Paha mieli esimiehen takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minskii

Aktiivinen jäsen
16.08.2008
12 062
2
38
Soitin tuuraavalle esimiehelle töistä että lähden kotiin kun työnteosta ei tuu mitn, oon niin kipeä. Suuttui mulle kun ei ollut sopivaa lääkäri aikaa tälle päivälle, sanoin varanneeni huomiseksi aamuksi ajan, pyysi antamaan puhelimen työkaverilleni varmistaakseen että onko Minskii oikeesti kipee :( Vaati minua hakemaan pojan päiväkodista aikasemmin että pääsen lääkäriin TÄNÄÄN tiettyyn aikaan.. En tiiä onko sillä jotain merkitystä, en kyllä enää jaksa välittääkään.

Aamulla jo puhuin tämän esimiehen kanssa puhelimessa etten ehkä voi mennä toiseen paikkaan loppuviikoksi töihin kun oon kipeä, kun pyysi. Sit suuttui siitäkin ja naputti ettei minun varaan voi jättää, ylempi taho ärsyyntyy. Paha mieli on. Työkaverini sanoi etten ole ainoa jota tämä esimies on itkettänyt, ettei siitä kannata kuulemma välittää. Onneksi oma ryhmäpäällikkö tulee lomalta loppuviikosta.

Viime viikolla oli samanlaista nalkutusta toisesta asiasta :|

Oikeesti vaikka kyllästyttää työni, silti oon tunnollinen työntekijä :( Sekavaa tekstiä tais tulla.. Ens viikolla pitäis kai mennä tämän esimiehen paikkaan töihin, enkä halua :'(

:hug: onpa siulla inhottava esimies. :hug:
Älä välitä, sie oot kipiä ja sillä siisti, aina ei saa lääkäriaikoja kun olis tarvetta.

No periaatteessahan ta voi vaatia, että hommaat sen saikkulapun tänään, eihän niitä edes kirjoiteta takautuvasti. Toki tämän voi silti esittää asiallisestikin.

:hug:...

Mitä ilmeisimmin myös esimiehelläsi huono päivä, ja satuit olemaan valitettavan sopivasti hollilla turhan ryöpytyksen kohteena. Minkäs teet sairatumisille, et minkään eikä se esimieskään. Tilanteita tulee ja menee, siihen pitää vain sopeutua ja hyväksyä mahdolliset muuttuvat tekijät.

Pistä mappi ööhön ja mene parantelemaan itsesi.

Ai niin - mitä ihmettä tähän sairasteluusi kuuluu lapsesi hoidosta hakeminen :O? Kummallinen väliintulo kyllä esimieheltäsi, tokkopa edes ajatellutkaan mitään tuon sanoessaan...

Pikaista paranemista sinulle :hug:....

[QUOTE="vieras";26853587]No periaatteessahan ta voi vaatia, että hommaat sen saikkulapun tänään, eihän niitä edes kirjoiteta takautuvasti. Toki tämän voi silti esittää asiallisestikin.[/QUOTE]

Mä en tiiä miten nuo asiat menee, mut ihan sama. Jäi pari tuntia sit miinukselle..

Oikeassa hän kyllä on siinä, että sinun tulisi mennä lääkäriin tänään, jotta sairasloma alkaa tästä päivästä. Eli sen hän kyllä voi vaatia, mutta voisihan sen esittää tietenkin itkettämättä alaisiaan kuitenkaan.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
:hug:...

Mitä ilmeisimmin myös esimiehelläsi huono päivä, ja satuit olemaan valitettavan sopivasti hollilla turhan ryöpytyksen kohteena. Minkäs teet sairatumisille, et minkään eikä se esimieskään. Tilanteita tulee ja menee, siihen pitää vain sopeutua ja hyväksyä mahdolliset muuttuvat tekijät.

Pistä mappi ööhön ja mene parantelemaan itsesi.

Ai niin - mitä ihmettä tähän sairasteluusi kuuluu lapsesi hoidosta hakeminen :O? Kummallinen väliintulo kyllä esimieheltäsi, tokkopa edes ajatellutkaan mitään tuon sanoessaan...

Pikaista paranemista sinulle :hug:....

