Paheksuvia katseita kaupassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja papero
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä kerran lusmuillen ostin pari lauantaisiideriä lapset mukana. Ja tietty kassalla perään tuli tuttu lapsiperhe. Kyllä harmitti, että nyt ne näkee, että mulla on pari siideriäkin muiden ostosten lisäksi. Hyihyi. Noh, sain maksettua ostokseni ja sitten katsoin tarkemmin, mitäs muuten tuttavilla on ostettavaa - siellä oli sixpackiä ja kaikkea muuta. :D Enpä enää sen kummemmin ole miettinyt, mitäköhän muut ajattelee, kun pari siideriä ostan. So what.

• Tykkää
Reactions: papero
Ai mitä voi päätellä? No ei mitää. Tuskin se mun tänään näkemä tätikää niitä ruokia ite napaansa vetää. Silti mä katson. En ostoskoreja, vaan mun edellä menevän ostoksia. Sitähän alottaja mietti, et kattooko ihmiset, ni kattoo ne.

Kyllä tulee katseltua muiden ostoksia esimerkiksi jonossa odotellessa, tai tahtomattaan kun toinen niitä lappaa siihen kassahihnalle. En ole niistä mitenkään erityisen kiinnostunut, mutta en väitä ettenkö koskaan katsoisi. Ihan samalla tavalla katson ulkona esimerkiksi vaunuja, että minkälaiset ovat jne. Saatan myös ulkoillessa katsoa taivasta tai jotain puuta. Tämä ei kuitenkaan aina tarkoita että ajattelisin niistä yhtään mitään. Useinhan me ihmiset ajatellaan että muutkin ajattelee sitä mitä itse ajatellaan. Esimerkiksi jos minulla on mielestäni ruma hattu, oletan muiden katselevan sitä. Todellisuudessa kukaan tuskin edes ajattelee hatustani yhtään mitään. Eli kun olet itse siellä kaupassa ja joku katsoo, tulkitset sen että katsoo nimeomaan niitä juomia, ja tuima ilme tietysti kertoo että hän tuomitsee sinut.

Itse esimerkiksi menin upouusien vaunujeni kanssa ekaa kertaa ulos ja ilokseni huomasin että lähes kaikki "katselivat ihastuneina" näitä aivan ihania vaunujani. Kun tulin takaisin kotiin, huomasin että vaunujen alas oli jäänyt roskapussi, joka oli rikki ja siitä näkyi mm. siteitä ja vaippoja. Ihmiset taisivatkin tuijottaa sitä..

Eli ei ketään kiinnosta. Osta mitä haluat. Joskus olet kuollut ja sillä ei enää ole mitään väliä mitä ostin joskus vuonna 2014.

• Tykkää
Reactions: papero
Mä kyllä välillä seurailen mielenkiinnosta mitä ihmiset kassalle latoo.. esim. usein oon vilkassu mitä thaikuilla on ruokakorissa ja pettyneenä todennut, että ihan samaa kun muillakin.. samat maidot, leivät, sipsit ja vanukkaat.

Helpottavaa kuulla, ettei monetkaan kattele muiden ostoksia. Mä kyl ite monesti katon sitä liukuhihnaa, kun aion laittaa omat tavarat siihen. Joskus pistää silmään, jos joku ostaa suuren määrän esim. kaljaa. Mut sehän on normaalia. Sillee kun itekin varmaan ostaisin sieltä isosta marketista monta kuoharipulloa ja pelkästään korviketta, luulis pistävän silmään. Mut kyl tosiaan ihmiset erottaa, et kuka siellä on ns. kanta-asiakas pullojen kanssa.

Luin vaan äsken artikkelin siitä, et jos menee raskaana baariin, et miten se toimittaja oli saanut paljon paheksuvia katseita ja huuteluakin osakseen. Mietin vaan, että miten on sitten noitten ostosten kanssa. Ja olihan täällä (tai jossain vastaavassa foorumissa) aloitus siitä, kun joku oli mennyt huutamaan just jollekin oletetusti raskaana olevalle baarissa. Mut kiva kun osa ihmisistä on hoikkia ja omaa sellasen pallovatsan, nii kivaa varmaan kuulla toistuvasti kommentteja raskaudesta ja siitä että on baarissa...

Mun sisko ei kehtaa käydä vaunujen kanssa Alkossa :): Pyysi lapsen vauva-aikana pari kertaa mua hakemaan punkkupullon.

Minua ei kyllä tasan jaksa kiinnostaa muiden ostokset. Joskus tosin kassahihnalla tulee huomanneeksi, mitä muilla on.

Tälläkin palstalla on vaikka kuinka paljon kirjoiteltu siitä, miten paljon ihmisiä ärsyttää kun ylipainoiset ihmiset ostavat kaupasta herkikuja ja muuta lihottavaa. Kyllä niitä halveksivia katseita saa aina, varsinkin juuri juhlapyhien alla kaupassa käydessä, kun ostoksiakin on enemmän. Että kyllä, ihmiset katsoo ja monet jopa ihan kyttää mitä toiset ostaa.

Yhteistyössä