Paastoverensokeria mitattava itse aamuisin-montako tuntia paastoan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulle sanottiin vain, että ei se 12tuntia oli välttämätön. Mikä on välttämätön aika? Voinko juoda vettä yöllä ja paljonko? Flunssa vaivaa ja kurkku on tosi kuiva ja tuskaa jos en saa vettä yöllä.

ei sitä vettä oikein saa juoda lasillista enempää, ohentaa verta jos liikaa juot. juo pieniä hörpsyjä usein niin ei kurkku pääse pahasti kuivumaan.

Mulle lääkärit aina sanonu että 12 tuntia paastoa, mutta kai sitä ainakin pitäis 8-10 tuntia paastota jotta saa oikean tuloksen.

ei se vesi mitään verta ohenna! vettä voi juoda rauhassa. ja tilos on varmaan sitä parempi, mitä lähempänä tota 12:ta tuntia pystyt paaston pitämään, mutta älä nyt yöllä mene mitään ainakaan napostelemaan.

[QUOTE="mis";23097677]ei se vesi mitään verta ohenna! vettä voi juoda rauhassa. ja tilos on varmaan sitä parempi, mitä lähempänä tota 12:ta tuntia pystyt paaston pitämään, mutta älä nyt yöllä mene mitään ainakaan napostelemaan.[/QUOTE]

En ole menossa syömään mitään, mutta tässä flunssassa suun kautta hengittäessä suu kuivuu ja mietin kurlailenko vain suuta vain voinko juoda vähän vettä yöllä. Raskaana en voi ottaa noita sumuja nenään vaikka ne auttaisi tosi paljon. Noita paastoarvoja pitää mitata monena aamuna eli ainakin seuraavat 5yötä paastoan ja on aika tuskaa jos vesikin kielletty.

Mulle sanottiin neuvolasta, että kun mittaan aamulla paastoarvoa itse kotona mittarilla niin paasto on sen pituinen kuin se kulloinkin sattuu olemaan eli ei tarvitse erikseen paastota vaan on vain normaalisti yön yli syömättä ja juomatta. Vettä toki saa juoda silloin tällöin hörppyjä (yöllä siis) kun ei se vaikuta juurikaan.

Kun seurailet kotona verensokeria niin siinä ei ole mitään aikaa kuinka kauan pitää paastota vaan se aika on mitä on.Syöt normaalisti ja siihen aikaan ku yleensä, ja otat verensokerin ennen kuin olet syönyt mitään. T: Hoitsu

Yhteistyössä