Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja SDP seksuaalisesti poikkeavien asialla!:Ilmoittihan hoitaja poliisille. Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa? Järkytys on niin suuri, ettei sitä voi uskoa todeksi? Ja kun elää sairaassa työyhteisössä, jossa kaikki tavat on poliitikkojen ja päättäjien siunaamia, jopa negrofiilia!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minun oli vaikea suhtautua mitenkään tuohon juttuun.
Tosiasia on, ettei se keksijuttu ollut järkevä, vaikea uskoa, että kukaan normaali aikuinen ihminen kuulustelisi toista jostain keksistä. Mutta sen tiedän vanhuksista, että todella fiksulta vaikuttava vanhus, joka helpostí pystyy skarppaamaan lääkärintarkastuksen ajan, voi olla oikeasti tosi vainoharhainen, ja syytellä lähiomaisiaankin todella törkeistä asioista. Kun henkilökohtainen kokemus on tämä, en viitsisi leimata heti toisia kuulematta heidän näkemystään.
Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhti-81:niin on vielä kommentoitava tuota seksuaalista hyväksikäyttöä mieshoitajan osalta. kun tämä nainen tuossa jutussa sanoo katsoneensa vierestä tätä hyväksikäyttöä jonka uhrina on ollut liikuntakyvytön vanhus! |O niin ei kai kukaan normaali ihminen katso raiskausta vierestä puuttumatta tai ilmoittamatta siitä poliisille!!oikeesti miten tämä ihminen voi elää itsensä kanssa jos on ollu puuttumatta tuollaiseen asiaan. silloin kun se on tapahtunut. toivottavasti tuo kyseinen mies hoitaja mätänee helvetissä tai joutuisi iste raiskattavaksi vankilaan.
tulee vaan mieleen että sodan kärsineet meille maan itsenäisyyden taistelleet ihmiset ja vielä joutuvat tuollaisen kohteeksi elämänsä loppupuolella. pistää niin vihaksi |O eikö nämä kyseiset ihmiset tajua että kaikista meistä tulee vanhuksia. minun mielestäni vanhuksia tulee kunnioittaa ja arvostaa vaikkei kaikki enää ole "täysillä" mukana tässä maailmassa..
ovat he niin paljon tehneet meidän puolestamme.
Alkuperäinen kirjoittaja Lipposten perhetuttava: Suomella ei varaa eläkkeisiin:sanoi vuosi sitten ennen kansanedustajien vaaleja. Ei tietenkään ole kun itse rohmusivat kaiken!
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja Tiuhti-81:niin on vielä kommentoitava tuota seksuaalista hyväksikäyttöä mieshoitajan osalta. kun tämä nainen tuossa jutussa sanoo katsoneensa vierestä tätä hyväksikäyttöä jonka uhrina on ollut liikuntakyvytön vanhus! |O niin ei kai kukaan normaali ihminen katso raiskausta vierestä puuttumatta tai ilmoittamatta siitä poliisille!!oikeesti miten tämä ihminen voi elää itsensä kanssa jos on ollu puuttumatta tuollaiseen asiaan. silloin kun se on tapahtunut. toivottavasti tuo kyseinen mies hoitaja mätänee helvetissä tai joutuisi iste raiskattavaksi vankilaan.
tulee vaan mieleen että sodan kärsineet meille maan itsenäisyyden taistelleet ihmiset ja vielä joutuvat tuollaisen kohteeksi elämänsä loppupuolella. pistää niin vihaksi |O eikö nämä kyseiset ihmiset tajua että kaikista meistä tulee vanhuksia. minun mielestäni vanhuksia tulee kunnioittaa ja arvostaa vaikkei kaikki enää ole "täysillä" mukana tässä maailmassa..
ovat he niin paljon tehneet meidän puolestamme.
Kuule suurin osa normaaleista ihmisistä lamaantuu jossain tarpeeksi järkyttävässä tilanteessa. Ja olihan hän lopulta asiasta ilmoituksen tehnyt kun sen tässäkin kertoi.
Alkuperäinen kirjoittaja pam:Järkyttävä juttu ja ei varmasti ainoa laatuaan. Kaikkein heikoimpia on kaikkein helpoin kohdella kaltoin ja heikoimipien on vaikeaa puolustaa itseään, kun vastapuoli vetoaa aina heidän arvostelukykyynsä "eivät ne ymmärrä. eivät ne muista. ne käsittävät väärin asioita. ...".![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Minun oli vaikea suhtautua mitenkään tuohon juttuun.
Tosiasia on, ettei se keksijuttu ollut järkevä, vaikea uskoa, että kukaan normaali aikuinen ihminen kuulustelisi toista jostain keksistä. Mutta sen tiedän vanhuksista, että todella fiksulta vaikuttava vanhus, joka helpostí pystyy skarppaamaan lääkärintarkastuksen ajan, voi olla oikeasti tosi vainoharhainen, ja syytellä lähiomaisiaankin todella törkeistä asioista. Kun henkilökohtainen kokemus on tämä, en viitsisi leimata heti toisia kuulematta heidän näkemystään.
