen ei varmasti auta mitään koska jo silloin kun tuttavaperhe asui samassa talossa niin kiusasi ja mätki muita pihann lapsia ja isänsä vaan nauroi ja haistatteli kun jonkun kerran asiasta olivat muut vanhemmat yrittäneet puhua. Eli voi vaan miettiä mistä poika mallin käytökseensä on saanut. Muita poikia en tunne.
Eivät ole samassa koulussa kuin oma poikani, asumme juuri koulupiirien rajalla.

Olen asiaa miettinyt ja tullut siihen tulokseen että poikaa en nyt tuonne puistoon päästä jos en itse ole mukana pikkusisarusten kanssa.
Luokkakavereita saa tavata kotona tai kavereiden kotona tai sitten käydä esim. koulun pihalla leikkimässä ja laskemassa mäkeä iltaisin (koulu eri suunnalla kuin tuo puisto ja en ainakaan tiedä enkä ole kuullut että tuo poikaporukka siellä päin olisi liikkunut.9

Yhteistyössä