P
piste
Vieras
siis tyttö täyttää ens kuussa 3v. Tähän asti nukkunut lähes joka päivä päikkärit, mut nyt yks kaks viime viikosta lähtien muuttunut tää päikkäreille nukahtaminen tosi vaikeaksi. Lähtee kyllä ihan kiltisti nukkuun, mut ei vaan nukahda. Pyörii ja kierii sängyssä, välillä on useita minuutteja ihan paikallaan ja luulen jo et nukahti, mut ei. Sit jos nukahtaa (kestää noin 50 minsaa tai tunninkin!) niin nukkuu vähintään 1½ tuntia. Sitähän sanotaan et sit ku nukahtaminen kestää kauemmin kuin itse nukkuminen niin päikkärit voi heittää pois. Tän "ohjeen" mukaanhan tyttö siis päikkärit vielä "tarttis". Mut itestäni kyllä tuntuu et mieluummin olkoon nukkumatta. Nukahtaa illalla sit jo kahdeksan aikaan helposti ja nukkuu läpi yön sen 11 tuntia. Joskus enemmänkin. Lähinnä siksi noita päikkäreitä haluaisin tytön nukkuvan, kun oon niinkin kuullut/lukenut et ne on niin välttämättömät lapsen kehityksen kannalta. Mut ehkä teen niin et nukkuu niinä päivinä kun on tosi väsynyt, eli noin joka kolmas päivä. Mut mielipiteitä otan vastaan tästä päikkäri asiasta. Miten teillä lapset jättänyt pois päikkärit? Meillä siis tyttö ollut kotihoidossa koko ajan.