Paha mieli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Tuntuu pahalta ettei lapseni isä halua olla lapsen kanssa. Tai haluaa, mutta vain jos minä olen paikalla. Olemme eronneet jo ennen lapsen syntymää. Lapsi on nyt 1-vuotias ja isä ei halua olla lapsen kanssa, koska hänen omien sanojensa mukaan lapsi ei kiinnosta häntä tarpeeksi. Hän on sanonut ettei jaksa hoivata, vaihtaa vaippaa, syöttää ja kuunnella toisen kiukuttelua. Sanoi, että kun lapsi on vanhempi (ei osaa sanoa tarkemmin) niin siten voi viettää lapsen kanssa kaksin aikaa, kun osaa itse syödä, ei käytä vaippaa ja osaa itse sanoa, jos on joku hätänä tai mitä haluaa.

Tuntuu niin pahalta, kuinka joku ihminen voi olla niin kylmä pientä viatonta lasta kohtaan. Varsinkin, kun lapsi oli toivottu. Mihin katosi lapsen oikeus isään?

miehet ovat.... kun me vielä asuimme yhdessä, mies ei paljoaa touhunnut lapsen kanssa, sanoi että kun lapi on isompi. toisen lapsen odotuksen aikana erosimme. ensimäiseen vuoteen tapaamiset oli nihkeitä kumpaakaan lasta kohtaan. kun nuorempi laps oli 1,5v, alkoi ottamaankin luokseen lapsia...ehkä tähän vaikutti myös että uusi emäntä oli varmaan puhunut hänelle järkeä päähän.

surku :/ voisko olla niin, että miestä voi oikeasti pelottaa siis ettei "osaa" hoitaa pientä jos ei ole kokemusta pienistä lapsista. Tietysti olis mahdollisuus treenata noita hoitotoimia sillon kun tapaatte kolmisin..

Tuntuu pahalta ettei lapseni isä halua olla lapsen kanssa. Tai haluaa, mutta vain jos minä olen paikalla. Olemme eronneet jo ennen lapsen syntymää. Lapsi on nyt 1-vuotias ja isä ei halua olla lapsen kanssa, koska hänen omien sanojensa mukaan lapsi ei kiinnosta häntä tarpeeksi. Hän on sanonut ettei jaksa hoivata, vaihtaa vaippaa, syöttää ja kuunnella toisen kiukuttelua. Sanoi, että kun lapsi on vanhempi (ei osaa sanoa tarkemmin) niin siten voi viettää lapsen kanssa kaksin aikaa, kun osaa itse syödä, ei käytä vaippaa ja osaa itse sanoa, jos on joku hätänä tai mitä haluaa.

Tuntuu niin pahalta, kuinka joku ihminen voi olla niin kylmä pientä viatonta lasta kohtaan. Varsinkin, kun lapsi oli toivottu. Mihin katosi lapsen oikeus isään?

No, optimistin silmin kaksi onnea onnettomuudessa:
- mies kuitenkin haluaa jossain määrin olla lapsen kanssa jopa nyt, eikä ilmoita että palataan asiaan kun lapsi täyttää kymmenen
- mies on riittävän rehellinen sanoakseen miten asiat ovat, eikä esimerkiksi ota lasta luokseen ja pidä heitteillä kaikessa hiljaisuudessa.

Monella ihmisellä on valtavia ongelmia rakastamisessa ja huolehtimiskyvyssä. Naisilla yleensä hormonit ja aivorakenteet ovat suotuisammat avuttomista huolehtimiseen, ja silti heillekin se saattaa olla mahdotonta, jos sielussa on liikaa arpia. Eksälläsi saattaa olla kertakaikkisen ahdistunut olo pientä lasta hoitaessa ja kalvava riittämättömyydentunne ja syyllisyyskin, tai vain kertakaikkiaan kyvyttömyys samaistua pienen lapsen tunteisiin ja lisäksi hyvin vähän onnistumiskokemuksia takana. Mitä jos laitat isän lukemaan pienten kirjoja ääneen lapsi kainalossa?

Ehkä asiassa ei auta kuin aika.

Yhteistyössä