painoarvio ja prosentti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Kävin tänään synnytystapa-arviossa ja siellä tehtiin tän hetkinen painoarvio. En sitten älynny kysyä, että mitä tarkoittaa kun korttiin on merkitty painoarvio ja perään prosentti (60 %). Mitä tuo 60 % tarkoittaa?

Mä veikkaisin sen olevan se yks juttu, jonka termiä en nyt millään muista. Olisko se ollut sit jotenkin niin, että 60% on pienempiä kuin teidän vauva painoltaan.

Ei mitään hajua, kunen oo käyny moisessa arviossa kummallakaan kerralla. Esikoisen kokoa kätilö arvioi kun menin synnärille...kopeloi mahaa ja sanoi et tää on semmonen 3300g ja tyttö oli syntyessään 3320g. Kuopusta ei edes arvioitu...

Kysy neuvolassa seuraavalla kerralla mitä se meinaa?!

No ensin ajattelin itsekin tuota, mutta jos se ois noin, niin vauva painaisi syntyessään lähelle 5 kg.. Kai se lääkäri ois tossa tilanteessa jo jotain sanonu asiasta ;) Hitto kun en huomannu mitä se siihen korttiin raapusti, ois voiny kysyä paikan päällä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ensin ajattelin itsekin tuota, mutta jos se ois noin, niin vauva painaisi syntyessään lähelle 5 kg.. Kai se lääkäri ois tossa tilanteessa jo jotain sanonu asiasta ;) Hitto kun en huomannu mitä se siihen korttiin raapusti, ois voiny kysyä paikan päällä...

Siis tällä viittasin tuohon että paino ois nyt 60 % syntymäpainosta.

Meillä viimosin lapsi kasvoi kokoarviossa 80% eli oli iso vauva. Syntyi sitten käynnistettynä 4490g ja 52.5cm rv 39+4. Eli minä olen ymmärtänyt tuon kokoarvion niin, että 50% olis se keskipaino ja yli sen isompi vauva ja ali sen pienenpi.

Kolmosella oli painoarvioon laitettu näin: 55% (3.3kg) ja 65% (3.5kg) rv 37+3 mitattuna.

Yhteistyössä