Paha mieli toisen puolesta :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Annika79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Annika79

Vieras
Tytölle on tarkoitus pitää 11-v synttärikemut viikonloppuna, herkkuja ja lahjoja ja ystävien näkemistä kovasti odotellaan, mutta...samalla luokalla oleva tyttö on nyt ottanut asioikseen pilata toisen juhlat.

Tämä hemmoteltu prinsessa on jo ilmoittanut, ettei aio juhliin saapua, kun on tärkeämpiä menoja, mutta kieltää myös muita kutsuttuja juhlimasta. Eli "jos menet x:n synttäreille, niin ei olla enää kamuja"...jne jne jne....Miten voi jollakin ihmisellä olla sellainen vaikutus muihin? Hänen vanhemmilleen ei kannata asiasta sanoa, kokeiltu on...tyttö kiistää kaiken kirkkain silmin.

Oma tyttö tulee kaikkien kanssa toimeen, mutta tämä "prinsessa" päättää sen kuka on kenenkin kanssa ja milloin....monet itkut on tämän takia itketty. Vanhasta kokemuksesta tiedän, että prinsessa seurapiireineen liikuskelee juhlapaikan lähistöllä "näytillä", että toiselle varmasti tulee paha mieli...

Eli näillä näkymin synttäreille on tulossa vain muutama pikku neiti, sellaiset jotka eivät tämän prinsessan vaikutuspiirin valtaan kuulu...

Voi että on voimaton olo, ja samalla surullinen lapsen puolesta :(

viettäkää oikein ihanat juhlat noiden tosikavereiden kanssa! jos prinsessa menee juhlapaikan ohi niin moikatkaa kuuluvasti ja vilkuttakaa naurun keskeltä ja sitten huomio omiin hauskoihin leikkeihinne, kuten onginta tms.

mitähän tuosta "prinsessasta" vielä aikuisena tulee, kun nyt on jo meno tuollaista. on tainnut kasvatus mennä vähän metsään...

mukavia synttäreitä tytöllesi, onneksi sentään prinsessa ei ole saanut kaikkia käännytettyä.

samaa ongelmaa. Siihen on auttanut yksi keino, vieraat vähenee --- pidot paranee. Ihan oikeesti tarviiko tyttäresi tätä rinsessaa. Voitte löytää näistä muutamista hänelle tosi ystäviä, ,jotka ovatkin ihania persoonia. Ei kai tällasia pikku hirviöprinsessoja edes tarvita kaikkien synntäreille, ,ennen kuin oppivat käyttäytymään

Opeta lapsellesi, että nämä kaverit jotka tulevat juhliin, ovat niitä aitoja ystäviä ja että sitä hirveää lakeijapiiriä ei edes tarvitse ympärillä.

Mutta uskon, että tytölläsi on pahamieli.

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Tunnetko toisten tyttöjen vanhempia? Voisko heidän kanssaan puhua tilanteesta?

Prinsessanhan jätätte automaattisesti pois kutsulistalta jatkossa.

Kannattaisi todellakin olla yhteydessä toisten tyttöjen vanhempiin. Ehkä heillä on ollut samanlaisia kokemuksia kyseisesta lapsensa "ystävästä".

Prinsessaa ei kuitenkaan minun mielestäni kannata jättää kutsulistoilta kokonaan pois, sillä silloin alentuisi vain hänen tasolleen.

Prinsessan vanhemmille olen joskus kokeillut tytön käyttäytymisestä puhua, mutta kun tämä tyttö kieltää kaiken...on tottunut saamaan kaiken, ja saa. Asiat ovat kääntyneet ihan päälaelleen kun on mennyt jostakin mainitsemaan... :( Enkä muuten ole ainoa ärsyyntynyt vanhempi, joka on käynyt juttelemassa prinsessan vanhempien kanssa.

Onneksi pian alkaa kesäloma, ja saadaan etäisyyttä kys. neitiin. Ja aion todellakin hemmotella näitä pikku juhlijoita :)

Meillä oli aikaisemmalla paikkakunnalla meidän naapurin tyttö joka oli mun tytön ikätoveri ja luokkatoveri ihan samanlainen homma :o just tollanen joka keräsi hovin ja jakoi suopeasti suosiota. Heillä oli onneksi tosi fiksu opettaja joka sai hieman rotia kun järjesti sellaisia draamapäiviä joissa piti eläytyä kiusatun asemaan. Mutta noi autto vaan vähän koska ei sen prinsessan persoonallisuus mihinkään muuttunu :/ karsee tyyppi se tyttö. Meillä autto paikkakunnan ja kaveripiirin vaihto (ei tosin tän syyn vuoksi muutettu)

Lisäys vielä, et kun luin ap:n jutun ni palas elävästi mielee meidän tytön itkut :( ja just sellaset ku pilas synttärit, halusi määrätä jopa kylässä kuka tekee mitä ja sen että kuka saa käydä kenellä tai kenekä synttäreillä jne. plaah mistä tollasia sikiää. Tosin näillä lapset pyöritti kaveri vanhempia jotka ei ikinä kieltäny niiltä mitään eikä ikinä komentanu mistään kun niille olis tullu pahamieli :(
Niin elävästi palas mielee noi ajat.

