Päätin etten enää pilaa mielenterveyden yrityksen takia :-)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Milanna85
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Reps kun en ostanut mitään palvelua velaks ja mulla jo maksamattomia asiakkaita alkoi tulemaan tammikuusta 2018 alk. Luulin yksityiset voivat harrastaa tätä mutta eikun firmat myös ja yks suur yritys kenestä oli pakko piste laittaa, mutta vähän ikävä uutinen se yritys onkin menossa konkurssiin, saa rahoista nyt unelmoida vaan.

Toi oli syy, miksi mun miehen toiminimi meni parikymmentä vuotta sitten konkurssiin. Jos tilaaja, isompi yritys, jättää maksamatta parisataatuhatta (markkaa ku se oli markka-aikaa) niin eipä siinä sit hirmusti ole enää tehtävissä.

Mutta siitäkin selvisi. Ja on tavalla tai toisella saanut tienattua elantonsa. Päivääkään ei ole mitään korvauksia nostanut ja pian viimeisetkin velat ovat historiaa joten kyllä se varmasti sullakin hissuksiin järjestyy. Tsemppiä!

Toi oli syy, miksi mun miehen toiminimi meni parikymmentä vuotta sitten konkurssiin. Jos tilaaja, isompi yritys, jättää maksamatta parisataatuhatta (markkaa ku se oli markka-aikaa) niin eipä siinä sit hirmusti ole enää tehtävissä.

Mutta siitäkin selvisi. Ja on tavalla tai toisella saanut tienattua elantonsa. Päivääkään ei ole mitään korvauksia nostanut ja pian viimeisetkin velat ovat historiaa joten kyllä se varmasti sullakin hissuksiin järjestyy. Tsemppiä!
Pistikö hän itse toiminimen konkurssiin? Siis tarkoitat varma poisti ennakkoperintärekisteristä kun itseä ei voi ajaa konkurssiin eikä kukaan muu pystyy. Onko sun mies edelleen yrittäjä, onko kokeiltu saneerausta hakea? Mulla se oli mielessä, mutta todennäköisesti epäonnistun eli turhaan vaan menetän ajan kun he myös katso että pärjään itsekin, oikeastaan mä päästä u oon vain 110000,- ja 160000 saan maksaa itse, olen jo muutenkin maksanut aikamoisen summan pois, nämä mitä enää on ja kyllä 110000,- ei kuulosta edes pahalta mutta kk lyhennys 9520,-, pitää miettiä realistisesti että on kuitenkin iso summa, parempi pilkon sen ja ja 3v on hyvä aika just, koska samalla saan keskittyä työntekoon tai sanotaan niin maksan kun kerkeen, en vitsi stressiä kantaa. Pääasia hoidan tärkeimmät velvoitteet. Ehkä jopa vuodessa tai alle maksan tai sitten se 3v, eli kun on kunnolla. Kun tässä pitäisi myös turvauttaa itseni sekä yritykseen.

Pistikö hän itse toiminimen konkurssiin? Siis tarkoitat varma poisti ennakkoperintärekisteristä kun itseä ei voi ajaa konkurssiin eikä kukaan muu pystyy. Onko sun mies edelleen yrittäjä, onko kokeiltu saneerausta hakea? Mulla se oli mielessä, mutta todennäköisesti epäonnistun eli turhaan vaan menetän ajan kun he myös katso että pärjään itsekin, oikeastaan mä päästä u oon vain 110000,- ja 160000 saan maksaa itse, olen jo muutenkin maksanut aikamoisen summan pois, nämä mitä enää on ja kyllä 110000,- ei kuulosta edes pahalta mutta kk lyhennys 9520,-, pitää miettiä realistisesti että on kuitenkin iso summa, parempi pilkon sen ja ja 3v on hyvä aika just, koska samalla saan keskittyä työntekoon tai sanotaan niin maksan kun kerkeen, en vitsi stressiä kantaa. Pääasia hoidan tärkeimmät velvoitteet. Ehkä jopa vuodessa tai alle maksan tai sitten se 3v, eli kun on kunnolla. Kun tässä pitäisi myös turvauttaa itseni sekä yritykseen.

Yrittäjä on yhä edelleen ja varmasti viimeiseen hengenvetoon saakka. :D
Ja mitään saneerauksia, perikööt sen minkä ehtivät periä ennen kuin osa veloista vanhenee.

Mä täällä aina ihmettelin kuinka juttuja keksitään ja mitä kiiksejä tästä oikein saa :LOL:?

En ole ostanut velaks enkä myynyt velaks kenelle yhtään mitään. Minulla on palvelu firmaa missä on mukavasti tekijöitä. Velkaantumiseen syy oli juuri palkat ja muut kulut kun en ole saanut enkä nähnyt rahoja. Uus yritys tämä ei myöskään ole.

Voi elämä, tällainen touhottaja yrittäjä, oikeesti?

