Päätimme miehen kanssa yrittää lasta nyt kun olen työttömänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Unelmia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

"Unelmia"

Vieras
Jäin työttömäksi vajaa kolme kuukautta sitten ja aika heikolta näyttää työllistyminen. Olen hakenut useaan paikkaan töihin, mutta vain yhteen haastatteluun olen päässyt eikä sieltäkään tärpännyt työpaikka. En usko aivan heti työllistyväni pidemmäksi ajaksi koska työllisyystilanne on paikkakunnalla huono. Satunnaisia keikkatöitä teen omalla alalla.

Äitiyspäivärahan kun laskisi mun liiton päivärahan perusteella niin laskurin mukaan äityispäivärahaa tulisi n.1300 nettona (maksetaan 25 päivältä kerrallaan) eli ihan hyvä summa tulisi rahaa. Lisäksi miehen ihan kohtuullinen palkka ja lapsilisät kahdesta lapsesta+elarit mun esikoisesta. Lisätienestiä saan myös jonkun verran neulomalla sukkia, lapasia yms.

Yhteinen lapsi on joka tapauksessa haaveissa ja kun ikä alkaa olla molemmilla lähempänä 40v. niin miksi ei vaikka nyt sitten. Enhän mä välttämättä heti tule raskaaksi, mutta se jää sitten nähtäväksi koska raskaudun.

Ja on pakko myöntää, että ei mua ehkä niin enää edes kiinnosta tehdä oman alan töitä ainakaan kokopäiväisesti. Mun haave on ollut jo vuosia kirjoittaa kirja ja sen tekemisen olenkin nyt aloittanut kun kerran aikaa on. Olisi aivan unelmatilanne jos pystyisi elättämään itsensä kirjailijana, mutta se onkin tilanne mitä ei niin vain saavuteta.

Harmi kun menin reilu kaksi vuotta sitten myymään yhdistelmävaunut, mutta enhän mä tuolloin voinut tietää että vastaan tulee vielä ihana mies jonka kanssa hankimme lapsen. Myin vaunut pois tilaa viemästä ja sain niistä vähän rahaa helpottamaan taloutta. No onneksi nyt on varaa ostaa paremmat vaunut kuin mitä ne esikoisen vaunut olivat. Myös pinnasänky, sitteri ja hoitopöytä pitää hankkia.

Yhteistyössä