Alkuperäinen kirjoittaja Annika79:
Prinsessan vanhemmille olen joskus kokeillut tytön käyttäytymisestä puhua, mutta kun tämä tyttö kieltää kaiken...on tottunut saamaan kaiken, ja saa. Asiat ovat kääntyneet ihan päälaelleen kun on mennyt jostakin mainitsemaan... :( Enkä muuten ole ainoa ärsyyntynyt vanhempi, joka on käynyt juttelemassa prinsessan vanhempien kanssa.

Onneksi pian alkaa kesäloma, ja saadaan etäisyyttä kys. neitiin. Ja aion todellakin hemmotella näitä pikku juhlijoita :)

Mutta oletko jutellut asiasta prinsessan hoviin kuuluvien lasten vanhempien kanssa, jotta he juttelisivat oman lapsensa kanssa? Mikäli joku soittaisi minulle tuollaisesta asiasta, meillä käytäisiin niin kauan keskusteluja, että tyttö tulisi juhliin ja olisi siellä asiallisesti. Muutenkin haluasin kuulla, mikäli lapseni olisi joutunut tuollaisen prinsessan pauloihin, sillä pidemmän päälle tuollainen "ystävä" tuhoaa kenen tahansa pienen tytön itsetunnon.

Onko teillä kaikilla tapana, että tommoset ala-asteikäset kutsuu aina koko luokan synttäreilleen? Muistelen vaan omia kouluaikoja 80-luvulla, ja sillon se oli meillä aika harvinaista. Yleensä kutsuttiin vaan niitä joitten kanssa tuli hengattua koulussa. Tosi harvat kutsui koko luokan, tai siis lähinnä koko luokan tytöt. Ei poikia tyttöjen synttäreille saanu tulla :)

ku äitinsä halus hoitaa ujoutta niin, että opetti tytölle muiden heikkouksia ja vaikeuksia (aikuisten asioita , eroja, alkoholismia, köyhyyttä...)että tyttö tietäisi kuinka paljon parempi hän on. Itseäänhän tämä äiti siinä hoiti...
Ei voi enää kyläillä, tyttö vaan luetteli mitä oli saanut (mitä meillä ei ollut) ja ilmoitti mitä osasi (asioita joita meidän lapset ei vielä osanneet) ym. sitte ku mentiin kylään ei leikkiny meidän lasten kanssa enää koska äitinsä oli sanonut, että ei tarvi jos ei haluu...aikasemmin halus aina...no toivottavsti on nyt mukavaa, ,me ei siellä käydä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi ihmeessä olette kutsuneet sen tytön teille jos kerran hän aiheuttaa vaan ongelmia? Mä en kutsuisi, ehkäpä tyttö oppisi siitä jotain.

Tossahan se just ap kirjotti että tyttö ei itse tule synttäreille, mutta määrää kaveripiirissä että muutkaan ei saa mennä. Noinhan se menee ton tyypin kiusaajalla/vallan käyttäjällä :/ ei siihen auta se ettei vaan kutsu sitä, kun tyyppi määrää muita muuta kautta myös.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Miksi ihmeessä olette kutsuneet sen tytön teille jos kerran hän aiheuttaa vaan ongelmia? Mä en kutsuisi, ehkäpä tyttö oppisi siitä jotain.

Tossahan se just ap kirjotti että tyttö ei itse tule synttäreille, mutta määrää kaveripiirissä että muutkaan ei saa mennä. Noinhan se menee ton tyypin kiusaajalla/vallan käyttäjällä :/ ei siihen auta se ettei vaan kutsu sitä, kun tyyppi määrää muita muuta kautta myös.

Ai, mä en vaan nyt näe ap:n kirjoittaneen, etteikö olisi tyttöä kutsunut.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:

Ai, mä en vaan nyt näe ap:n kirjoittaneen, etteikö olisi tyttöä kutsunut.

Taidat tahallaan vääntää asiaa, eikö? Tuleeko hyvä mieli? Jos niin :flower: sulle.

Yhteistyössä