Tämä onkin vaikea tilanne. Olen itsekin nähnyt edellä mainittua, että vanhus luulee olevansa tosi skarppi vaikka todellisuudentaju on hyvin hämärtynyt.
Mutta olen myös nähnyt lukuisat kerrat asennevammaisia hoitajia, jotka syyllistävät vanhuksia ja ovat välinpitämättömiä vaikka vanhus olisi ihan mukava ja asiallinen.
Esim. eräs kotihoidettava lähes vuodepotilas, aivan ihana ja suloinen mummo, oli joittenkin hoitajien naljailun kohteena kun heitä ärsytti se, että mummo toivoi kelloa kätensä ulottuville siten että yöllä näkee siitä aikaa - itse kun ei sängystä ylös päässyt. Nämä pienet asiat jotka ovat suuria vuoteenomalle ihmisille, olivat hoitajien mielestä niin järin mahdottomia toteuttaa ja sitten motkottivat miten se mummo on niin ärsyttävä |O
Alkuperäinen kirjoittaja omainen:Omaiseni asuu ko. palvelutalossa ja viihtyy erinomaisesti: palvelu on erinomaista (ystävällistä ja sitä saa aina tarvittaessa nopeasti). Toisenlaistakin on muualla koettu (ns. julkisissa palvelutaloissa). Itse ajattelisin, että positiivisella mielellä saa aikaan positiivisuutta ympärillään, mutta jos aina haluaa nähdä kaiken pahana ja muissa ihmisissä vain pahaa, ei enää muuhun pystykään. Lisäksi en usko, että yli viisi vuotta sitten tapahtuneiden, jo selvitettyjen, asioiden jauhaminen tuo kenenkään elämään lisäarvoa. Vai olisiko niin, että tämä kätilö ei enää eläkään ihan "tätä päivää"?
Ainoa harvinaisuus, jonka olen itse havainnut Merikartanossa verrattuna muihin vastaaviin, on se, että siellä henkilökunnalla on aikaa ja asennetta oikeasti välittää vanhuksistamme, jutella ja olla aidosti läsnä. Tästä on oma äitini ollut erittäin mielissään. Ruoka on erinomaista (myös meillä omaisilla on mahdollisuus osallistua siihen sopuhintaan), tilat siistit, päivisin on jos jonkinlaista ohjelmaa tarjolla. Kaikkea on... On sitten jo oma asia, jos jää asuntoonsa murjottamaan eikä tule muiden pariin nauttimaan elämästään. Siitä on kuitenkin turha lähteä valtakunnan lehteen valittamaan. Olisikin ollut toimittajaltakin hyvän lehtimiesetiikan mukaista mm. haastatella useampia talon asukkaita (140 henkilöä) tai olla pilkkomatta ja irrottamatta muiden haastateltujen kommentteja asiayhteyksistään, jolloin syntyi todella "outo juttu". Ehkä vain haluttiin taas oma mätäkuun juttu, jossa ei oikeastaan ole totta kuin viimeinen piste. Holtitonta touhua Hesarilta.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:toi seksijuttu kuulostaa tosi omituiselta... siis ihanko tarja talgvist olis ollu todistamassa tällaista, ja on seisonut tumput suorana vieressä?
Just joo haloo....
vai voitko itse kuvitella itsesi katsomassa hiljaa, kun joku jyystää pappaa / mummoa vieressä?????
Paljon mätää on, mutta tota en usko ikinä en. ( miten vaikeeta olis ollut tarjallakin soittaa poliisi paikalle )
Oli todella turhauttavaa, kun koetti tehdä asialle jotain, mutta oli ihan toivotonta. Lääninhallituksessa virkailija tylsällä äänellä kuunteli ja sanoi: "Joo, joo tästä paikasta oon valitettu usein ennenkin, ollaan tekemässä tarkastusta.." Sanoin, ettei kaikkia asioita (läheskään) näen pikku tarkastuksessa, jos kulissit kunnossa ja paikan johtaja osaa tarvittaessa näyttäytyä fiksunakin. Hirvittää siellä asuvien puolesta, mut minkäs teet..Alkuperäinen kirjoittaja onni löytyy arjesta:Olen itse tehnyt eräästä hoivasairaalasta kantelun, kun meno oli aivan järkyttävää. En tiedä tehtiinkö mitään, pulju ainakin edelleen pystyssä ja minusta tuntui ettei oikein kunnolla kuunneltu mitä kerroin. Tarkastuskäynnille lääninhallituksesta sanoivat menevänsä ja se sit siitä..
Alkuperäinen kirjoittaja Nämä samat päättäjät:Alkuperäinen kirjoittaja SDP seksuaalisesti poikkeavien asialla!:Ilmoittihan hoitaja poliisille. Mitä itse tekisit vastaavassa tilanteessa? Järkytys on niin suuri, ettei sitä voi uskoa todeksi? Ja kun elää sairaassa työyhteisössä, jossa kaikki tavat on poliitikkojen ja päättäjien siunaamia, jopa negrofiilia!
He valvovat alaistensa touhuja! Ja tulos on nähty, kuultu ja luettu niin moneen moneen kertaan monelta eripaikkakunnalta monen eri omaisen ja hyvän hoitajan kertomana!