paikkojen pehmeneminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

???

Vieras
Mitenkäs pehmeillä paikoilla uskaltaa oikein olla kotioiloissa? Tarkoitan siis sitä että paljonko kohdunsuu saa olla auki ja kuinka lyhyt kohdunkaula saa olla kotioloissa, ilman että tulee kiire lähteä sairaalaan. Vai voiko ne vaan yhtäkkiä hävitä ja aueta päivässä tai parissa kokonaan?
Siksi kysyn tätä koska itselläni kohdunkaulaa on jäljellä n. 2cm ja kohdunsuu on sormelle auki. Päivittäin ja varsinkin illalla tuntuu polttelua alavatsalla. Se ilmeisesti on merkki siitä että jotain siellä tapahtuu..(?)
Neuvolan terkka höpöttää koko ajan että ""vauva voi tulla milloin vain, vauva voi tulla milloin vain.."" Miten tiheästi kohdunsuun tilanne kannattaa tarkistuttaa lääkärillä. Itse kävin viimeksi viikko sitten. Terkalta en saa vastausta siihen. sanoo vain, että varata aika lääkärille sitten kun tuntuu siltä.
Raskausviikkoja on 32+3 ja kovasti olisin neuvoja vailla

En vaan haluaisi olla jatkuvasti varaamassa aikoja lääkärille, koska minulla vasta oli aika. Ajattelin vain, että voiko muutokset syntyä jo parissa päivässä...

Minulla (uudelleensynnyttäjä) oli kohdunkaula lyhentynyt 2 cm:iin, kohdunsuu sormelle auki ja pehmeä rv 34 aikoihin. Silloin jo vauva oli ""lähtökuopissaan"" ja terkkari varoitteli että voi syntyä milloin vain.. Vauva syntyi rv 42 käynnistyksen jälkeen eivätkä paikat olleet siihen mennessä kypsyneet enempää päivittäisistä kipeistä supistuksista ja poltteluista huolimatta. Toki edistystä voi tapahtua, mutta se on ihan ihmisestä kiinni kenellä supparit tekevät jotain ja kenellä eivät. Kyllähän ne paikat jossain vaiheessa lyhenevät, katoavat, pehmenevät ja aukeavat ihan kokonaan, sitä kutsutaan synnytykseksi eikä sitä voi olla huomaamatta ;) Jos kovasti huolestuttaa ja kipeitä supistuksia on paljon, niin varmaan parin-kolmen viikon välein voisi tilannetta seurailla lääkärin kanssa..

Harjoitelkaa ite tunnustelemaan paikkojanne.EI tarvii lekurilla juosta koko ajan.Niin tein minä ja opetin miehellekin!Tosin jos suppailee ei parane koko ajan sorkkia,sekin lisää suppareita.
Ihan yksinkertanen juttu!!Biologiaa naiset!EI kukaan ole kieltänyt itseään tutkimasta!
Välttyy ihan turhilta murheilta ja saa varmuuden suppareiden tehosta!

Kohdunkaulakanavan kuuluukin pikku hiljaa lyhentyä ja pehmetä. Noilla mitoilla mitä sinulla on en olisi vielä huolissani. Tosin pehmeneminen ja lyheneminen voi tapahtua ihan vaikka vuorokauteenkin mutta eikös olekin tarkoitus synnyttää:)
Kyllä se aikanaan ilmoittelee kun pitää synnyttämään lähteä. SInuna odottelisin ihan rauhassa kotona. Lepäile päivisin ja nauti viimeisistä viikoista ison mahan kanssa:)

Minä en menisi paikkoja sinänsä ronkkimaan. siitä voi saada tulehduksen aikaiseksi. Jätetään ne lääkärin tehtäviksi.

rauhallista Joulun aikaa...

Juu, tiedän että paikkojen tulee lyhentyä ja pehmetä. Sitä vaan mietin että miten nopeasti ne sitten muuttuu kun alapäässä alkaa tapahtua. Synnytys kyllä on tavoitteena, mutta toivon mukaan ei nyt ihan parin viikon sisään kuitenkaan. Oleskelusta ei oikein pysty nauttimaan, kun suppareita tulee levossakin aikalailla ja polttelu tuntuu ínhottavalta ja pallea on välillä melko ahtaalla.
Ilmeisesti kaikki on vaan aika yksilöllistä, joten ei varmaankaan auta muuta kuin tutkailla omaa vointia...

Itse en aio paikkojani ronkkia. En ymmärrä miten joku edes ylettää kokeilemaan kohdunkaulaa. Itse en ainakaan yletä työntämään sormiani sinne minne pitäisi, kun vatsa on niin iso. Miestänikään en ronkkimaan päästä. Se varmaan sattuisi, kun lääkärinkin tekemänä se sattuu melkomoisesti. Ja yritä siinä sitten vielä selittää miehelle mitä sieltä pitäisi tutkia...

Jouluja vaan kaikille!

Joo,jättäkää katkeran tirppanan kommentit omaan arvoonsa ja tonkikoon hän miehineen värkkiään.Lääkäri tutkikoon kun on tarpeellista ja tulehdus vaara on todellinen.Mulla myös pehmennyt ja auki,kävin polilla kolmeviikkoa sitten verisen vuodon takia,mitään ei löytynyt,lääkäri epäili johtuvan supistuksista joita minulla on ollut paljon.Ensi viikolla uudelleen tutkimuksiin näkee sit onko tilanne edistynyt.rv 36+2
Joulu mieltä ja iloista odotusta kaikille!

Mullakin ollut suppareita jo viikolta 19 alkaen, mutta paikat olleet kiinni ja kohdunkaula ei lyhentynyt. Nyt en oo käyny 5 viikkoon (nyt 32+5) lääkärillä, koska lääkäri sano et parempi et ei sinne mene ronkkimaan ylenaikaa, on tulehdusriski. Parempi vartoa ihan kaikessa rauhassa, kyllä se sieltä sit tulee kun on tullakseen. Ja jos tulee etuajassa, luulenpa et sille ei oikein mitään mahda.

Yhteistyössä