pahoinvointi; tyttö vai poika?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja naksuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

naksuli

Vieras
Sellaista ihmettelin että onko kukaan muu kuullut että jos on aamupahoinvointia niin tulis poika ja jos pahoinvointi ajoittuu iltaan niin tulis tyttö. Kerroin anopille että oksentelen joka ilta ja että päivisin ei oo mitään ongelmaa niin se totes että tyttö siis tulossa. Itse en oo tollaisesta kuullutkaan ja jäin sitä miettimään... Esikoinen on tyttö ja silloinkin oksensin vain iltaisin.
Kokemuksia?

Juu olen kuullut saman. Tuttavalla ei ollut pahoinvointeja 3 pojan aikana ollenkaan, tytön kanssa iltapahoinvoinnit. Joskus luin viestiketjua, jossa tosi moni tytön saanut kertoi kärsineensä iltapahoinvoinnista.
En kyllä tiedä, miten sukupuoli voisi vaikuttaa asiaan...

Olen kuullut, että "tyttö pistää äitinsä kovemmalle heti alusta" , mutta yhtä lailla oksennellut kaikkien kanssa ympäri vuorokauden, viimeisimmän kanssa vielä kahta aiempaa enemmän ja lapsia siis ensin tyttö ja sitten kaksi poikaa.

Minulla on tyttö, eikä ollut lainkaan pahoinvointia. Itse en usko sillä olevan tekemistä sukupuolen kanssa. Ennemmin oman terveyden ja ravitsemuksen kanssa, ja onhan jokainen raskaus yksilöllinen.

Kaksi kuukautta oksensin putkeen - sekä aamuin että illoin ja edelleen satunnaisesti oksennan vuorokauden ajasta riippumatta ja viikko 20 menossa. Rakenneultrassa olin juuri ja poika olisi tulossa.

Tutkimusten mukaan n.80% naisista kokee alkuraskauden aikana pahoinvointia.

Itselläni eka raskaus oksennusta aamusta iltaan viikolle 17 asti ja poika tuli. Nyt toinen raskaus, missä oksettaa myöhään illalla ja aamupäivisin, päivällä ja illalla ihan ok olo. Vielä en tiedä, kumpi on tulossa, enkä lähde sitä oireista päättelemään... poikaakin kun odotin, mulla oli kaikki mahdolliset "tyttöoireet" ja niin vain poika tuli. :)

Noita juttuja riittää niin paljon kuin kertojiakin. Joku päättelee sukupuolta vatsan muodosta, joku pahoinvoinnista, kolmas sanoo että "tyttö rumentaa äidin, poika kaunistaa" jne jne. Mun mielestä ihan höpönlöpinää kaikki. Jos haluaa sukupuolen tietää niin sitten vaan ultraan sitä selvittämään :)

Odottelen esikoista ja rv7 oksensin melkein viikon aamusta iltaan ja mulle kans on toitotettu että tyttö tulee...saas nähdä...
Sinänsä sama, kunhan terve vauva syntyy. Omalla tavallaan hauskoja nuo ennustukset, mutta pitäähän sitä elämässä säilyä pieni jännityskin...

..oli minulla. Tyttö (esikoinen) ja kova pahoinvointi iltaisin, toka lapsi poika ja pahoinvointia enemmän aamulla ja päivisin kuin iltaisin.

Uskon kyllä, että nämä ovat enemmänkin höpöhöpöä, ja pahoinvointi yksilöllistä vauvan sukupuolesta riippumatta. Nyt 39+1 ja alkuraskauden pahoinvointia aamulla, päivällä ja illalla. Onkohan tulossa kaksineuvoinen.. Ü

Yhteistyössä