Painoarvioita rv 34?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pikkuKakkonen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pikkuKakkonen

Vieras
Paljonko muilla on ollut painoarvio näillä viikoilla? Täällä vauvalle saatiin tasan 2,0kg ja pienikokoisuuden vuoksi parin viikon päästä kontrolli ultraan..

Mä olen synnyttänyt yhden viikolla 33+1 ja se oli 2030g syntyessään ja kuulemma ikäisekseen iso.
Samoilla viikoilla syntyneitä oli silloin sairaalassa ja ne painoivat kaikki 1700-1900g

Alkuperäinen kirjoittaja pikkuKakkonen:
Paljonko muilla on ollut painoarvio näillä viikoilla? Täällä vauvalle saatiin tasan 2,0kg ja pienikokoisuuden vuoksi parin viikon päästä kontrolli ultraan..

3200g...syntyissään oli 4400g.

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:
Mä olen synnyttänyt yhden viikolla 33+1 ja se oli 2030g syntyessään ja kuulemma ikäisekseen iso.
Samoilla viikoilla syntyneitä oli silloin sairaalassa ja ne painoivat kaikki 1700-1900g

Huh huh, että vaihtelee käsitykset "pienikokoisuudesta!" :O
Meíllä erikoislääkäri totesi vauvan kasvavavn "ihan alakäyrillä" ja antoi olettaa että painoa on niin vähän että kannattaisi olla huolissaan.. Vähäkö tätä tulee nyt nämä viikot stressattua :/

Tyttö syntyi rv 34+4 1,9kg. pieni oli. Ja painoarvio oli rv 32+1 1,5kg.

Poika syntyi rv 35+0 2,4kg, painoarvio oli rv 33+0 2,1kg.

mutta tosiaan ei ole mitenkään niin poikkeuksellisen pieninä heitä pidetty ikinä, pienimmästä päästä ovat olleet, muttei ihmetykseksi asti. Missään kasvuseurannoissa en ole kerennyt edes käymään, keskosina tulleet jokatapauksessa (Mulla raskauksissa strepto b ja ennenaikaiset supistukset)

Alkuperäinen kirjoittaja Yainaba:

Meidän poika syntyi 34+1, painoi 2900g ja iso myös ikäisekseen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

mutta tosiaan ei ole mitenkään niin poikkeuksellisen pieninä heitä pidetty ikinä, pienimmästä päästä ovat olleet, muttei ihmetykseksi asti. Missään kasvuseurannoissa en ole kerennyt edes käymään, keskosina tulleet jokatapauksessa (Mulla raskauksissa strepto b ja ennenaikaiset supistukset)

huomattiinko sulla jo aiemmin tuo strepto b?saitko lääkekuuria?mulla huomattiin ekassa neuvolalääkärissä tuo strepto b ja sain siihen lääkekuurin.

huomattiinko sulla jo aiemmin tuo strepto b?saitko lääkekuuria?mulla huomattiin ekassa neuvolalääkärissä tuo strepto b ja sain siihen lääkekuurin.

Sain ensimmäisellä kertaa jotain antibioottipuikkoja rv 26 varuiksi, ei otettu edes kokeita.

Ja toisella kertaa löytyi joskus rv 30 näytteestä. En mitään muuta saanut kuin sanottiin, että sitten synnytyksessä vasta. Antibioottia meni tiputuksella jokunen päivä ennen synnytystä kun olin sairaalassa jo valmiiksi ja myös itse synnytyshetkellä.

Mulle painotettiin, että tärkeintä tuo synnytyksenaikainen hoito.Tosin mulle tuo strepto b on niin mysteeri vieläkin, että mikä se tarkalleen edes on ja miksi tulee. Tiedän että on naisen oma bakteeri, mutta häviääkö koskaan ja miksi aktivoituu välillä. Koska sehän ei testissä näkynyt aluksi ollenkaan ja sitten olikin loppuraskaudessa koe positiivinen.

Sain ensimmäisellä kertaa jotain antibioottipuikkoja rv 26 varuiksi, ei otettu edes kokeita.

Ja toisella kertaa löytyi joskus rv 30 näytteestä. En mitään muuta saanut kuin sanottiin, että sitten synnytyksessä vasta. Antibioottia meni tiputuksella jokunen päivä ennen synnytystä kun olin sairaalassa jo valmiiksi ja myös itse synnytyshetkellä.

Mulle painotettiin, että tärkeintä tuo synnytyksenaikainen hoito.Tosin mulle tuo strepto b on niin mysteeri vieläkin, että mikä se tarkalleen edes on ja miksi tulee. Tiedän että on naisen oma bakteeri, mutta häviääkö koskaan ja miksi aktivoituu välillä. Koska sehän ei testissä näkynyt aluksi ollenkaan ja sitten olikin loppuraskaudessa koe positiivinen.

minäkään en oikein tiiä siitä mitään,mut mulle annettiin viikon kefexin kuuri ja sano et kontrolloidaan loppuraskaudesta uudelleen.nyt vähän pelottaa et onkohan se parantunut kun meinaa välillä juilia alapäähän ihan hirveesti ja mahaankin koskee välillä mutta ei hirmu kovasti niin mietin et johtuukohan jostain muusta vai eikö se streptokokki b parantunutkaan sillä lääkekuurilla,kun eikös se voi aiheuttaa ennenaikasia supistuksia?neuvolassa sanoivat muuten että jos en olisi raskaana niin sitä ei edes tartteis hoitaa mutta raskaana olevilta se pitää hoitaa..

meillä painoarvio 33+4 vähän vajaa 2 kg ja ihan sopivan kokoiseksi sanottiin. Kuulemma mun ja miehen kokoinen vauva (joka tarkoitti varmaan sitä, että ollaan kummatkin pienikokoisia niin sopii siihen). Ei mitään kontrolleja eikä ihmettelyjä miltään taholta.

Yhteistyössä