Päästäisittekö 2,5-vuotiaan ulos...

Tiheän palstailun kausi

Aktiivinen jäsen
01.12.2005
1 516
0
36
...naapurin 6-vuotiaan kanssa rivitalon yhteispihalle?

Tie ja parkkipaikka melko lähellä.

Tuo naapurin tyttö kävi kysymässä meidän tyttöä ulos, mutta en voinut päästää.

Huokaus. Mitenköhän aion tämän päivän organisoida? Vauva ei nukahda päiväunille, siivotakin pitäisi ja ruokaa laittaa, 2,5-vuotias riehuu sisällä kun ulos ei ole vielä päässyt.

Jos laittaisin lapset ulos ja ovi auki? Touhuilisin tässä sisällä minkä pystyy. Ikkunoista ei oikein näe ulos, ovat sen verran sivussa. Ovi jos on auki, tulee sääskiä kämppä täyteen. :headwall:

mulla nuorempi on 2v9kk ja olen ajatellut että voisi isomman kanssa olla pienen aikaa tossa pihalla,isompi menee eskariin.kerrostalossa asutaan.esikoista en olisi voinut kuvitellakaan päästäväni mutta kuopus on erilainen

PAKKO olis siivota. Vieraita tulossa iltapäivällä ja kämppä on kolme kertaa pahempi kuin hirveimmät "laita kuva kämpästäsi" -ketjujen läävät......

Eli annan tuon tenavan juosta ympyrää ja pomppia seinille sen aikaa kun tässä imetän vaavin ja sitten kun se on ulkona rattaissa, otan 2-vuotiaan kaveriksi siivoamaan. :)

Meillä on tässä taloyhtiössä kaksikin lasta jotka ovat aloittaneet yksin ulkoilun 2-vuotiaina. Mä en itse uskaltaisi, mutta hyvin nuo pienet on tuossa isompien keskellä kyllä menneet. Nyt pojat täyttää seuraavaksi jo 5-vuotta molemmat.

Mä olen varmaan edesvastuuton äiti, koska mun 3 ja 6 vuotiaat leikkii keskenän kerrostalon pihalla :whistle: Tosin pienempi ramppaa vähänväliä soittelemassa ovikelloa ja kertoo olevansa edeleen pihalla :)

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
No en todellakaan! Aika ääliömäinen kysymys!

Onko tästä viikkoakaan kun 4-vuotias hukkui kotipihaan vaikka oli sisarustensa "valvovien" silmien alla....

niin ja toisaalta kaverin pikkuveli jäi auton alle vaikka oli isänsä kanssa kävelyllä

Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
mulla nuorempi on 2v9kk ja olen ajatellut että voisi isomman kanssa olla pienen aikaa tossa pihalla,isompi menee eskariin.kerrostalossa asutaan.esikoista en olisi voinut kuvitellakaan päästäväni mutta kuopus on erilainen

Meillä myös vanhempi menee eskarii, nuorempi 2v4kk.
En päästä heitä keskenään ulos ja asutaan omakotitalossa.

Mein 3v EI taatusti pääse pihalle isompien, 6 ja 8v. kanssa kun on niin ennalta arvaamaton tapaus! Pää kolmantena jalkana painaa menemään ja saa joskus niin kummallisia päähänpistoja :D

Kai sekin riippuu niin siitä millanen lapsi on. Mein pien on rämäpää! isommat semmosta rauhallisempaa ja kiltimpä sorttia!

No, minä en päästänyt ja nimenomaan kysyin vain varalta, olenko liian nipo.

.......ja nuo pirskatin roinat LÄHTEE!!!! |O |O |O |O |O |O |O Kersa kaatoi juuri kerätyn lelukorin. Nyt hyppii sängyllä. Sitä ennen läpsi sitterissä istuskellutta pikkusiskoa nähdäkseen, mitä tapahtuu. Kun uhkailen komeroon laittamisella, availee komeroita ja tyhjentelee sieltä vaatteita. "Tännekö?" Eikä vauva nuku, vaan venkoilee tissillä. :'( :'(

:hug: nyt siun pitäis saaha itteis pakkorauhotettua..sit se vauvakin jne. Tai sitten vaan sanot vieraile suoraan ett tänään tämmöstä, piettekö vauvaa, viettekö isomman ulos vai siivotaanko porukalla?

No niin. Laita vauva vaunuun ja lähde sinne pihalle. Jos vauva vielä huutaa, niin imetä siellä (ota vaikka joku vaate suojaksi jos ei tarpeeksi pusikkoa ole). Kun ne vieraat tulee, niin olette molemmat paljon rauhallisempia ja mukavampaa isäntäväkeä, oli teillä siivottu tai ei! Hyvässä lykyssä saatatte saada vauvan nukkumaan, isommasta enimmät höyryt pihalle, ja vaikka olohuoneesta enimmät tavarat piiloon =)

En todellakaan päästäis.Minun poika on nyt 2,5vuotias ja todellakin on siinä iässä että aikuista tarvii vahtimaan suunnilleen jokaisen liikkeen,millon on hyppäämässä vettä täynnä olevaan ojaan tai parkkipaikalla auton alle ryömimässä,kiviä ikkunaan heittämässä tms. :/

Yhteistyössä