Paino ei vaan tipu, vattu soikoon!

vakava sosiaalitapaus

Aktiivinen jäsen
25.07.2009
8 060
0
36
Aloitin kauhealla tohinalla vajaa kaksi viikkoa sitten laihdutuskuurin. Päätin ihan maltillisesti, että 4 kiloa ennen joulua lähtee. Olen syönyt viikonloppua lukuunottamatta noin 1500-1600 kaloria päivässä. Arvatkaa kuinka paljon paino on tippunut nyt 12 päivän aikana? Huimat 400 grammaa.

Mikä on vikana?! |O

Punnitsetko itsesi joka päivä vai vain silloin tällöin? Nestetasapaino saattaa heitellä paljonkin yksittäisten päivien välillä. Välillä tulee lisää painoa, välillä lähtee päivässä kilo.

En ole aloittanut mitään urheilua, pääasiassa istun ja homehdun koneen edessä. Viikonloppuna tuli syötyä enemmän, mutta silloin myös haravoin ja tein pihatöitä kahtena päivänä ihan kunnon hiki päässä.

Onko tosiaan niin, ettei näin "vanhana" enää paino tipu normaalilla ruuan vähentämisellä :o

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelijaäiti-69:
En ole aloittanut mitään urheilua, pääasiassa istun ja homehdun koneen edessä. Viikonloppuna tuli syötyä enemmän, mutta silloin myös haravoin ja tein pihatöitä kahtena päivänä ihan kunnon hiki päässä.

Onko tosiaan niin, ettei näin "vanhana" enää paino tipu normaalilla ruuan vähentämisellä :o

Totta se on,tarvitaan enemmän työtä painonpudotuksessa mitä vanhemmaksi tulee.

Joka päivä olen nyt punninnut, ja paino tosiaan heittelee hirveästi. Tänään saldo oli tosiaan se 400g vähemmän kuin vajaa kaksi viikkoa sitten. Välillä on näyttänyt 1200g vähemmän, mutta eipä näytä enää.

Syön normisti pienen aamupalan, jonkun lämpimän ruuan, makean välipalan ja illalla iltapalan, ruisleipää tms. Tuo lämmin ruoka on jäänyt välillä väliin ja olen saattanut elää ruisleivällä koko päivän, ja viikonloppuna tuli vedeltyä karkkia ja sipsejä.

Hei!

Mä olen nyt laihduttanut yli vuoden ja painoa on tippunut vaivaiset 15 kg (ei varmaan ihan sitäkään). Monta kertaa olen ollut täydellisen turhautunut kun tosiaan NIIN hitaasti mitään tapahtuu. Mulla kun tuota ylipainoa on jonnin verran...

Mun onni on, että muutaman kuukauden laihdutettuani otin mittanauhan käteen ja kirjasin ylös rinnan-, vyötärön-, lantion- ja takaliston ympäryksen. Niistä sitten huomaa että vähäisestä kilotiputuksesta huolimatta laihtumista on tapahtunut. Tänään just mittasin ja esim. vyötäröltä multa on hävinnyt peräti 21 cm :o .

En keksi muuta selitystä kuin että ainakin meikäläisen tapauksessa läski on muuttunut lihakseksi (siis osa läskistä) ja siksi kiinteytymistä on tapahtunut, mutta se ei niinkään näy painossa.

Eli nappaas mittanauha käteesi ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Haikeudella muistelen miten ennen vanhaan sai painon tippumaan hitsin nopeasti. Olen joskus parikymppisenä laihduttanut puolessa vuodessa 30 kg. Nyt jokaisen gramman eteen täytyy tehdä hirmuisesti töitä!! Mutta se hyvä puoli tässä on, että ei se paino sitten nousekaan järin helposti. Ainakaan mun kokemuksieni perusteella.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Hei!

Mä olen nyt laihduttanut yli vuoden ja painoa on tippunut vaivaiset 15 kg (ei varmaan ihan sitäkään). Monta kertaa olen ollut täydellisen turhautunut kun tosiaan NIIN hitaasti mitään tapahtuu. Mulla kun tuota ylipainoa on jonnin verran...

Mun onni on, että muutaman kuukauden laihdutettuani otin mittanauhan käteen ja kirjasin ylös rinnan-, vyötärön-, lantion- ja takaliston ympäryksen. Niistä sitten huomaa että vähäisestä kilotiputuksesta huolimatta laihtumista on tapahtunut. Tänään just mittasin ja esim. vyötäröltä multa on hävinnyt peräti 21 cm :o .

En keksi muuta selitystä kuin että ainakin meikäläisen tapauksessa läski on muuttunut lihakseksi (siis osa läskistä) ja siksi kiinteytymistä on tapahtunut, mutta se ei niinkään näy painossa.

Musta 15 kiloa vuodessa tuohon suuntaan on ihan mieletön saavutus :flower: Mulla on tullut 12-13 kiloa vuodessa lisää painoa :ashamed: Eikä tämä läski voi muuttua lihakseksi, kun liikuttelen pääasiassa vaan sormia ja aivosoluja. Mun ainoat varsinaiset liikuntamuodot on pihanhoito, siivous, shoppailu ja kävely.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Vai vettä :x En tykkää vedestä, juon light-mehuja ja -juomia. Pitääkö oikeasti vaihtaa veteen?

