Päätäiden hoidosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja omppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

omppu

Vieras
Pitääkö täihoito toistaa, jos hiuksista ei löydy enää täitä tai niiden munia? Siis kun jossain sanotaan että hoito pitää toistaa automaattisesti, ja toisaalta että vain silloin, jos täitä vielä viikon kuluttua hoidosta löytyy.

Ja lapsilla on siilitukat, joten täitä ei tosiaankaan heillä enää ole. Itselläni pitkät hiukset, mutta täitä tai munia ei ole löytynyt kun hoidosta seuraavien parin päivän ajan.

kiitos jos joku osaa auttaa :)

Meillä oli muutama kuukausi sitten täitä, ja hoito tehtiin vain kerran. Mitään ei ole sen jälkeen löytynyt. Lasten hiukset katsottu melkeen joka päivä, mutta mitään ei ol löytynyt.
Jatkossa ollaan käytetty kerran viikossa pajunkuorishampoota mikä estää täiden tulemisen.

muistaakseni pesin täiaineella tytöltä uudestaan viikon päästä, (koska hänellä niitä alunperin olikin), vaikka en niitä enää löytänytkään ensimmäisen pesun jälkeen. mutta iteltä vain yhdesti kun ollenkaan ei itseltä löytynyt koko aikana, mutta vaan varmuuden vuoksi.

ja suositushan on että hiukset kammataan vielä vähintään viikon joka päivä että varmasti kaikki on pois, mä olin kyllä niin tarkka että pari viikkoa vielä käytin täi kampaa päivittäin

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä oli muutama kuukausi sitten täitä, ja hoito tehtiin vain kerran. Mitään ei ole sen jälkeen löytynyt. Lasten hiukset katsottu melkeen joka päivä, mutta mitään ei ol löytynyt.
Jatkossa ollaan käytetty kerran viikossa pajunkuorishampoota mikä estää täiden tulemisen.

Onko apteekista saatava tuote tuo pajunkuorishampoo? Miten se toimii? Toisen lapsen kerhossa on täitä, ilmeisesti jotkut perheet eivät hoida niitä...

ja suositushan on että hiukset kammataan vielä vähintään viikon joka päivä että varmasti kaikki on pois, mä olin kyllä niin tarkka että pari viikkoa vielä käytin täi kampaa päivittäin

Kuule kammattu on, se on mukavaa kun metallikammalla vetää pitkää tukkaa pari kertaa päivässä, saa nähdä onko tämän jälkeen hiuksia enää jäljellä paljonkaan ;)

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:

Kuule kammattu on, se on mukavaa kun metallikammalla vetää pitkää tukkaa pari kertaa päivässä, saa nähdä onko tämän jälkeen hiuksia enää jäljellä paljonkaan ;)

Sama juttu..oli päänahka jonkun aikaa "pikkasen" arka. Toivon todella että ei koskaan enää joutuis samaan myllytykseen..meillä kun on 5 henkilöä täällä kenellä on pitkät ja paksut hiuksen ni niitä oli vallan mukava kampailla..huh huh!!

Alkuperäinen kirjoittaja omppu:

Onko apteekista saatava tuote tuo pajunkuorishampoo? Miten se toimii? Toisen lapsen kerhossa on täitä, ilmeisesti jotkut perheet eivät hoida niitä...

On joo apteekista saatava. Ja sitä täikampaa meillä käytettiin sen viikon ajan ja pesukone kävi tiuhaan ja kaikki mahdollinen oli saunassa tai ulkona pakkasessa että täit kuolivat.
Tuota pajunkuorishampoota käytetään ihan niinku normaalia shampoota, viikon verran pitäis vaikutus kestää.

Kuule kammattu on, se on mukavaa kun metallikammalla vetää pitkää tukkaa pari kertaa päivässä, saa nähdä onko tämän jälkeen hiuksia enää jäljellä paljonkaan ;)[/quote]

Me ollaan käytetty sitä toista täishampoota,jossa on vaikutus 14 vrk. ja mukana on tosi tiheä kampa...muovinen valkoinen.
Täit näkee paremmin ja parempi päänahkalle. :)
Toisto pesua ei tarvita jos munia tai täitä ei löydy kahden viikon päätyyttyä.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:

Me ollaan käytetty sitä toista täishampoota,jossa on vaikutus 14 vrk. ja mukana on tosi tiheä kampa...muovinen valkoinen.
Täit näkee paremmin ja parempi päänahkalle. :)
Toisto pesua ei tarvita jos munia tai täitä ei löydy kahden viikon päätyyttyä.[/quote]

Meillä oli varmaan juuri sama hoito, kun muovinen kampa oli. Ja apteekista suosittelivat sit tuota pajunkuorishampoota jatkossa.

Yhteistyössä