Paha ongelma lapsen äidin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen

Vieras
9-vuotias lapsi asuu äitinsä kanssa toisella paikkakunnalla ja on isällään yhden pitkän viikonlopun kuukaudessa sekä lomat. Äidin uusi miesystävä on kurittanut lasta fyysisesti ja tästä isä teki rikosilmoituksen ja asian selvittely on vielä kesken.

Rikosilmoitus oli viimeinen keino, koska lapsen äiti ei suostunut mihinkään kommunikointiin asian osalta. Ilmoituksen jälkeen äiti suuttui ja valehteli lapselleen isän lyöneen lasta tämän ollessa vielä vauva. Kertaakaan ei lapsi ole isältään edes tukkapöllyä saanut saati mitään rajumpaa kuritusta.

Mitä ihmettä tässä voi tehdä ? Äiti ei suostu oikaisemaan lapselle valhettaan, vaikka aikuisten välisissä keskusteluissa epäsuorasti myöntääkin valehdelleensa. Kauhea tilanne lapselle, kun joutuu ajattelemaan isänsä voineen lyödä häntä vieläpä vauvana.

Mitä keinoja tässä on ? Tuntuu väärältä jättää asiaa selvittämättäkään ja jättää lapsi tuollaiseen kammottavaan väärään uskoon omasta isästään.

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:
tätä mä oon aina ihmetellyt, että miksi se uusi kumppani menee monilla oman lapsen/lasten edelle??? :'(

Niinpä ! Raivostuttaa ja pelottaa lapsen puolesta. Tämä uusi kumppani kun saattaa raivokohtauksen jos esim. tulee kotiin kuraisilla kengillä ja siitä seuraa heti todella raju tukkapölly, niin että hiuksia irtoaa.

tietääkö lapsi ketä uskoa ? tuskin. ihan järkkyä, että on tollaisia "äitejä" jotka paapoo äijää, joka on käynyt omaan lapseen käsiksi ja vielä valehtelee lapsen isästä. älä luovuta vaan pakota äiti kertomaan totuus lapselle. jos lapsi joutuu pelkäämään molempia miehiä elämässään, ei siitä kovin rauhallista ja onnellista ihmistä helposti kasva. tsemppiä vaikeaan tilanteeseen !!!

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:
tätä mä oon aina ihmetellyt, että miksi se uusi kumppani menee monilla oman lapsen/lasten edelle??? :'(

Tätä olen itse myös monesti miettinyt.En ymmärrä tämmösiä äitejä jotka vaan katsoo vierestä kun lasta pahoinpidellään ja pahimmassa tapauksessa vielä puolustellaan sen uuden kumppanin tekoja ja syytetään lasta tapahtuneesta.
Omasta lähipiiristä löytyy myös näitä tapauksia ja voin sanoa sivusta seuranneena että huonolla tolalla on lapsen tulevaisuus monessa tapauksessa.