Siis mun olis pitänyt mennä hakee poika päiväkodista aikasemmin ja mennä tiettyyn ainoaan vapaaseen aikaan lääkäriin pojan kanssa. Toki miksi en olisi niin tehnyt mut en kertakaikkiaan jaksa alkaa ravailee kuumeessa..

Ja tosiaan, näin se kyllä on, että hän ei voi sinun sairastelujesi mukaan mennä. Työnantaja ei hyödy siitä,e ttä ilmoitat, että et EHKÄ voi mennä toiseen paikkaan. Joko olet sairas tai sitten terve, työnantajalle se on ihan sama jos sanot EHKÄ. Hän tarvitsee vain Kyllä tai Ei. Hullua, mutta näin se menee, koska hän ei kuitenkaan voi tehdä mitään siirtoa mihinkään suuntaan jos sanot ehkä.
Mutta eihän hänen tarvitsis tuolla tavoin ilkeästi asioitaan esittää!

Siis mun olis pitänyt mennä hakee poika päiväkodista aikasemmin ja mennä tiettyyn ainoaan vapaaseen aikaan lääkäriin pojan kanssa. Toki miksi en olisi niin tehnyt mut en kertakaikkiaan jaksa alkaa ravailee kuumeessa..

Tottakai sinun olisi pitänyt mennä vapaalle lääkäriajalle. Ja anteeksi vain, mutta lastenhoitoasiasi eivät kuulu työnantajalle, niihin on turha vedota. Ja siis edelleen, kaiken tämän olisi pomo voinut esittää asiallisesti. Pikaista paranemista.

...mutta minkä ihmeen takia juuri lapsen kanssa lääkäriin, kun asia ei häntä kosketa ollenkaan? Kummallista. Mutta - saitko siis ajan lääkärille jo tälle päivälle? Jos et saanut aikaa, niin käy iteäsi edes näyttämässä työterveyshoitajalla, niin on mustaa valkoisella näytettäväksi heti epäluuloiselle esimiehellesi.

Kuumeessa tai mahataudissa. Joissain paikoissa oikeesti vaaditaan se heti lääkärii samana päivänä oli tauti mikä tahansa. Omalla työpaikallani on menty ämpäri kourassa mahataudissa lääkäriin ku työnantaja on vaatinut! Itse en, mutta työkaverini näin joutui tekemään. Itse kävelin kerran ilman kyytiä kilometrin lääkäriin 40 kuumeessa koska olin sairastunut kesken työpäivän ja lääkäriin oli mentävä. No, se päättyi sitten lopulta kyllä keuhkokuumeeseen, että sillee, mutta ei työnantaja siitä välittäny mistä se keuhkokuume tuli, liekö tullu siitä ku jouduin käpsöttää 40 kuumeessa 12pakkasessa lääkäriin?

Et suostu hakemaan lääkärintodistusta tänään ja olet EHKÄ pois loppuviikon? Jos tilallesi joudutaan etsimään tuuraaja, ei ihme, että pomoa ärsytti. Sairaana on ikävä liikkua, mutta jos todistus poissaolosta vaditaan, se täytyy silloin hankkia.

[QUOTE="vieras";26853735]Et suostu hakemaan lääkärintodistusta tänään ja olet EHKÄ pois loppuviikon? Jos tilallesi joudutaan etsimään tuuraaja, ei ihme, että pomoa ärsytti. Sairaana on ikävä liikkua, mutta jos todistus poissaolosta vaditaan, se täytyy silloin hankkia.[/QUOTE]

No mä en tiennyt miten nää asiat menee, nyt sit tiedän.

Esimiehen asenne ja suhtautuminen on toki kurjaa, mutta kyllä heillä on oikeus vaatia saikkulappu tästäkin päivästä.

Itse odotin joskus 7 h päivystyksessä jotta saisin saikkulapun. Olin raskaana yli puolenvälin, kuumeessa, poskiontelotulehduksessa, ja oksentelin. Ehkä elämäni kaameimpia lääkärikeikkoja.

tuo lääkärintodistus-systéemi on niin hanurista! kerran piti mahataudissa ajella terveyskeskukseen todistust
hakemaan ja sitten kun sitä todistusta pomolle vein, oksensin pomon jaloille..

Uusimmat

Yhteistyössä