Jep. Noi lightjutut saattaa turvottaa jne. Vettä vettä.

Hmm, kai sitä on pakko pitkin hampain uskoa :headwall:

Laita hanavettä kannuun ja joukkoon sitruunatiivistettä tai ihan sitruuna/limelohkoja niin maistuu huomattavasti paremmalta. Ja kun sitä on aina kannussa niin on helpompi juodakin jatkuvasti.

Vai vettä :x En tykkää vedestä, juon light-mehuja ja -juomia. Pitääkö oikeasti vaihtaa veteen?

Light-mehut totuttavat makeaan ruokaan. Vettä voi maustaa esim. sitruunatiivisteellä. Myös jääpalat "parantavat" sen makua.

Ei laihduttajankaan tarvi kieltäytyä herkuista kun muistaa kohtuuden.
Mulla oli alussa yksi karkki/herkkupäivä viikossa. Nyttemmin olen oppinut herkuttelemaan kohtuudella eikä ole tullut ns. ylilyöntejä sillä rintamalla.

Ei kannattaisi puhua kuureista vaan elämäntapojen muuttamisesta terveellisemmiksi. Mulla tässä projektissa on auttanut kalorilaskuri.

Alkuperäinen kirjoittaja Cinnamon Lee:
Ei kai siinä nopeita muutoksia tapahdu jos ei liiku.
Laihdutuskuuri? Kaun kuuri kestää? Jos vaan lyhyen aikaa niin miten siihen mahtuu jo karkkipäivä tai viikonloppuherkuttelu?

Mä ajattelin pitää tuon noin 1500 kaloria/päivä-linjan sinne jouluun asti niin, että viikonloppuna saa syödä enemmän, sen 2000 kaloria, mikä on normimäärä. Mun on pakko saada jotain makeaa tai muuten en jaksa edes viikkoa.

Jos paino tällä tippuu, niin jatkan joulunkin jälkeen. Ennen tämä sama on toiminut ihan hyvin ja se puoli kiloa/viikko olen keskimäärin saanut tiputettua. Painoni oli ennen tätä lihomista 66-67 kiloa ja sinne yritän päästä nytkin ensi kesäksi.

Ei se vika light-juomissa ole. Ne on kalorittomia ja tuo on ihan jotain luomuhihhuleiden sekoilua, että syy olisi siinä.

Sun pitää vaan tiukentaa ruokavaliota entisestään, jos haluat nopeita tuloksia. Ei voi mitään, mutta joidenkin osalta painonpudotus vaatii aika ankaria toimia, ja on täyttä huuhaata, kun palstalla aina hölötetään, että sä syöt liian vähän, jos kertoo tiukasta ruokavaliostaan.

Hei!

Hyvä suoritushan tuo on! Ja mitä hitaammin laihduttaa, sitä varmemmin kilot pysyy pois kun ei harrasta mitään pikadieettejä.
Mulla kiloklubeilua takana 10 kk ja paino tippunut 11 kg. Hiljaa hyvä tulee :)

Alkuperäinen kirjoittaja pieras:

Light-mehut totuttavat makeaan ruokaan. Vettä voi maustaa esim. sitruunatiivisteellä. Myös jääpalat "parantavat" sen makua.

Mä voisin elää pelkällä makealla :ashamed: |O

Alkuperäinen kirjoittaja Micosa:

Haikeudella muistelen miten ennen vanhaan sai painon tippumaan hitsin nopeasti. Olen joskus parikymppisenä laihduttanut puolessa vuodessa 30 kg. Nyt jokaisen gramman eteen täytyy tehdä hirmuisesti töitä!! Mutta se hyvä puoli tässä on, että ei se paino sitten nousekaan järin helposti. Ainakaan mun kokemuksieni perusteella.

Ei tarvinnut ei tehdä oikeastaan mitään kun kiloja lähti.
Nyt saa tehdä töitä oikein urakalla että saa mutaman kilon pois.
Juu,mä kanssa huomannut ettei nuo kilot yhtä helpolla tule takaisin.

Aloitin kauhealla tohinalla vajaa kaksi viikkoa sitten laihdutuskuurin. Päätin ihan maltillisesti, että 4 kiloa ennen joulua lähtee. Olen syönyt viikonloppua lukuunottamatta noin 1500-1600 kaloria päivässä. Arvatkaa kuinka paljon paino on tippunut nyt 12 päivän aikana? Huimat 400 grammaa.

Mikä on vikana?! |O

Vastauksen kirjoitatkin tuossa itse; "vikonloppuja lukuunottamatta"! Siinä syy. 1500-1600 on aika paljon kaloreita. Et tosin kerro, minkä kokoinen olet. Sitten jos viikonloppuna syöt 500-600 kcal enemmän, niin se nostaa viikottaisen energiamääräsi sen verran isoksi, että 400gramman tputuskin on ihan hyvä.