Ei voi olla

Ulkoistakaa maksuvalvonta. Maksaa alle 1€/verkkolasku. Ne lähettää automaattisesti muikkarit ja hoitaa perinnän. Ja kannattaisi miettiä Factoringin käyttöä, jolloin saa heti 70% rahoista ja loput 30%, kun asiakas on maksanut laskun. Tästä menee vain vähän yli 1% kuluja, jos maksuaikaa on 14 pv.

Ulkoistakaa maksuvalvonta. Maksaa alle 1€/verkkolasku. Ne lähettää automaattisesti muikkarit ja hoitaa perinnän. Ja kannattaisi miettiä Factoringin käyttöä, jolloin saa heti 70% rahoista ja loput 30%, kun asiakas on maksanut laskun. Tästä menee vain vähän yli 1% kuluja, jos maksuaikaa on 14 pv.

Ulkoistamisesta en tiedä mutta toi laskujen myynti...

Eivät ne huoli just niitä yrityksiä jotka ovat riskejä yrittäjällekin.
Tiedän. Kokeilin. AAA-luokituksen saaneet taas otetaan vastaan ilomielin ja viilataan vielä provikkaosuutta pienemmäksi jos sitä "vaatii".

Voitko kertoa lisää? Tiedän on jotain tällaiset palvelut mutta kun joka paikkaan tuli soitettua kukaan ei haluakaan osta laskuja tai tietysti perintä on vaihtoehto ja laskutuspalvelut jos asiakas ei kiistä

Ulkoistamisesta en tiedä mutta toi laskujen myynti...

Eivät ne huoli just niitä yrityksiä jotka ovat riskejä yrittäjällekin.
Tiedän. Kokeilin. AAA-luokituksen saaneet taas otetaan vastaan ilomielin ja viilataan vielä provikkaosuutta pienemmäksi jos sitä "vaatii".

En usko, että laskutuksen ulkoistukseen mitään ihmeellistä vaaditaan. Factoring-palvelu varmaan vaatiikin vähintään yhden A:n, mutta niitä kiinnostaa enemmän kuinka paljon yritys on laskuttanut ja tulee laskuttamaan.

En ole kuule yhtään mitään ostanut velkaan, ostan vain jos on rahaa :). Koko elämän ajan yhtään en ole ostanut velaks edes auton, sen eteen kun saa töitä tehdä, velka on helpoin vaihtoehto joka asiaan.
Itse yrittäjänä tiedän oikein hyvin, että ostelemalla voisi velkaantua vaikka ei mitään velaksi ostaisi. Kun sitä rahaa tulee, sitä ei voi heti käyttää johonkin kivaan. Sille on muu osoite, yritystoiminnan ns. kulut. Kun ne on hoidettu tai tiedossa paljonko niihin menee, jää - jos jää - sitä yrittäjätuloa tai palkkaa, jonka vasta voi tavanmukaisesti käyttää. Toki kertaluontoisesti voi käyttää enemmän kuin jäisi, sehän on faktuaalisesti lainaa omalta firmalta, oli yhtiömuoto ja tulon nostotapa mikä vaan. Toiminimessä pääsee hämäämään se, että sehän on heti tilille kilahtaessaan omaa rahaa, vaikka sitä ei olekaan varaa käyttää ja siitä pitää kaikkea veroa ja muuta tylsää vielä hoitaa. Ei kuitenkaan tule linnareissua niihin rahoihin isostikaan kajoamisesta kuten oy:ssa.

• Tykkää
Reactions: Zariza
Oh-hoh, onpas aikamoinen suo siellä vetelä täällä (n). Lähdetkö taas strippiluolaan tienaamaan vai riittääkö miehen fyrkat maksamaan sinunkin velat pois kuten joskus aiemmin ?

En oikein ymmärrä yhtälöä että on ostettu kymmenien tuhansien arvosta merkkilaukkuja, keräilytavaraa, designerhuonekaluja ja kalliita autoja, mutta nyt on firmalla velkaa 110000 euroa ja liiketoiminta alhaalla ja pitää tehdä töitä velat maksaakseen. Jokin ei täsmää.

Niinpä ei täsmä, koska päästän vain 105-110k ulosottoon ja 160k hoidan nyt pian :-), sekä saanut hoidettu kahdessa kuukaudessa 120k, kassa alkaa olemaan tyhjä pian, en vaan pysty 110k hoitaa nopeasti kun tarvitsen sijoittaa toimintaan, palkoihin ja yllättävien menoihin kans.

Niinpä ei täsmä, koska päästän vain 105-110k ulosottoon ja 160k hoidan nyt pian :), sekä saanut hoidettu kahdessa kuukaudessa 120k, kassa alkaa olemaan tyhjä pian, en vaan pysty 110k hoitaa nopeasti kun tarvitsen sijoittaa toimintaan, palkoihin ja yllättävien menoihin kans.

Niin, en edelleenkään ymmärrä - missä tilassa tmi liiketoimintasi olisi, jos et olisi nostanut itsellesi ylisuurta palkkaa ja tuhlannut krääsään?

Yhteistyössä