Pahastutko tädittelystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ö

öö

Vieras
Sattui vähän outo tilanne Lidlissä eilen.. Tytöllä oli pullokuitti ja kun mentiin kassalle sanoin että nyt voit antaa sen tädille. Niin kassa tiuskaisi että "ei kyllä tarvi täditellä!" Tyttö oli vähän että häh?? (4-vee) ja samoin minä. Ei kai se niin pahasti ollu sanottu??

En todellakaan jos se tädittelijä on lapsi, tai lapsen seurassa olva aikuinen, mutta jos minua tädittelee minua vanhempi ihminen niin varmasti! En tunne oikein täti olevani vaikka itellä on lapsia ja olen oikeastikkin täti useammalle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja as:
oiskohan se halunnu et sitä tytötellään mielummin :x

Joo, sano seuraavan kerran että anna kuitti isolle tytölle.. tykkääköhän..
ethän voi pyytää antamaan pelkälle tytölle kun tyttäresi katselee ihmeissään että missä on muita tyttöjä.. :D

Alkuperäinen kirjoittaja as:
oiskohan se halunnu et sitä tytötellään mielummin :x

Ehkä?

Mä muistan, kun olin 18-vuotiaana autokoulussa ja siellä ne autokoulun opettajat (miehiä ) tytöttelivät arviolta n. 30-vuotiaita toimiston työntekijöitä. "Käy tytöiltä varaamassa aika seuraavalle tunnille..." Musta se kuulosti ihan kauheelta! :ashamed:

Tädittelystä saatan hieman pahastua, mutta en tytöttelystä :)
En osaa ajatella, että jonkun silmissä olisin kovin aikuinen ja täti-ihminen, kun olen lyhyt ja babyface etten itsekään pidä mitenkään "aikuisena" itseäni.

Mutta tulee tuota itsekin harrastettua lasten kanssa, että lapsille esim sanoo "anna tädin mennä ensin", kun jostain naisihmisestä puhuu tai mies on setä.

Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Tädittelystä saatan hieman pahastua, mutta en tytöttelystä :)
En osaa ajatella, että jonkun silmissä olisin kovin aikuinen ja täti-ihminen, kun olen lyhyt ja babyface etten itsekään pidä mitenkään "aikuisena" itseäni.

En mäkään nykyään pahastu, jos joku tytöttelee. Ajattelen ennemmin, että "hähää.. onnistunut k*setus!".

Mut 18-vuotiaana tosiaan ihmettelin sitä, että joku saattoi kutsua tytöiksi niitä kolmi-nelikymppisiä, jotka mun silmissä oli silloin kaikin puolin aikuisia...

En pahastu tädittelystä nyt, enkä pahastunut nuorenakaan. En ymmärrä yhtään tätä vouhkausta, ettei saisi "täti"-nimitystä enää käyttää ollenkaan. Jossain lehdessä oli vähän aikaa sitten oikein juttu tästä asiasta ja luin ihmeissäni, miten paha asia tädittely nykyään on. Mikä siinä oikein on se paha? Mielestäni täti ei ole haukkumasana.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En pahastu. Saattaa se itseltäkin lapsen kanssa tulla tuo tädittely. Kunhan ei aleta akaksi tms kutsumaan.

:laugh:

Mua saa kutsua akaksi aina, jos siltä tuntuu!

Erityisen ilahtunut olisin nimikkeestä noita-akka! :laugh:

En. Kyllä tämmönen 37-vuotias nainen on täti ollut jo hyvän aikaa. Mutta hämmennyin kun 16-vuotiaana ollessani se tapahtui ensimmäisen kerran, jonkun pienen tytön ottaessa helmasta kiinni ja kysyessä "täti, missä on äiti?"

Alkuperäinen kirjoittaja papukaijan ruokottomat puheet:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
En pahastu. Saattaa se itseltäkin lapsen kanssa tulla tuo tädittely. Kunhan ei aleta akaksi tms kutsumaan.

:laugh:

Mua saa kutsua akaksi aina, jos siltä tuntuu!

Erityisen ilahtunut olisin nimikkeestä noita-akka! :laugh:

Tuo onkin hyvä! Seuraavan kerran, kun joku närkästyy tädittelystä, kutsun häntä noita-akaksi.

Yhteistyössä