V
väsynyt äiti
Vieras
kävin äsken heittämässä miehen töihin ja muksu mukana. Piti matkalla korjata turvaistuimen hihnoja ja muksu pääsi irtsi ja taisteli ja taisteli vastaan ja huusi ja minä vaan "väkisin" painoin (vaikka tiesin ehkä satuttavani lasta) lasta alas päin ja huusin, että nyt hiljaa. Muksu huusi ja minä vaan vedin radion täysin ja itkin. Tämä elämä on tällä neidillä edelleen yhtä valitusta ja itkua, tuntuu ,että mikään ei ole hyvin. Kaikkeni olen tehnyt pienestä pitäen, että kokisi olevansa turvassa. Kuitenkaan ei näy "jälki" missään. Ensimmäisestä hetkestä lähtien kun tultiin kotiin synnytyslaitokselta on lasta vaipan vaihdon yhteydessä silitelty ja hänelle on puhuttu, hymyilty ja lässytelty etc. ON käyty muskarit ja olen tehnyt kotona vauvajumppaa, toki lapsen jaksamisen rajoissa. Lukenut olen, leikkinyt tytön kanssa, käyty ulkona (se mitä huudolta on jaksettu) ja äiti on selittänyt mitä näkyy. On toivotettu hyvät huomenet ja hyvät yöt. Kehuttu ja kannustettu. Olen yrittänyt olla niin hyvä kuin vaan voi olla. kuka tulisi ja auttaisi minua, olen aivan loppuun ajettu. Huono äiti olen, kun en jaksa yhden kanssa, mutta takana on vaikea pitkä koliikkiaika. Huutoa on ollut pienestä pitäen. Puolen vuoden tienoilta itkun määrä vähentynyt, kun löytyi vaikea allergia taustalta.
Mä vaan tällä hetkellä enemmän vihaan tuota lasta kuin rakastan. Synttäreitä pitäisi kohta järjestellä ja eipä kiinnosta. Helvetti, kun koko ajan vaan itketään ja koskaan ei hymyile. Tähän asti olen kätkenyt tunteeni, mutta vasta nyt parin kuukauden ajan on hermot menneet ihan totaalisesti. Teen ns. väkivaltaa lapselle, kun vaan väkisin melkein riuhtomalla puen lapselle vaatteet etc. että joskus päästäisiin täältä kotoa johonkin. Tosin olen jo työelämässä mutta tarkoitan näitä vapaapäiviä.
Ja vittu neuvolassa vaan lässytettiin koliikkiaikakin, että kaikki itkee. Vittu joo, mutta kun kukaan ei koskaan kysynyt eikä kiinnostanut kuunnella, että me oltiin ihan väsyjä, kun muksu ja vanhemmat saatiin nukkua joku 8 h/vrk! Ja allergian mahdollisuutta eivät ottaneet edes kuuleviin korviinsa. Helvetti tekis mieli haukkua kaikkia maanrakoon, kun seuraavan kerran mennään neuvolaan.
Mä vaan tällä hetkellä enemmän vihaan tuota lasta kuin rakastan. Synttäreitä pitäisi kohta järjestellä ja eipä kiinnosta. Helvetti, kun koko ajan vaan itketään ja koskaan ei hymyile. Tähän asti olen kätkenyt tunteeni, mutta vasta nyt parin kuukauden ajan on hermot menneet ihan totaalisesti. Teen ns. väkivaltaa lapselle, kun vaan väkisin melkein riuhtomalla puen lapselle vaatteet etc. että joskus päästäisiin täältä kotoa johonkin. Tosin olen jo työelämässä mutta tarkoitan näitä vapaapäiviä.
Ja vittu neuvolassa vaan lässytettiin koliikkiaikakin, että kaikki itkee. Vittu joo, mutta kun kukaan ei koskaan kysynyt eikä kiinnostanut kuunnella, että me oltiin ihan väsyjä, kun muksu ja vanhemmat saatiin nukkua joku 8 h/vrk! Ja allergian mahdollisuutta eivät ottaneet edes kuuleviin korviinsa. Helvetti tekis mieli haukkua kaikkia maanrakoon, kun seuraavan kerran mennään neuvolaan.