Paino ei nouse, maha ei kasva, voi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sydän hajoaa kohta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sydän hajoaa kohta

Vieras
Pitäisiköhän jo heittää toivonsa kaivoon ja mennä uudestaan ultraan. Raskausviikkoja 17, maha ei ole merkittävästi kasvanut ja paino on ihan sama kuin kesällä positiivisen testin tehdessäni. Np-ultrassa oli kaikki hyvin ja 14+ viikolla kuuluivat neuvolassa sydänäänet, mutta ei kai tämä nyt ihan tavallista voi olla. Vai? Välillä tuntuu niin kuin mahassa menisi muurahaisia ja olen toivonut, että jos ne olisi liikkeitä, mutta en tiedä, onko ne vaan mun keksintöäni.

Mulla ainakin esikoisesta maha alkoi näkyä vasta viikolla 20 sillä lailla et muutkin huomas, poika painoi syntyessää 3,5 kiloa. Normipainoinen olin etukäteen kun vissiin vähän pyöreämmillä ei välttämättä näy vielä siinäkään vaiheessa. Niin ja painoa itselle alkoi ainakin tulla vasta siinä viikoilla 22-30 ja silloin sitä ropisikin =) Älä siis heitä kirvestä kaivoon!

ole huoleti.. mul tippu paino puleen väliin asti ja sit on alkanu tulla välillä enempi välillä vähempi! Kohtu on vielä sen verran pieni ja vatsalihakset eivät anna periksi, et massukka ei ole viel kasvanu! Ymmärrän huolesi, mut yks aamu kun katsot peilistä itseäsi huomaat mahan pulahtaneen esiin..
:hug:

Kiitos vastauksista! Mä olen täällä parkunut ja murehtinut ihan hirveästi. Tuntuu, että kaikki menee palasiksi, jos taas tulee keskenmeno. Oli siis keskenmeno keväällä, siksi oon sydänsykkyrällä tämän asian kanssa. Asiaa ei helpota se, että naapuri porskuttaa menemään jalkapallon kokoisen mahan kanssa, vaikka on samoilla viikoilla kuin mä. Voi angsti.

jos sua huolettaa, voithan sotitaa neuvolaan ja pyytää päästä kuunteleen sydänäänet (kerro samalla km pelostasi). Ei aikaakaan kun pikku potkut ovat päivittäisiä!!

Miulla on kaksi lasta, ekan kanssa paino oli vain pudonnut tuossa kohtaa ja toisesta ei noussut yhtään. Liikkeet tunsin tokasta kunnolla vasta rv 25. Jos sinua mietityttää, käy neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet, niin minäkin tein, eikä kukaan pitänyt mitenkään "hysteerisenä". Kyllä se on ihan normaalia olla huolissaan :hug:

Ps. Profiilissani on kuva, missä odotan toista lastamme viimeisilläni, eli ei siitä kovin isoa tullutkaan, ja hyvä niin :D Ymmärrän kyllä huolesi, itsekin välillä mietin olenko raskaana ollenkaan, mutta ihana tyttö sieltä vain tulla tupsahti!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voiko sinne neuvolaan vaan soittaa, että nyt tarttis päästä? Mulla on viikon päästä neuvola ja mietin, että jaksanko sinnitellä sinne asti.

Voi soittaa (soittotunnilla mieluiten). Täällä ainakin on saanut seuraavalla päivälle pika-ajan soittotunnin ajankohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Sydän hajoaa kohta:
Pitäisiköhän jo heittää toivonsa kaivoon ja mennä uudestaan ultraan. Raskausviikkoja 17, maha ei ole merkittävästi kasvanut ja paino on ihan sama kuin kesällä positiivisen testin tehdessäni. Np-ultrassa oli kaikki hyvin ja 14+ viikolla kuuluivat neuvolassa sydänäänet, mutta ei kai tämä nyt ihan tavallista voi olla. Vai? Välillä tuntuu niin kuin mahassa menisi muurahaisia ja olen toivonut, että jos ne olisi liikkeitä, mutta en tiedä, onko ne vaan mun keksintöäni.

Minulla alkoi paino nousemaan vasta puolenvälin jälkeen. Nyt kiloja tullut 5,5 ja rv 30 meneillään. masu alkoi näkymään kunnolla vasta rv 24-25

Viimeksi tänään mulle sanottiin neuvolassa että paino alkaa yleensä nousemaan vasta rv 20 jälkeen. Joten älä huoli yhtään, ihan oppikirjan mukainen juttu.

Ja mulla esikoista odottaessa pieni raskausmaha alkoi näkymään todella myöhään, pitkälle yli 20 viikon meni.

Tiedän että odotat malttamattomana vauvamahaa mutta kerkeää se vielä tulla ja kasvaa vaikka kuinka isoksi.

Nyt siis huoli pois ja nauti raskaudestasi. Usko pois, pääset helpomalla kun et liho 20 kiloa (vaikka senkin kanssa pärjää) ja maha on kivan kokoinen loppuun asti.

mulla paino laski noin 5 kiloa ja vasta viikon 20 j'lkeen alkoi paino nousta. mulla masu pullotti kyl mut se varmasti johtu huonoita vatsalihaksistani vaan! tsemppii! kyll se paino alkaa viimeist'' kuukauden p''st nousee!

Yhteistyössä