Paha mieli esimiehen takia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minskii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuo systeemi on ihan perseestä.
Minä esim. menen juurikin tuosta syystä joskus myös sairaana töihin.
Kerran olen odotellut sairaana tuntikaupalla lääkäriin ja voin kertoa etten toiste sitä lähde tekemään.

[QUOTE="vieras";26853830]Samalla siis selvisi, miksi työnantaja halusi sinun ottavan lapsen mukaan ts. hakea lapsi ensin. Jätät kertomatta olennaisia asioita näemmä.[/QUOTE]

Kerroinhan mä.

Sinä olet ilmeisesti todella herkkä tai herkässä mielentilassa nyt, koska työnantajasi on ollut aivan oikeassa. Kyllä pitäisi sairauslomatodistus olla jokaisesta päivästä jos näin vaaditaan. meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella, mutta niin ei todellakaan ole joka paikassa. Jos on yksi ainoa lääkäriaika niin se otetaan ja lapsi haetaan hoidosta aikaisemmin tai jotenkin sumplitaan se asia. Se ei nimittäin työnantajalle kuulu. Olet ilmeisesti hyvin nuori tai ensimmäistä kertaa työelämässä?

[QUOTE="vieras";26853860]Aivan järkyttävää ettei työläinen saa tehdä työpaikalla oman mielensä mukaan! :O[/QUOTE]

eikö olekin. On se kumma kun vielä vaaditaan lääkärille menemään ja jotain typeriä todistuksia hakemaan.

Kiitos teille oikeesti. Aloin jo miettii että pahoitinko mieleni ihan turhasta, ja teinkö nyt jossain väärin..

Et tosiaan. Esimiehesi on pönttö!

Jos on kipeä niin on kipeä; silloin esimiehen tehtävä on hankkia sairaslomasijainen ja hoitaa työt kuntoon EIKÄ purnata työntekijälle sairastumisesta!!

Ja ymmärtääkseni ap hyväksyi miinus tunnit tältä päivältä kun ei voinut mennä lääkäriin.
Huomenna lääkäriin ja siitä normisaikku sitten eteenpäin.

Viimeksi muokattu:
Täytyy pomonkin hommia tehneenä sanoa, että ärsyttävintä ikinä on kuulla työntekijältä "*köhköh* taidan olla kipeeks tulossa, saattaa olla etten viikonloppuna pääsekään töihin".

Joko tulet tai ei. Tuollainen vihjailu on tosi ärsyttävää. Ei siinä oikein voi sijaista alkaa hankkimaan, kun ei sitten tiedä, tarvitseeko tullakaan. Toisaalta inhottaa hankkia sitä sijaista samana aamuna, varsinkin kun viikonlopuksi on aina niitä vapaapäivistään luopuvia innokkaita tekijöitä *sarcasm*.

[QUOTE="vieras";26853816]Tuo systeemi on ihan perseestä.
Minä esim. menen juurikin tuosta syystä joskus myös sairaana töihin.
Kerran olen odotellut sairaana tuntikaupalla lääkäriin ja voin kertoa etten toiste sitä lähde tekemään.[/QUOTE]

Hah, samoin. Mun on helpompi olla migreenissäkin töissä kun lääkärijonossa. Töissä on oma huone (=rauha), wc lähellä johon ei jonoja. Jos on ihan pakko, voin töissä olla tekemättä mitään yhden päivän (migreenissä en näe lukea mitään).

Hah, samoin. Mun on helpompi olla migreenissäkin töissä kun lääkärijonossa. Töissä on oma huone (=rauha), wc lähellä johon ei jonoja. Jos on ihan pakko, voin töissä olla tekemättä mitään yhden päivän (migreenissä en näe lukea mitään).

Näinpä.
Kerran olin lievässä mahataudissakin töissä, soitin aikaa ja sanottiin että jonoon vaan, pitkä on niin varaudu odotteluun.

Muutaman kerran oksensin lyhyen päivän aikana, mutta en olisi halunnut tehdä sitä tuntikaupalla siellä sairaalan käytävillä.
Sain olla rauhassa ja pyrin välttelemään työkavereita.

[QUOTE="piip";26853999]Täytyy pomonkin hommia tehneenä sanoa, että ärsyttävintä ikinä on kuulla työntekijältä "*köhköh* taidan olla kipeeks tulossa, saattaa olla etten viikonloppuna pääsekään töihin".

Joko tulet tai ei. Tuollainen vihjailu on tosi ärsyttävää. Ei siinä oikein voi sijaista alkaa hankkimaan, kun ei sitten tiedä, tarvitseeko tullakaan. Toisaalta inhottaa hankkia sitä sijaista samana aamuna, varsinkin kun viikonlopuksi on aina niitä vapaapäivistään luopuvia innokkaita tekijöitä *sarcasm*.[/QUOTE]

Tuttu juttu minullekin.

Meillä entisessä työpaikassa käytiin henkilökunnan palaverissa läpi kaikkien sairaspoissaolojen tuntimäärät, aloittaen että "jaahas, maija meikäläinen on ollut eniten pois 23h 6kk aikana!"

Ei varmaan tarvitse kertoa miten helppo oli pomolle mennä kertomaan jos päivän aikana sairastui. :D

[QUOTE="vieras";26853587]No periaatteessahan ta voi vaatia, että hommaat sen saikkulapun tänään, eihän niitä edes kirjoiteta takautuvasti. Toki tämän voi silti esittää asiallisestikin.[/QUOTE]

Mun mielestä lääkärissäkäyntiä ei vaadita ensimmäiseltä päivältä, mikäli sairaus alkaa töissä. Tai näin oli ainakin meillä.

Mä niin toivon, ettei mun ex ole sun esimies :(

Muutaman kerran kuuntelin, kun kyykytti työntekijöitä. Yhden haukkui puhelinvastaajaan, kun ei ollut mennyt töihin sovitusti ja se työntekijä oli jäänyt auton alle. Työntekijä soitti sitten iltapäivällä, kertoi tapahtuneesta ja mitä teki ex-mieheni? Sama räkytys alkoi, että seuraavan kerran pitää ilmoittaa ennen työvuoron alkua :(

Jos teillä vaaditaan todistus jo ekasta saikkupäivästä, niin silloin sinne lääkäriin vaan on mentävä ja järjestettävä sekä se, että lastenhaku/hoito niin, että homma onnistuu. Omaan ajatusmaailmaani ei istu se, että tuossa tilanteessa mennään vaan toteamaan pomolle "olen sairas, menen kotiin, menen lääkäriin vasta huomenna koska se on minulle helpompaa". Anteeksi vain.

Toki esimies voi asian esittää fiksusti. Räyhäämään tai vittuilemaan ei siltikään tarvitse alkaa, vaan voi selventää, että talossa käytäntö on tämä, toimithan sen mukaan.

Noin niinkuin muuten tuollainen eka saikkupäivä ja heti oltava todistus -käytäntö on melko perseestä. Meillä saa olla 3 päivää omalla ilmoituksella. Mutta minkäs mahtaa jos talossa toisin vaaditaan, ei kai se auta kuin mennä niiden sääntöjen mukaan.

Nonni, esimies pyyteli kovasti anteeksi ja muuttui äänikellossa kun sanoin että mulla on angiina. Oon mäki kyl herkällä tuulella, ei siinä mitn.. Sanoi että olisin mä voinut huomennakin mennä aamulla, ei olis ollut ongelmaa.

[QUOTE="vieras";26854064]Näinpä.
Kerran olin lievässä mahataudissakin töissä, soitin aikaa ja sanottiin että jonoon vaan, pitkä on niin varaudu odotteluun.

Muutaman kerran oksensin lyhyen päivän aikana, mutta en olisi halunnut tehdä sitä tuntikaupalla siellä sairaalan käytävillä.
Sain olla rauhassa ja pyrin välttelemään työkavereita.[/QUOTE]

Eikö teillä ole työterveyslääkäriä, jos pitää tuntikausia sairaalassa jonottaa?

Nonni, esimies pyyteli kovasti anteeksi ja muuttui äänikellossa kun sanoin että mulla on angiina. Oon mäki kyl herkällä tuulella, ei siinä mitn.. Sanoi että olisin mä voinut huomennakin mennä aamulla, ei olis ollut ongelmaa.

Hyvä että pääsit lääkäriin, saat lääkkeet ja nyt ei tarvitse aamulla raahautua mihinkään. Tai jos lapsen viet hoitoon, pääset takaisin nukkumaan.